| |
Deutsch

1956 GM Firebird II

GM Firebird II, 1956
GM Firebird II, 1956
GM Firebird II, 1956
GM Firebird II, 1956
GM Firebird II, 1956
GM Firebird II, 1956
GM Firebird II, 1956
GM Firebird II, 1956
GM Firebird II, 1956
GM Firebird II, 1956
Harley Earl poses with the Firebird II
Harley Earl poses with the Firebird II
GM Firebird II, 1956
GM Firebird II, 1956
GM Firebird II, 1956
GM Firebird II, 1956
GM Firebird II, 1956
GM Firebird II, 1956
GM Firebird II, 1956
GM Firebird II, 1956
GM Firebird II, 1956
GM Firebird II, 1956
GM Firebird II, 1956
GM Firebird II, 1956
GM Firebird II, 1956
GM Firebird II, 1956
GM Firebird II, 1956
GM Firebird II, 1956
GM Firebird II, 1956
GM Firebird II, 1956
GM Firebird II, 1956
GM Firebird II, 1956
The GM technical team with Firebird II during the 1957 promotional shoot. (L to R) Emmett Conklin, Bill Turunen, Gene Flanigan, Bert MacKenzie, Bill Hoef, Bob Tarien, and a GMR technician
The GM technical team with Firebird II during the 1957 promotional shoot. (L to R) Emmett Conklin, Bill Turunen, Gene Flanigan, Bert MacKenzie, Bill Hoef, Bob Tarien, and a GMR technician
Firebird II during the promotional film shoot in 1957
Firebird II during the promotional film shoot in 1957
GM Firebird II, 1956
GM Firebird II, 1956
GM Firebird II, 1956
GM Firebird II, 1956
GM Firebird II, 1956
GM Firebird II, 1956
GM Firebird II - Motorama'56
GM Firebird II - Motorama'56
GM Firebird II - Motorama'56
GM Firebird II - Motorama'56
GM Firebird II, 1956
GM Firebird II, 1956
GM Firebird II, 1956 - Interior
GM Firebird II, 1956 - Interior
GM Firebird II, 1956 - Brochure Cover
GM Firebird II, 1956 - Brochure Cover
GM Firebird II, 1956 - Motor Trend Cover
GM Firebird II, 1956 - Motor Trend Cover
Bilder: General Motors Corp., www.conklinsystems.com
Bewertung:  21    -9    +30
GM Firebird II Experimental Car, 1956 г. Первый в Америке газотурбинный двигатель требовал соответствующей формы. Дизайнер Х. Эрл
Firebird II was displayed on the opening day of the General Motors Technical Center in May 1956 and was the highlight of GM’s 1956 Motorama. This space age design featured an exotic all-titanium body which required heat application of 920 degrees Fahrenheit to simply work with. Rather than welding and burnishing the metal, Harley Earl and GM Research Laboratories developed an epoxy resin that could bond titanium to body framing without weld marks. Beyond the surface area, the Firebird II featured a fully automated guidance system to navigate the “superhighways of tomorrow”.
GM Press Release


The Firebird II represented a progress report on the feasibility of gas turbine powered vehicles. Unlike the original, single-seat Firebird I that developed exhaust temperatures of more than 1250 degrees F, the four-passenger Firebird II featured a regenerative gas turbine engine that operated nearly 1000 degrees cooler. Other innovations included the first use of wheel disc brakes, fully independent four-wheel suspension and the sophisticated electronic guidance system for use on the "electronic highway of the future."


"Firebird II" был создан конструктором Харди Эрлом в 1956-м году. В том же году автомобиль был представлен на выставке "Моторама" и стал её "изюминкой" благодаря своему характерному дизайну.

Помимо дизайна, автомобиль имел ряд других специфических особенностей, основной из которых был газотурбинный двигатель. Помимо оригинального двигателя, автомобиль также имел корпус из титана, созданный без применения сварки (все детали соединялись между собой при помощи специальных эпоксидных смол), впервые примененные дисковые тормоза, полностью независимую систему подвески, а также экспериментальную систему навигации ("протонавигатор").
Quelle: www.autospeed.com
Relevante Artikel:
Мини и макси, или какого размера должен быть автомобиль (1945-1960гг.)
Н. Розанов, кандидат искусствоведения.
Журнал "АВТОМОБИЛИ", 7-1998
Kommentare
Ricatti Pietro
Montag, 8. April 2013
i live in in belguim, en i wil have more information concerning the firebird 2 1956
Diskutieren
Autor
E-mail
Kommentieren