| |
Deutsch

1992 Bertone Blitz

Bertone Blitz, 1992
Bertone Blitz, 1992
Bertone Blitz (Bertone), 1992
Bertone Blitz (Bertone), 1992
Bertone Blitz (Bertone), 1992
Bertone Blitz (Bertone), 1992
Bertone Blitz, 1992
Bertone Blitz, 1992
Bertone Blitz, 1992
Bertone Blitz, 1992
Bertone Blitz, 1992
Bertone Blitz, 1992
Bertone Blitz, 1992
Bertone Blitz, 1992
Bertone Blitz, 1992
Bertone Blitz, 1992
Bertone Blitz, 1992 - Interior
Bertone Blitz, 1992 - Interior
Bertone Blitz, 1992
Bertone Blitz, 1992
Bertone Blitz, 1992
Bertone Blitz, 1992
Bertone Blitz, 1992
Bertone Blitz, 1992
Bertone Blitz, 1992
Bertone Blitz, 1992
Bertone Blitz, 1992
Bertone Blitz, 1992
Bertone Blitz, 1992
Bertone Blitz, 1992
Bertone Rush and Blitz Concepts, 1992
Bertone Rush and Blitz Concepts, 1992
Bertone Blitz, 1992 - Design Sketch
Bertone Blitz, 1992 - Design Sketch
Bertone Blitz, 1992 - Design Sketch
Bertone Blitz, 1992 - Design Sketch
Bilder: Carrozzeria Bertone s.p.a.
Bewertung:  34    -9    +43
Prototype of a "super-niche", unconventional and provocative electric car closer to super-sprinty sports cars. It is a courageous, Formula 1 type interpretation, nice and pleasant, which develops on the theme of the sports two seater with offset seats.

www.concorsodeleganzavilladeste.com


The theme of the 1992 Turin International Motor Show was "Man and the environment", and Bertone, who had been urged by many to come up with an electric vehicle, captured the attention of experts and critics with the Blitz. This prototype was an open two-seater show car which experiments both with electric traction and with new materials for the chassis and bodywork. To accomplish the desired "lightness", the body was created by Albatech in 25CD4 steel tubing, fixed with fibreglass panels with epoxy resin and a Roacell core. The bodywork is entirely composed of a composite material (epoxy glass and autoclave-produced nomex), with interiors in carbon. The design of the body recalls the exciting open two-seaters with sporting aspirations, and this is blended with a lovely retro touch of out-of-line seating, with the driving seat slightly in front of the passenger seat. Another feature of great impact was the solution created for the doors, which are front-hinged and open vertically, a concept taken from the Alfa Romeo Carabo created by Bertone in 1968 and which had subsequently been used on a succession of other models.

www.bertone.it


В 1992 году Bertone построила миниатюрный (3245х1680х950 мм) родстер Blitz на электротяге, рисунок его передней части был подсказан формой переднего спойлера болидов Formula 1. Несмотря на стремительный силуэт, этот автомобиль развивал всего 130 км/ч, хотя и разгонялся до сотни за шесть секунд, как Ferrari 348. В моде был мягкий биологический стиль, и фирменные подъемные двери сравнивали уже не с лезвием гильотины, а с раскрывающимся панцирем майского жука.

Подобные проекты, перегруженные скульптурными, перетекающими одна в другую поверхностями, способны были разве что вызвать первый «ах» удивления журналистов на автосалонах. Грустно говорить, но театральность показа новинок зачастую подменяла собой перспективные идеи...

Оркестр Бертоне (Денис Орлов), Журнал "Мотор" Август 2002 года


Этот чудесный электромобильчик продолжил традиции вертикальных дверей, начатые концептом Alfa Romeo Carabo. Весил он всего 650 килограммов, 260 из которых приходилось на аккумуляторные батареи. Кузов изготовили специалисты компании Albatech, добившиеся выдающихся аэродинамических показателей: коэффициент лобового сопротивления Cx равнялся 0,19.

За шесть секунд до сотни электромобиль разгоняла пара дружных электромоторов мощностью 36 лошадиных сил каждый, а максимальная скорость составляла 130 километров в час. Запас хода ограничивался 100-130 километрами, после чего «Блитцу» требовалось постоять у розетки в течение 4-6 часов.

Главная стилистическая «фишка» машины – это, конечно, передние крылья, открывающие очаровательный клювик а-ля спойлер болида Формулы-1. Автомобиль создан двухместным, а пассажирское сиденье было смещено назад относительно водительского, чтобы локтями не толкаться.

