| |
Deutsch

1956 Buick Centurion

Buick Centurion, 1956
Buick Centurion, 1956
Buick Centurion, 1956
Buick Centurion, 1956
Buick Centurion, 1956
Buick Centurion, 1956
Buick Centurion, 1956
Buick Centurion, 1956
Buick Centurion, 1956
Buick Centurion, 1956
Buick Centurion, 1956
Buick Centurion, 1956
Buick Centurion, 1956
Buick Centurion, 1956
Buick Centurion, 1956 - Interior
Buick Centurion, 1956 - Interior
Buick Centurion, 1956
Buick Centurion, 1956
Buick Centurion, 1956
Buick Centurion, 1956
Buick Centurion, 1956
Buick Centurion, 1956
Buick Centurion, 1956
Buick Centurion, 1956
Buick Centurion, 1956
Buick Centurion, 1956
Buick Centurion, 1956
Buick Centurion, 1956
Buick Centurion, 1956
Buick Centurion, 1956
Buick Centurion, 1956
Buick Centurion, 1956
Buick Centurion, 1956
Buick Centurion, 1956
Buick Centurion - at 1956 Motorama
Buick Centurion - at 1956 Motorama
Buick Centurion - at 1956 Motorama
Buick Centurion - at 1956 Motorama
Buick Centurion - at 1956 Motorama
Buick Centurion - at 1956 Motorama
Buick Centurion, 1956 - Quaker State Motor Oil Ad
Buick Centurion, 1956 - Quaker State Motor Oil Ad
Bilder: GM; HIGH MUSEUM OF ART; shorey.net; ciadecarros.wordpress.com
Bewertung:  43    -19    +62
Buick Centurion XP-301 Showcar (Designer - Chuck Jordan), 1956.

Легкая стеклянная крыша превращала конструкцию двухдверного «хардтопа» в «кабриолет»
In his first car design, a young Chuck Jordan entered Motorama with style. The Buick Centurion featured an electric razor-like front grill and deeply recessed headlight pods. Aside from the transparent roof, the most outstanding design feature was the television camera mounted in the rear, which relayed a picture to a screen on the dashboard to replace the rear view mirror. Another feature was a dial in the center of the steering wheel which controlled the gear selections for the transmission. The Buick Centurion with its two tone paint made a dashing entrance for a future V.P. of Design.

GM Press Release


The 1956 Buick Centurion was an aerodynamic four-seat coupe with a patented rear-mounted television camera to provide a rear view to the driver. Front seats automatically slid back when the doors were opened for easier entry and also moved forward to provide entry and exit to the back seats. A cantilevered steering wheel positioned the steering shaft down the centre of the car, allowing more legroom for the driver.

www.autospeed.com


Аэродинамичное четырехместное купе со стеклянной крышей Buick Centurion появилось в 1956 году. Машина оснащена телекамерой заднего вида вместо обычных зеркал. При открывании дверей передние сиденья автоматически сдвигались назад для удобной посадки на передние сиденья и могли сдвигаться вперед для доступа на сиденья заднего ряда.

Газета АВТОРЕВЮ 2000 год / №11


Buick Centurion (1956) знаменит в первую очередь своей телекамерой, которая была смонтирована в хвостовой части и передавала изображение идущих сзади машин на крохотный черно-белый экранчик, долженствовавший заменить водителю зеркало заднего вида. Совершенно непонятно, зачем было в середине пятидесятых годов — в эпоху ламповой радиотехники — городить целую кабельную телестудию на автомобиле, имевшем прозрачную крышу, которая давала обзор в 360 градусов и в натуральном цвете... Впрочем, зеркала заднего вида почему-то не нравились многим тогдашним стилистам: кто-то порывался заменить их призматическим перископом, смонтированным в крыше, а кто-то — и телепередатчиком.

Андрей ХРИСАНФОВ - Газета АВТОРЕВЮ 2003 год / №18 (296) / Кунсткамера. Сны наяву
Relevante Artikel:
Американская мечта
Андреа Конрад
Журнал «Мотор», 1-2 1999
Мини и макси, или какого размера должен быть автомобиль (1945-1960гг.)
Н. Розанов, кандидат искусствоведения.
Журнал "АВТОМОБИЛИ", 7-1998
Diskutieren
Autor
E-mail
Kommentieren