| |
Deutsch

2000 Buick LaCrosse

Buick LaCrosse, 2000
Buick LaCrosse, 2000
Buick LaCrosse, 2000
Buick LaCrosse, 2000
Buick LaCrosse, 2000
Buick LaCrosse, 2000
Buick LaCrosse, 2000
Buick LaCrosse, 2000
Buick LaCrosse, 2000
Buick LaCrosse, 2000
Buick LaCrosse, 2000
Buick LaCrosse, 2000
Buick LaCrosse, 2000
Buick LaCrosse, 2000
Buick LaCrosse, 2000
Buick LaCrosse, 2000
Buick LaCrosse, 2000
Buick LaCrosse, 2000
Buick LaCrosse, 2000
Buick LaCrosse, 2000
Buick LaCrosse, 2000
Buick LaCrosse, 2000
Buick LaCrosse, 2000
Buick LaCrosse, 2000
Bilder: www.auto.com
Bewertung:  14    -4    +18
Концепт впервые показан на NAIAS 2000 в Детройте.
LaCrosse’s most notable feature is its ability to be quickly transformed-with a single voice command-from a luxury car to a light cargo carrier with an open bed. The tailgate electronically slides downward and under the vehicle, and the rear window and rear portion of the roof slide forward to reveal the cargo area. During this operation, the front section of roof moves slightly downward to accommodate the sliding panels. LaCrosse’s four doors are power-operated and hinged at the front and rear pillars, opening at the centre pillar for easy access.

The interior showcases consumer-friendly advanced technology such as voice-activated controls in place of the switches and displays usually mounted in the instrument panel. The only visible controller is a single trackball-like device installed in a console. The driver uses the controller in conjunction with voice commands to operate all systems except throttle, brakes and steering. Features selected by the driver are projected on the windshield in reconfigurable colour head-up displays for both the driver and front passenger


Buick LaCrosse — дальнейшее развитие идей, заложенных в концепт-карах предыдущих лет. Прежде всего, это Buick Signia и Buick Cielo. А еще дизайн большого автомобиля (длина — 5,2 м) перекликается с концепт-каром Buick Y-Job образца 1938 года и серийным кабриолетом Buick Roadmaster 1949 года. LaCrosse построен на переднеприводной платформе серийного седана Buick Roadmaster. Главное здесь — универсальный кузов. Электроприводы опускают заднюю панель кузова, поднимают под потолок крышку большого багажника — и седан превращается в легковой пикап. Чтобы на ходу в салон не засасывались пыль и выхлопные газы, за задним сиденьем поднимается стеклянная перегородка. Распашные двери открываются почти на 90 градусов, обеспечивая свободный вход-выход как на передние, так и на задние сиденья. Из приборов — только часы (предполагается, что в будущем другая информация станет проецироваться на лобовое стекло). Единственная кнопка-кругляш на центральном тоннеле ведает управлением основными системами автомобиля, в том числе и автоматической трансмиссией. А кое-какие команды подаются голосом.
Quelle: www.autospeed.com; Авторевю 2000-11
Diskutieren
Autor
E-mail
Kommentieren