| |
Deutsch

1967 BMW Glas 3000 V8 Fastbackcoupe (Frua)

BMW/Glas 3000 V8 Fastbackcoupé (Frua), 1967
BMW/Glas 3000 V8 Fastbackcoupé (Frua), 1967
BMW/Glas 3000 V8 Fastbackcoupé (Frua), 1967
BMW/Glas 3000 V8 Fastbackcoupé (Frua), 1967
BMW/Glas 3000 V8 Fastbackcoupé (Frua), 1967
BMW/Glas 3000 V8 Fastbackcoupé (Frua), 1967
BMW/Glas 3000 V8 Fastbackcoupé (Frua), 1967
BMW/Glas 3000 V8 Fastbackcoupé (Frua), 1967
BMW/Glas 3000 V8 Fastbackcoupé (Frua), 1967
BMW/Glas 3000 V8 Fastbackcoupé (Frua), 1967
BMW/Glas 3000 V8 Fastbackcoupé (Frua), 1967
BMW/Glas 3000 V8 Fastbackcoupé (Frua), 1967
BMW/Glas 3000 V8 Fastbackcoupé (Frua), 1967
BMW/Glas 3000 V8 Fastbackcoupé (Frua), 1967
BMW/Glas 3000 V8 Fastbackcoupé (Frua), 1967
BMW/Glas 3000 V8 Fastbackcoupé (Frua), 1967
BMW/Glas 3000 V8 Fastbackcoupé (Frua), 1967
BMW/Glas 3000 V8 Fastbackcoupé (Frua), 1967
BMW/Glas 3000 V8 Fastbackcoupé (Frua), 1967
BMW/Glas 3000 V8 Fastbackcoupé (Frua), 1967
BMW/Glas 3000 V8 Fastbackcoupé (Frua), 1967
BMW/Glas 3000 V8 Fastbackcoupé (Frua), 1967
BMW/Glas 3000 V8 Fastbackcoupé (Frua), 1967
BMW/Glas 3000 V8 Fastbackcoupé (Frua), 1967
BMW/Glas 3000 V8 Fastbackcoupé (Frua), 1967
BMW/Glas 3000 V8 Fastbackcoupé (Frua), 1967
BMW/Glas 3000 V8 Fastbackcoupé (Frua) - Frankfurt'67
BMW/Glas 3000 V8 Fastbackcoupé (Frua) - Frankfurt'67
BMW/Glas 3000 V8 Fastbackcoupé (Frua) - Paris'67
BMW/Glas 3000 V8 Fastbackcoupé (Frua) - Paris'67
Bilder: www.pietro-frua.de
Bewertung:  10    -0    +10
BMW/Glas 3000 V8 Fastbackcoupé (1967)
Since the beginning of the sixties, Pietro Frua actively worked on the projects for a small German company Glas; in principle, that time he was at the top of his career and was considered to be one of the most outstanding car designers in Italy. He created models such as sports coupe Glas 1300GT, Glas 1700GT (1964); middle-class sedan Glas 1700 (1964); sedan Glas 2600 V8 (3000 V8) of 1966, which was often called "Glaserati" for similarity with Frua models designed for Maserati. In 1966, Glas was taken over by BMW concern, and some models that were considered unpromising, were taken out of production, except a few models of Pietro Frua – an exception was made for them: they were produced a few years more under the brand name and the logo of BMW. It was BMW/Glas 3000 V8, BMW 2000SA and BMW 1600GT. Along with these models, Frua had several experimental developments on the basis of production models of Glas.

In 1967, at Frankfurt Motor Show, Frua showed BMW/Glas 3000 V8 Fastbackcoupe, designed on the basis of Glas 3000 V8 one-off fastback coupe. This prototype, in contrast to the previous models developed by Glas, already had BMW-style "kidney grille". Later it was demonstrated at the Motor Shows in Paris (1967), Geneva (1968) and Barcelona (1969). It was assumed that this model would be one of the major in a series of sports cars from BMW, but in 1968 they decided to abandon this idea and focused on the development of BMW 3.0CS.


С начала шестидесятых Пьетро Фруа активно трудился над проектами для небольшой немецкой фирмы Glas; в принципе, он в то время находился на пике своей карьеры и считался одним из самых выдающихся автомобильных дизайнеров в Италии. Он создал такие модели, как спорт-купе Glas 1300GT, Glas 1700GT (1964 год); седан среднего класса Glas 1700 (1964); седан Glas 2600 V8 (3000 V8) 1966 года, который часто называли "Глазерати" ("Glaserati") за схожесть с моделями Фруа, созданными для фирмы Maserati. В 1966 году фирму Glas поглотил концерн BMW, и некоторые модели, которые посчитали бесперспективными, были сняты с производства, кроме нескольких моделей Пьетро Фруа - для них было сделано исключение: они выпускались еще несколько лет под маркой и с логотипом BMW. Это были BMW/Glas 3000 V8, BMW 2000SA и BMW 1600GT. Наряду с этими моделями у Фруа имелось и несколько экспериментальных наработок на базе серийных моделей Glas.

