| |
Deutsch

2013 Toyota FV2

Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Toyota FV2 Concept, 2013
Bilder: Toyota
Bewertung:  1    -0    +1
The Toyota FV2 is a study of a futuristic concept vehicle that ca be controlled by the driver by shifting his/her body weight, with the goal ofoffering a physical and emotional connection between the driver and the machine.
Компания Toyota привезет на моторшоу в Токио одноместный прототип под название FV2 (Fun Vehicle 2), который, как говорят представители производителя, имеет азартную управляемость за счет возможности машины "физически и эмоционально соединиться с водителем".

Длина новинки составляет 3000 миллиметров, ширина – 1600 миллиметров, высота в «рабочем» режиме равна 1780 миллиметров, а в режиме ожидания – 990 миллиметров. У концепта отсутствует привычный рулевой механизм, а управление осуществляется за счет наклона тела в ту сторону, в которую необходимо направиться. В "Тойоте" заявляют, что с автомобилем можно вполне достигнуть «взаимопонимания, похожего по своему принципу на отношения наездника и лошади».

Кроме того, производитель обещает, что чем больше на этой машине совершать поездок, тем азартнее будет становиться управляемость. Электроника прототипа FV2 способна определять настроение водителя, считывая тембр голоса и выражения лица, запоминать любимые маршруты, создавая на их основе новые варианты поездок, а также распознавать стиль вождения, показывая владельцу насколько улучшилось его водительское мастерство по прошествии определенного промежутка времени.

Лобовое стекло прототип представляет собой дисплей, работающий по принципу дополненной реальности, а кузовные панели представляют собой экраны, на которые можно выводить различные цветовые изображения. Также Toyota FV2 имеет систему "общения" автомобилей друг с другом и объектами инфраструктуры. Благодаря ей машина сможет предупредить водителя об опасности на дороге заранее, до того как она появится в поле зрения.

Лобовое стекло прототип представляет собой дисплей, работающий по принципу дополненной реальности, а кузовные панели представляют собой экраны, на которые можно выводить различные цветовые изображения. Также Toyota FV2 имеет систему "общения" автомобилей друг с другом и объектами инфраструктуры. Благодаря ей машина сможет предупредить водителя об опасности на дороге заранее, до того как она появится в поле зрения.


Toyota FV2 (world premiere)

The Toyota FV2 is a concept car that maintains the "Fun to Drive" philosophy even in a world where automated driving technology has proliferated. As a vehicle that can be "understood by the driver intuitively", the concept links people and vehicles through the body and the heart, and becomes more fun to drive the more it is used.

Connecting with the driver's body: Rather than using a steering wheel, the Toyota FV2 is operated by the driver shifting his or her body to intuitively move the vehicle forward and back, left and right. In addition, by using ITS technology to connect with other vehicles in the area and traffic infrastructure, the Toyota FV2 supports safe driving by providing advance warnings about vehicles in blind spots at intersections and other safety information.

Connecting with the driver's heart: Toyota envisions a driver-vehicle relationship similar to the relationship that a rider might have with a horse. By incorporating technology from the "Toyota Heart Project," both the driver and the Toyota FV2 can grow together. The vehicle uses voice and image recognition to determine the driver's mood and uses that assessment and accumulated information on driving ability and history to suggest destinations as a co-pilot that helps the driver better experience the joys of driving. In addition to an augmented reality (AR)1 display on the windshield, the body color and exterior display are changeable at will, creating a more intimate relationship with the driver.

Reference: Toyota Heart Project

The Toyota Heart Project is a new communication research project with the theme of "Inspiring the Heart, Inspiring You." The Kirobo and Mirata humanoid communication robots, which incorporate technologies for communication and artificial intelligence, are also part of this research.

In addition to simply talking and listening, humans and artificial intelligence will be able to engage in emotional communication, including expressions, gestures, and recollection of past events, thanks to research through the open innovation2 method.

The Toyota Heart Project is also conducting research to realize artificial intelligence that grows together with people, intelligence that is understood to have feelings and evokes fondness and trust. The aim is to inspire people, achieve a rapport between humans and machines, and make life more enjoyable and enriching.

