| |
Deutsch

1995 Mercedes-Benz VRC (Coggiola)

Mercedes-Benz VRC (Coggiola), 1995
Mercedes-Benz VRC (Coggiola), 1995
Mercedes-Benz VRC (Coggiola), 1995
Mercedes-Benz VRC (Coggiola), 1995
Mercedes-Benz VRC (Coggiola), 1995
Mercedes-Benz VRC (Coggiola), 1995
Mercedes-Benz VRC (Coggiola), 1995
Mercedes-Benz VRC (Coggiola), 1995
Mercedes-Benz VRC (Coggiola), 1995
Mercedes-Benz VRC (Coggiola), 1995
Mercedes-Benz VRC (Coggiola), 1995
Mercedes-Benz VRC (Coggiola), 1995
Mercedes-Benz VRC (Coggiola), 1995
Mercedes-Benz VRC (Coggiola), 1995
Mercedes-Benz VRC (Coggiola), 1995
Mercedes-Benz VRC (Coggiola), 1995
Mercedes-Benz VRC (Coggiola), 1995
Mercedes-Benz VRC (Coggiola), 1995
Mercedes-Benz VRC (Coggiola), 1995
Mercedes-Benz VRC (Coggiola), 1995
Bilder: DaimlerChrysler AG.
Bewertung:  25    -3    +28
Vario Research Car - Four cars in one

Saloon, cabriolet, estate, pick-up - the right car for every occasion

Different bodies can be quickly interchanged in a matter of minutes
At the Geneva Motor Show in 1995, Mercedes-Benz revealed a revolutionary new research vehicle whose basic concept continues to set it apart quite clearly from conventional passenger cars. The two-door compact Vario car was a master of all trades, whose appearance could be given a full makeover in just a few quick steps. The body section, which comprised the roof, sidewall and the rear end, could be interchanged with any of the other body variants. For example, the Estate could be turned into a cabriolet or the saloon transformed into a pick-up to suit either the owner’s personal preferences or the transportation task at hand.

In short, the Vario Research Car succeeded in combining four different vehicle concepts into a single car, presenting motorists with a new way of remodelling their vehicle as they wished to suit their own requirements.

To create their "four-in-one" car, the engineering team in Stuttgart separated the body into a basic vehicle and a removable top section. Inside the basic vehicle could be found all of the technical systems, as well as the front windscreen, the doors, the dashboard and the seats. In other words, an independent unit whose design remained unchanged and which contained all of the vehicle engineering. By virtue of its ingenious styling, the basic body section seemed to flow harmoniously into whichever top section was being used, cleverly concealing the interfaces between the body sections. The joins were actually positioned beneath the waistline along the sides, along the side windows and the top edge of the windscreen frame, as well as at the rear.

The research car metamorphosed within a matter of minutes, a procedure involving a minimum of technical fuss. Electromagnets and special locking systems kept the body securely fastened to the basic body. A central connector at the rear linked the body up to the vehicle’s power supply. The electronics automatically detected which variant had been fitted, and enabled the required connections accordingly.


Mercedes-Benz VRC: все версии в одном кузове

Каких только машин-трансформеров мы ни видели на автосалонах, но мерседесовский вариант, пожалуй, самый логичный: если седан, купе и универсал по большому счету отличаются лишь несколькими кузовными панелями, то почему бы их не сделать взаимозаменяемыми? Так покупателю не придется мучаться с выбором: отщелкнул сменный модуль — и поставил совсем другую крышу. И все это на базе обычного С-класса.

Съемные модули выполнены из композитных материалов и весят по 30-50 кг, так что их можно менять без особых усилий вдвоем-втроем. Каждый элемент надежно закрепляется восемью электронными замками.