В 1967 году на Франкфуртском автосалоне Фруа показал BMW/Glas 3000 V8 Fastbackcoupe, созданную на базе Glas 3000 V8 в единственном экземпляре в кузове фастбэк-купе. На ней, в отличие от предыдущих моделей разработки Glas, уже появилилсь БМВ-шные "ноздри". Позже она была показана на автосалонах в Париже (1967), Женеве (1968) и Барселоне (1969). Предполагалось, что эта модель будет одной из основных в серии спорткупе от БМВ, однако в 1968 году они решили отказаться от этой идеи и перевели все внимание на разработку BMW 3.0CS.
Quelle: bimmerin.net; crazywheels.spb.ru
Andere BMW
1936 BMW 328, 1950 BMW 501 (Pininfarina), 1955 BMW 507, 1956 BMW Isetta, 1961 BMW 3200 CS (Bertone), 1963 BMW 700 (Colani), 1967 BMW Glas 3000 V8 Fastbackcoupe (Frua), 1968 BMW 2000 ti (Frua), 1969 BMW 2800 Spicup (Bertone), 1970 BMW 2200 TI Garmisch (Bertone), 1972 BMW Turbo (Michelotti), 1975 BMW 3.0 Si (Frua), 1976 BMW 528 GT Coupe (Frua), 1976 BMW Karmann Asso di Quadri (ItalDesign), 1977 BMW M1 (ItalDesign), 1981 BMW M2 (Colani), 1985 BMW Z1, 1988 BMW Z1 Break, 1989 BMW 850, 1991 BMW Nazca C2 (ItalDesign), 1991 BMW Nazca M12 (ItalDesign), 1991 BMW Z11 (E1), 1992 BMW Columbus (ItalDesign), 1993 BMW Nazca C2 Spider (ItalDesign), 1994 BMW Z13, 1995 BMW Z18, 1995 BMW Z21 (Just 4/2), 1995 BMW Z3, 1997 BMW Z07, 1997 BMW Z14 (C1), 1999 BMW Z9, 2000 BMW Z22, 2000 BMW Z9 Convertible, 2001 BMW X-Coupe Concept, 2001 BMW Z29, 2002 BMW CS-1, 2003 BMW xActivity, 2004 BMW H2R, 2005 BMW Z4 Coupe, 2006 BMW 3-Series coupe, 2006 BMW CLEVER Research Vehicle, 2006 BMW Concept Coupe Mille Miglia, 2007 BMW 1-Series tii, 2007 BMW CS, 2007 BMW X6, 2008 BMW GINA, 2008 BMW M1 Hommage, 2008 BMW Simple, 2008 BMW X1, 2009 BMW Vision EfficientDynamics, 2010 BMW Concept 6 Series Coupe, 2010 BMW Concept Gran Coupe, 2011 BMW 328 Hommage, 2011 BMW i3, 2011 BMW i8, 2011 BMW Vision ConnectedDrive, 2012 BMW Concept Active Tourer, 2012 BMW i3 Coupe, 2012 BMW i8 Spyder, 2012 BMW Zagato Coupe (Zagato), 2012 BMW Zagato Roadster (Zagato), 2013 BMW Concept X4, 2013 BMW Gran Lusso Coupe (Pininfarina), 2014 BMW Deep Orange 4 (CU-ICAR), 2014 BMW Vision Future Luxury, 2015 BMW 3.0 CSL Hommage, 2015 BMW 3.0 CSL Hommage R, 2015 BMW Compact Sedan, 2015 BMW M4 GTS, 2016 BMW 2002 Hommage, 2016 BMW Concept X2, 2016 BMW Motorrad Vision Next 100, 2016 BMW Vision Next 100, 2017 BMW 8-Series, 2017 BMW i Inside Future, 2017 BMW i Vision Dynamics, 2017 BMW Motorrad Concept Link, 2017 BMW X7 iPerformance, 2017 BMW Z4, 2018 BMW iX3, 2018 BMW M8 Gran Coupe, 2018 BMW Vision iNext, 2019 BMW Concept 4, 2019 BMW Vision M Next, 2020 BMW Concept i4, 2021 BMW i Vision Circular, 2021 BMW XM, 2023 BMW i Vision Dee, 2023 BMW Touring Coupe, 2023 BMW Vision Neue Klasse
Diskutieren
Autor
E-mail
Kommentieren