| |
Deutsch

2006 Spyker Peking-to-Paris

Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Peking-to-Paris, 2006
Spyker Racer 60 HP, 1903
Spyker Racer 60 HP, 1903
Spyker Aerocoque, 1919
Spyker Aerocoque, 1919
Bilder: Spyker Cars N.V.
Bewertung:  4    -2    +6
D8 / D12 (SSUV)
The Spyker D12 Peking-to-Paris traces its origins back, not to one, but three significant Spyker models, each of which contributed significantly to the company's glorious heritage. Firstly, it's the logical succesor to one of the most innovative cars in history, the very first six-cylinder, four wheel drivecar on the globe, the 1903 60 HP Spyker Grand Prix car. The second inspiration for the car is Spyker's unique aviation heritage which created the first Spyker after the Great War in 1919: the Spyker ‘Aerocoque’ with fuselage body and its remarkable fintail.

The Spyker D12 Peking-to-Paris is an all aluminium, permanent four-wheel drive super sports utility vehicle. The rear doors are rear-hinged coach doors, so-called ‘suicide doors’. It is powered by the 6.0 litre, 12 cylinder, 500 bhp W12 engine from Volkswagen AG and accelerates from 0-100 km (0-60 MPH) in 5.0 seconds.

The six-speed automatic transmission features a multifunctional steering wheel with F1 style shift paddles, a triple dashboard designed in the style of an airplane cockpit, and a sumptuous interior. The vehicle has an all aluminium body fitted to an aluminium space frame, and sits on 24 inch Aeroblade wheels. It has a length of 4.95 m, a width of 2.0 m excluding mirrors, a minimum height of 1.68 m and a maximum height of 1.77 m and weighs 1895 Kg. The fuel tank capacity is 100 litres (22 gallons). Top speed is 295 km/h (185 mph). The car is custom-hand built using only the best materials available.


Небольшая голландская компания Spyker, известная своими спортивными автомобилями, в рамках автошоу в Женеве представляет свой первый внедорожник. Эта новинка по разным сведениям, будет носить имя D12 Peking-to-Paris, однако серийная версия внедорожника, вполне вероятно, будет продаваться под именем Spyker SSUV (Super-SUV).

Представители Spyker заявляют, что их автомобиль, фактически, создает новый сегмент рынка – сегмент роскошных и эксклюзивных внедорожников со спортивным уклоном. На разработку D12 Peking-to-Paris специалисты голландской компании потратили около года. Причем за основу для этой модели была взята уже готовая платформа. Судя по всему, это было шасси внедорожника VW Touareg. От него же взяли и 12-цилиндровый W-образный мотор мощностью 500 лошадиных сил. С нуля до ста километров в час новинка от Spyker ускоряется за шесть секунд, а его заявленная максимальная скорость составляет 295 километров в час.

Голландский внедорожник, помимо незаурядных технических характеристик, может похвастать еще и довольно необычной внешностью. В профиль D12 Peking-to-Paris напоминает огромное купе с большой площадью остекления. Боковые двери автомобиля открываются навстречу друг другу, а центральная стойка попросту отсутствует. В салоне внедорожника могут разместиться четыре пассажира на индивидуальных спортивных креслах, отделанных дорогой кожей. Вообще интерьер D12 Peking-to-Paris выполнен в стиле спортивных моделей этой марки, а в его отделке активно используется натуральная кожа и алюминий.

Как ожидается, голландская компания уже скоро сможет начать выпуск подобных автомобилей по индивидуальным заказам. Стоимость одного экземпляра составит не меньше 230 тысяч евро.
Quelle: www.supercars.net; auto.lenta.ru
Andere Spyker
2006 Spyker Peking-to-Paris, 2007 Spyker C12 (Zagato)
Diskutieren
Autor
E-mail
Kommentieren