| |
Deutsch

1957 Maserati 3500 GT (Allemano)

Maserati 3500 GT (Allemano), 1957
Maserati 3500 GT (Allemano), 1957
Maserati 3500 GT (Allemano), 1958
Maserati 3500 GT (Allemano), 1958
Maserati 3500 GT (Allemano), 1958
Maserati 3500 GT (Allemano), 1958
Bilder: Maserati; art-deco.eu
Bewertung:  3    -0    +3
2 prototypes made
Ten years after the introduction of Maserati’s first road car, it was this very model that effectively achieved the marque’s transition from racing car to road car manufacturer. A total of 2,226 3500 GT coupés and convertibles were built between 1957 and 1964.

Two prototypes were exhibited side by side at the Geneva motor show on 20 March 1957, the coupés were penned by Touring and Allemano respectively. Touring’s design was preferred and made it to production with very few modifications.

www.maserati.com


The 3500GT, introduced in 1957, replaced the A6G54 in production and over the following few years radically increased the production volumes of Maserati. Both the chassis, still tubular with independent front suspension and a live rear axle, and the engine, still a dohc in-line six, were new. The latter showed more difference to its predecessors, being a derivative of the 250F GP car engine with a displacement of 3485cc, two spark plugs per cylinder and a power output of 220bhp.

As usual the bodies were built by various coachbuilders, the majority being aluminium bodied coupes by Touring or steel bodied convertibles (with a reduced wheelbase) by Vignale (although Bertone, Allemano and Frua also contributed some examples). One-offs were built by Moretti, Boneschi and Touring.

www.carsfromitaly.net


В 1957 году компания Maserati оказалась в весьма затруднительном финансовом положении из-за больших затрат в гоночной программе. Адольфо Орси (владелец фирмы) даёт команду сосредоточиться на автомобилях, имеющих успех на рынке. А рынок на тот момент требовал большого автомобиля, сочетающего в себе свойства высококлассной гоночной конструкции с изяществом, роскошью и качеством. Так на свет появилась модель Maserati 3500GT. Дебют состоялся на Женевском автосалоне. Автомобиль позиционировался как преемник модели А6G и представлял собой смесь дорожного и гоночного автомобиля. При его создании был задействован опыт компании, накопленный в процессе многолетней работы над спортивными моделями.

Работы по созданию экспериментальных кузовов были поручены нескольким известным итальянским кузовостроителям. Для показа на Женевском Автосалоне 1957 года были выбраны работы двух ателье — Allemano и Touring, а после изучения реакции публики, компания остановила свой выбор на работе Touring.

Кроме Touring и Allemano свои варианты предлагали и другие кузовные ателье – Frua, Bertone, Boneschi и Moretti. Однако большинство этих версий так и остались единичными образцами, небольшой серией выпускался лишь Spyder от Vignale (спроектированный Микелотти) – на укороченной с 2600 до 2500 мм базе.

avtomarket.ru
Andere Maserati
1932 Maserati V4 Sport (Zagato), 1934 Maserati 1100 Tipo 4CS, 1947 Maserati A6 1500 Berlinetta Speciale (Pininfarina), 1949 Maserati A6G 1500 Panoramica (Zagato), 1954 Maserati A6G (Zagato), 1954 Maserati A6GCS Berlinetta (Pininfarina), 1955 Maserati A6G Spider (Zagato), 1956 Maserati A6G/2000 Spyder (Frua), 1957 Maserati 3500 GT (Allemano), 1957 Maserati 3500 GT Coupe (Touring), 1957 Maserati 450S Coupe (Zagato), 1959 Maserati 3500 GT Coupe (Bertone), 1959 Maserati 3500 GT Spider (Frua), 1959 Maserati 3500 GT Spyder (Vignale), 1959 Maserati 5000 GT (Touring), 1960 Maserati 5000 GT (Monterosa), 1961 Maserati 3500 GTI Coupe (Frua), 1961 Maserati 5000 GT (Ghia), 1961 Maserati 5000 GT Coupe (Bertone), 1961 Maserati 5000 GT 'Gianni Agnelli' (Pininfarina), 1961 Maserati 5000 GT Indianapolis (Allemano), 1961 Maserati 5000GT (Michelotti), 1962 Maserati 3500 GT (Touring), 1962 Maserati 3500 GT 'Tight' (Boneschi), 1962 Maserati 3500 GTI Coupe (Frua), 1962 Maserati 5000 GT (Frua), 1962 Maserati Sebring (Vignale), 1963 Maserati 3500 GTI Spider (Vignale), 1966 Maserati 3500 GT Coupe (Moretti), 1966 Maserati Ghibli (Ghia), 1966 Maserati Mexico (Vignale), 1968 Maserati Ghibli Spider (Ghia), 1968 Maserati Simun (Ghia), 1969 Maserati Indy (Vignale), 1971 Maserati Bora, 1972 Maserati Boomerang (ItalDesign), 1972 Maserati Khamsin (Bertone), 1974 Maserati Coupe (ItalDesign), 1974 Maserati Quattroporte II (Bertone), 1984 Maserati Biturbo Spyder (Zagato), 1988 Maserati Karif (Zagato), 1995 Maserati Auge (Castagna), 2000 Maserati Buran (ItalDesign), 2001 Maserati 320S (ItalDesign), 2003 Maserati Kubang GT Wagon (ItalDesign), 2003 Maserati Quattroporte (Pininfarina), 2005 Maserati Birdcage 75th (Pininfarina), 2007 Maserati GS (Zagato), 2008 Maserati A8 GCS Berlinetta (Touring), 2008 Maserati Bellagio (Touring), 2008 Maserati Chicane (IED), 2011 Maserati Kubang, 2014 Maserati Alfieri, 2015 Maserati Mostro (Zagato)
Diskutieren
Autor
E-mail
Kommentieren