An exclusive smart phone application (available for iPhones3 and Android4 phones) that enables users to experience the mobility of the future envisioned by the Toyota FV2 is scheduled for release on November 5. The application can be downloaded free of charge from the AppStore3 and Google Play4 application platforms.
Quelle: motor.ru; Toyota Press Release
Andere Toyota
1957 Toyota Proto, 1961 Toyota Toyopet X, 1962 Toyota Publica Sports, 1966 Toyota Concept, 1967 Toyota 2000GT, 1969 Toyota EX-1, 1969 Toyota EX-II, 1969 Toyota EX-III, 1970 Toyota Commuter, 1970 Toyota EX-7, 1971 Toyota RV-1, 1971 Toyota SV-1, 1972 Toyota RV-2, 1973 Toyota ESV, 1973 Toyota EV2, 1973 Toyota F101, 1977 Toyota CAL-1, 1977 Toyota F110, 1979 Toyota CX-80, 1979 Toyota Family Wagon, 1981 Toyota EX-11, 1981 Toyota F120, 1981 Toyota SV-2, 1983 Toyota FX-1, 1983 Toyota Palette, 1983 Toyota SV-3, 1983 Toyota TAC3, 1985 Toyota AXV, 1985 Toyota FXV, 1987 Toyota AXV-II, 1987 Toyota EV-30, 1987 Toyota FXV-II, 1987 Toyota GTV, 1989 Toyota 4500GT, 1989 Toyota RAV-Four, 1991 Toyota Avalon, 1991 Toyota AXV-III, 1991 Toyota AXV-IV, 1991 Toyota Fun Runner, 1993 Toyota AXV-V (I.DE.A), 1993 Toyota Raum, 1994 Toyota Funcruiser, 1995 Toyota FLV, 1995 Toyota Moguls, 1995 Toyota MR-J, 1995 Toyota Prius, 1997 Toyota e.com, 1997 Toyota Funcargo, 1997 Toyota Funcoupe, 1997 Toyota Funtime, 1997 Toyota MR-S, 1999 Toyota Celica Cruising Deck, 1999 Toyota HV-M4, 1999 Toyota NCSV, 1999 Toyota Opa, 1999 Toyota Open Deck, 1999 Toyota Will Vi, 1999 Toyota XYR, 2001 Toyota DMT, 2001 Toyota ES3, 2001 Toyota FXS, 2001 Toyota Ist, 2001 Toyota POD, 2001 Toyota RSC, 2001 Toyota VM180 (Zagato), 2001 Toyota Voltz, 2001 Toyota Will-VC, 2002 Toyota ccX (Coggiola), 2002 Toyota UUV, 2003 Toyota CS&S, 2003 Toyota Fine-N, 2003 Toyota Fine-S, 2003 Toyota FJ Cruiser, 2003 Toyota NLSV, 2003 Toyota PM, 2004 Toyota Alessandro Volta (ItalDesign), 2004 Toyota FTX, 2004 Toyota MTRC, 2004 Toyota Sportivo Coupe, 2005 Toyota Endo, 2005 Toyota Estima Hybrid, 2005 Toyota Fine-X, 2005 Toyota FSC, 2005 Toyota FT-SX, 2005 Toyota i-Swing, 2005 Toyota i-Unit, 2006 Toyota Auris space, 2006 Toyota Aygo Sport, 2006 Toyota F3R, 2006 Toyota Urban Cruiser, 2007 Toyota 1/X, 2007 Toyota FT-HS, 2007 Toyota FT-MV, 2007 Toyota Hi-CT, 2007 Toyota Hybrid X, 2007 Toyota iQ, 2007 Toyota i-Real, 2007 Toyota RiN, 2008 Toyota A-BAT, 2009 Toyota FT-86, 2009 Toyota FT-EV, 2009 Toyota FT-EV II, 2010 Toyota FT-CH, 2011 Toyota FCV-R, 2011 Toyota FT-86 II, 2011 Toyota Fun Vii, 2012 Toyota Camatte, 2012 Toyota Dear Qin, 2012 Toyota FT-Bh, 2012 Toyota NS4, 2012 Toyota Yundong Shuangqing, 2013 Toyota Camatte57s, 2013 Toyota Corolla Furia, 2013 Toyota FCV, 2013 Toyota FV2, 2013 Toyota i-Road, 2013 Toyota JPN Taxi Concept, 2013 Toyota ME.WE, 2014 Toyota Camatte Sport, 2014 Toyota C-HR, 2014 Toyota FT-1, 2014 Toyota FT-1 Graphite, 2014 Toyota Urban Utility, 2015 Toyota Camatte Hajime, 2015 Toyota C-HR, 2015 Toyota FCV Plus, 2015 Toyota KIKAI Concept, 2015 Toyota S-FR, 2016 Toyota 86 Shooting Brake, 2016 Toyota Camatte Capsule, 2016 Toyota Setsuna, 2016 Toyota uBox (CU-ICAR), 2017 Toyota Concept-i, 2017 Toyota Concept-i Ride, 2017 Toyota Fine-Comfort Ride, 2017 Toyota FT-4X, 2017 Toyota FT-AC, 2017 Toyota GR HV, 2017 Toyota i-TRIL, 2017 Toyota Tj Cruiser, 2018 Toyota GR Supra Racing
Diskutieren
Autor
E-mail
Kommentieren