| |
Deutsch

2008 Seat Bocanegra

Seat Bocanegra, 2008
Seat Bocanegra, 2008
Seat Bocanegra, 2008
Seat Bocanegra, 2008
Seat Bocanegra, 2008
Seat Bocanegra, 2008
Seat Bocanegra, 2008
Seat Bocanegra, 2008
Seat Bocanegra, 2008
Seat Bocanegra, 2008
Seat Bocanegra, 2008
Seat Bocanegra, 2008
Seat Bocanegra, 2008
Seat Bocanegra, 2008
Bilder: SEAT, S.A.
Bewertung:  49    -11    +60
Unveiled at the 2008 Geneva Motor Show, the Seat SportCoupé Bocanegra concept is a compact sportscar that hints at the brand’s future design direction. Among the styling elements is the semi-transparent black nose in Perspex that gives the car its name.
At the 2008 Geneva Motor Show, SEAT will unveil the prototype SportCoupé “Bocanegra”, a model which brims with character and sporting style from nose to tail. For the Spanish brand it marks the start of a product initiative extending over the next few years, which will include the important launch of the new-generation Ibiza as well as a new ‘B-segment’ saloon car, due to make its public debut in 2009.

Capable of conveying intense emotions at first glance, the ‘Bocanegra’ follows the aesthetic and practical vision of car design as practised by Luc Donckerwolke, Chief Designer at SEAT.

Using the very latest technology at the recently inaugurated SEAT Design Centre in Martorell, SEAT’s designers and engineers have produced a vehicle that is a perfect blend of sportiness, emotion and efficiency. The SportCoupé, with its ultra-modern, striking styling, showcases a host of intriguing features both inside and outside.

The eye is instantly drawn to the spectacular front end that gives the model its name – ‘Bocanegra’ – which literally means ‘black mouth’. The top half is capped by a stunning, dark Perspex finish from which only the headlight units, with their state-of-the-art LED technology, peer out. The two-door body boasts a clear coupé-like silhouette that is given added emphasis by the semi-transparent black front end. Indeed, SEAT aficionados may even spot that this car recalls distant memories of the launch of the original ‘Bocanegra’, the legendary SEAT SportCoupé.

The appealing effect produced with the front headlights is complemented by the outline encircling the brand’s insignia, which itself sports a new look. Instead of the chromed brand symbol the classic ‘S’ appears in black, silhouetted by a chromed line. Its depth, which makes it appear more three-dimensional, and its black finish are elements that stand out as a clear demonstration of the significant advance in quality already achieved by SEAT.

Another eye-catching feature in the same area is the front bumper styling: its overall appearance is akin to that of a mask in that it only accentuates the expressiveness and sporty nature that will be at the very essence of the Spanish brand’s upcoming generation of models, due to begin arriving on the market shortly.


Seat вот уже последние лет десять играет в новую увлекательную игру – каждая новая модель становится все более и более эффектной. И даже сейчас, в эпоху расцвета автодизайна, испанцы умудряются удивлять своими творениями не только простых обывателей, но и людей искушенных. Так было с моделями Leon, Altea и Toledo, а теперь стало ясно, что очередное поколение Ibiza, самой компактной на сегодня модели в линейке Seat, не станет исключением. Новый концептуальный хэтчбек Bocanegra, представленный в Женеве, стал очередным воплощением главного девиза Seat – Auto Emocion.

Эмоций у стилиста, отвечавшего за экстерьер, хватило за глаза. Столь яркого автомобиля даже от испанцев не ждали. Жесткие грани, пересечения поверхностей, необычное решение передней светотехники – это все реально. Передок, конечно, вряд ли перекочует на серийную Ibiza без изменений, но окружающая архитектура – это уже серийные штамповки, которые начнут сходить с конвейера в конце весны. В концепте явно чувствуется преемственность стиля, а это уже правило хорошего тона.

Салон же здесь гораздо дальше от серийной версии, но, если немного напрячь воображение, можно без труда представить себе, как будет выглядеть это все на массовом автомобиле. Лакированные поверхности, скорее всего, будут заменены обычным черным пластиком, но качественным и, надеемся, мягким. Та же участь ожидает и "винтажный" блок управления климат-контролем, но ведь очертания останутся. Габариты пока не разглашаются, но даже по фото видно, что внутри нового Seat Ibiza будет посвободнее, чем в нынешнем поколении авто. Таких шикарных стеганых кожаных "ковшей", скорее всего, не будет, но что мешает испанцам включить нечто подобное в список опций для самой мощной версии Cupra?

Двигатель у этого красного "дьяволенка" также непростой: здесь установлен тот самый “двухнаддувный” 1,4 TSI мощностью около 200 л.с. Это всефольксвагеновский бензиновый агрегат с турбонаддувом и компрессором. Привод передний, коробка передач – новейший семиступенчатый робот DSG, специально разработанный для моторов малого рабочего объема. Значит, крутящий момент у этого мотора не более 300 Нм – больше коробка не выдержит. 200 л.с. для столь яркого авто – вполне оправданная мощность. Если учитывать солидный опыт испанцев по созданию "горячих хэтчбеков", то можно утверждать: следующая Ibiza Cupra будет "зажигать" как надо. Осталось дождаться лета, когда серийные Ibiza нового поколения появятся в автосалонах.
Quelle: conceptcar.co.uk; www.autonews.ru, Александр Зумберов
Kommentare
САша
Freitag, 23. Mai 2008
Красивая Тачка! нравится!
SiuMing Chn
Montag, 2. März 2009
Goodddddddddddd
Diskutieren
Autor
E-mail
Kommentieren