Максим Кудымов - motor.ru
Designschmiede: Bertone
1942 Alfa Romeo 6C 2500 SS Coupe (Bertone), 1952 Abarth 1500 Coupe Biposto (Bertone), 1953 Alfa Romeo B.A.T. 5 (Bertone), 1953 Arnolt Bristol (Bertone), 1953 Aston Martin DB 2/4 (Bertone), 1953 Aston Martin DB2/4 Drophead Coupe (Bertone), 1953 Dodge Zeder (Bertone), 1953 Fiat Siata 8V (Bertone), 1954 Alfa Romeo 2000 Sportiva (Bertone), 1954 Alfa Romeo B.A.T. 7 (Bertone), 1954 Alfa Romeo Giulietta Sprint (Bertone), 1954 Aston Martin DB2/4 Spider (Bertone), 1955 Alfa Romeo B.A.T. 9 (Bertone), 1955 Alfa Romeo Giulietta Spider (Bertone), 1956 Abarth 750 (Bertone), 1956 Abarth Record (Bertone), 1957 Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale (Bertone), 1957 Fiat Stanguellini 1200 Spider (Bertone), 1957 Jaguar XK150 (Bertone), 1958 Abarth Alfa Romeo 1000 (Bertone), 1958 NSU Sport Prinz (Bertone), 1959 Maserati 3500 GT Coupe (Bertone), 1959 OSCA 1500 (Bertone), 1960 Ferrari 250 GT Prototype EW (Bertone), 1960 Gordon-Keeble GT (Bertone), 1961 ASA 1000 GT (Bertone), 1961 Aston Martin DB4 GT Jet (Bertone), 1961 BMW 3200 CS (Bertone), 1961 Ferrari 250GT (Bertone), 1961 Maserati 5000 GT Coupe (Bertone), 1962 Iso Rivolta GT (Bertone), 1962 Simca 1000/1200S Coupe (Bertone), 1963 Alfa Romeo 2600 Sprint HS (Bertone), 1963 Chevrolet Corvair Testudo (Bertone), 1963 Iso Grifo (Bertone), 1964 Alfa Romeo Canguro (Bertone), 1965 Fiat 850 Spider (Bertone), 1965 Ford Mustang (Bertone), 1966 Jaguar FT (Bertone), 1966 Lamborghini Miura (Bertone), 1966 Porsche 911 Roadster (Bertone), 1967 Alfa Romeo Montreal Expo Prototipo (Bertone), 1967 Fiat 125 Executive (Bertone), 1967 Jaguar Pirana (Bertone), 1967 Lamborghini Marzal (Bertone), 1968 Alfa Romeo Carabo (Bertone), 1968 Bertone Panther, 1968 Lamborghini Espada (Bertone), 1968 Lamborghini Miura Roadster (Bertone), 1969 Autobianchi Runabout (Bertone), 1969 BMW 2800 Spicup (Bertone), 1969 Fiat 128 Coupe (Bertone), 1969 Iso Lele (Bertone), 1970 Bertone Shake, 1970 BMW 2200 TI Garmisch (Bertone), 1970 Lancia Stratos Zero (Bertone), 1971 Lamborghini Countach (Bertone), 1971 Lancia Stratos HF (Bertone), 1972 Citroen Camargue (Bertone), 1972 Fiat X1/9 (Bertone), 1972 Maserati Khamsin (Bertone), 1972 Suzuki Go (Bertone), 1973 NSU Trapeze (Bertone), 1974 Fiat 127 Village (Bertone), 1974 Lamborghini Bravo (Bertone), 1974 Maserati Quattroporte II (Bertone), 1975 Fiat 131 Abarth (Bertone), 1975 Fiat Visitors Bus (Bertone), 1975 Fiat X1/9 Dallara (Bertone), 1976 Alfa Romeo Navajo (Bertone), 1976 Ferrari Rainbow (Bertone), 1977 Jaguar Ascot (Bertone), 1978 Lancia Sibilo (Bertone), 1979 Volvo Tundra (Bertone), 1980 Lamborghini Athon (Bertone), 1981 Mazda MX-81 Aria (Bertone), 1982 Citroen BX (Bertone), 1983 Alfa Romeo Delfino (Bertone), 1984 Chevrolet Ramarro (Bertone), 1986 Citroen Zabrus (Bertone), 1988 Lamborghini Genesis (Bertone), 1990 Chevrolet Corvette Nivola (Bertone), 1991 Lotus Emotion (Bertone), 1992 Bertone Blitz, 1992 Fiat Cinquecento RUSH (Bertone), 1994 Bertone ZER (Zero Emission Record), 1994 Fiat Punto Racer (Bertone), 1994 Porsche Karisma (Bertone), 1995 Lancia Kayak (Bertone), 1995 Opel Maxx (Bertone), 1996 Citroen Berlingo Coupe de Plage (Bertone), 1996 Fiat Enduro (Bertone), 1996 Opel Slalom (Bertone), 1997 Alfa Romeo Sportut (Bertone), 1998 Bertone Pickster, 1999 Alfa Romeo Bella (Bertone), 2000 Bertone Slim, 2001 Oldsmobile O4 (Bertone), 2001 Opel Filo (Bertone), 2001 Saab 9X (Bertone), 2002 Bertone Novanta, 2003 Alfa Romeo GT Coupe (Bertone), 2003 Bertone Birusa, 2003 Opel Insignia (Bertone), 2004 Aston Martin Jet2 (Bertone), 2005 Cadillac Villa (Bertone), 2006 Bertone Suagna, 2007 Chery A6CC Coupe (B23) (Bertone), 2007 Fiat Barchetta (Bertone), 2008 Bertone B.A.T. 11, 2009 Bertone Mantide, 2010 Alfa Romeo Pandion (Bertone), 2011 Jaguar B99 (Bertone), 2011 Jaguar B99 GT (Bertone), 2012 Bertone Nuccio, 2013 Aston Martin Jet 2+2 (Bertone)
Relevante Artikel:
Оркестр Бертоне
Денис Орлов
Журнал "МОТОР", Август 2002 года
Diskutieren
Autor
E-mail
Kommentieren