Конечно, можно усомниться в том, что среди автомобилистов найдется много желающих купить сразу все виды крыши, ведь их надо еще где-то хранить... Мерседесовцы предлагают решение этого вопроса: не надо покупать несколько версий — достаточно одной, ну а сменные модули брать в прокате. Обещали даже создать сеть прокатных контор по всей Европе. Впрочем, как мы уже знаем, трансформируемые кузова не стали мейнстримом. Массы хотят получить все в одном. Автомобилями на все случаи жизни были признаны кроссоверы, и мерседесовцам ничего не оставалось, кроме как пойти на поводу у рынка. Кроссовер на базе С-класса — GLK — появится в 2008 году, ну а традиционные седаны, универсалы и кабриолеты продолжили существовать по отдельности.
Quelle: DaimlerChrysler; auto.mail.ru
Andere Mercedes-Benz
1928 Mercedes-Benz 680S Torpedo Roadster (Saoutchik), 1928 Mercedes-Benz Model K Town Car (Castagna), 1930 Mercedes-Benz SSK, 1934 Mercedes-Benz 500K, 1936 Mercedes-Benz 540K, 1954 Mercedes-Benz 300 SL Gullwing Coupe, 1955 Mercedes-Benz 300 SLR ‘Uhlenhaut Coupe’, 1956 Mercedes-Benz 300 Berlina/Convertible (Ghia), 1963 Mercedes-Benz 230SL Pagoda, 1964 Mercedes-Benz 230 SL Coupe (Pininfarina), 1969 Mercedes-Benz C111-I, 1970 Mercedes-Benz C111-II, 1978 Mercedes-Benz C111-III, 1981 Mercedes-Benz Auto2000, 1982 Mercedes-Benz Nafa, 1983 Mercedes-Benz Shanin (Sbarro), 1984 Mercedes-Benz Biturbo (Sbarro), 1985 Mercedes-Benz Le Mans Prototype (Colani), 1991 Mercedes-Benz C112 (Coggiola), 1991 Mercedes-Benz F-100, 1992 Mercedes-Benz EXT-92, 1993 Mercedes-Benz 300 SC Sport Coupe (Karmann), 1993 Mercedes-Benz Coupe Concept, 1993 Mercedes-Benz Vision A 93 (I.DE.A), 1994 Mercedes-Benz FCC, 1994 Mercedes-Benz MCC, 1994 Mercedes-Benz SLK I / SLK II, 1995 Mercedes-Benz Vision 2005 Truck (Colani), 1995 Mercedes-Benz VRC (Coggiola), 1996 Mercedes-Benz AAV, 1996 Mercedes-Benz F-200 Imagination (Stola), 1997 Mercedes-Benz F-300 (Life Jet), 1997 Mercedes-Benz Maybach, 1999 Mercedes-Benz Necar-4, 1999 Mercedes-Benz Vision SLR, 1999 Mercedes-Benz Vision SLR Roadster, 2000 Mercedes-Benz Vision SLA, 2001 Mercedes-Benz F-400 Carving (Coggiola), 2002 Mercedes-Benz Vision GST, 2003 Mercedes-Benz F500 Mind (Coggiola), 2003 Mercedes-Benz Vision CLS, 2004 Mercedes-Benz Vision B, 2004 Mercedes-Benz Vision R, 2005 Mercedes-Benz Bionic, 2005 Mercedes-Benz CL 500 G.M. (Castagna), 2005 Mercedes-Benz F600 Hygenius, 2007 Mercedes-Benz F 700, 2007 Mercedes-Benz Ocean Drive, 2008 Mercedes-Benz Concept FASCINATION, 2008 Mercedes-Benz Vision GLK Freeside, 2009 Mercedes-Benz BlueZero E-Cell Plus, 2009 Mercedes-Benz Concept BlueZero, 2009 Mercedes-Benz F-Cell Roadster, 2010 Mercedes-Benz F800 Style, 2010 Mercedes-Benz Shooting Break, 2011 Mercedes-Benz Concept A-Class, 2011 Mercedes-Benz F 125!, 2011 Mercedes-Benz Unimog Concept, 2012 Mercedes-Benz Concept Style Coupe, 2012 Mercedes-Benz Ener-G-Force, 2013 Mercedes-Benz GLA, 2013 Mercedes-Benz S-Class Coupe, 2014 Mercedes-Benz Coupe SUV, 2014 Mercedes-Benz Future Truck 2025, 2014 Mercedes-Benz G-Code, 2015 Mercedes-Benz Concept IAA, 2015 Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion, 2015 Mercedes-Benz GLC Coupe, 2015 Mercedes-Benz Vision Tokyo, 2016 Mercedes-Benz Generation EQ, 2016 Mercedes-Benz Urban eTruck, 2016 Mercedes-Benz Vision Mercedes-Maybach 6, 2016 Mercedes-Benz Vision Van, 2016 Mercedes-Benz X-Class, 2017 Mercedes-Benz A Sedan, 2017 Mercedes-Benz AMG GT, 2017 Mercedes-Benz EQA, 2017 Mercedes-Benz Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet, 2018 Mercedes-Benz EQ Silver Arrow, 2018 Mercedes-Benz Maybach Ultimate Luxury, 2018 Mercedes-Benz Vision Urbanetic, 2019 Mercedes-Benz Concept GLB, 2019 Mercedes-Benz Vision EQS, 2019 Mercedes-Benz Vision Mercedes Simplex, 2020 Mercedes-Benz Vision AVTR, 2021 Mercedes-Benz EQG, 2021 Mercedes-Benz EQT, 2021 Mercedes-Benz Maybach EQS, 2022 Mercedes-Benz Project SMNR, 2022 Mercedes-Benz Vision AMG, 2022 Mercedes-Benz Vision EQXX, 2023 Mercedes-Benz Concept CLA Class, 2023 Mercedes-Benz Vision One-Eleven
Kommentare
JMC
Donnerstag, 16. Juli 2009
Is that Opel / Vauxhall Vectra tail lights??
Вл. С.
Sonntag, 8. Januar 2012
"Is that Opel / Vauxhall Vectra tail lights??"
нифига подобного.
А машина классная, но скорее фиат чем мерс.
Diskutieren
Autor
E-mail
Kommentieren