| |
Deutsch

Brubaker Box (1972) / AutoMecca Sports Van (1973-76): Квадратная история

Brubaker Box - Car and Driver, March 1972
Brubaker Box - Car and Driver, March 1972
Brubaker Box (1972)
Brubaker Box (1972)
Brubaker Box (1972) - Utilizing Pinto wagon rear glass, Datusn 512 pickup taillights, and steel, fiberglass laminated, woodgrain bumper.
Brubaker Box (1972) - Utilizing Pinto wagon rear glass, Datusn 512 pickup taillights, and steel, fiberglass laminated, woodgrain bumper.
Brubaker Box (1972)
Brubaker Box (1972)
Brubaker Box (1972)
Brubaker Box (1972)
Brubaker Box (1972) - Promo Poster by George Bartell
Brubaker Box (1972) - Promo Poster by George Bartell
Bilder: Alden Jewell Collection; brubakerbox.wordpress.com
Bewertung:  2    -0    +2
This ’70s kitcar, based on a VW Beetle chassis, was unsuccessful at the time but pointed the way to today's MPVs. Designed in So. Cal by Curtis Brubaker 1972, built by Automecca 1973-76. 30 made, 17 known to exist at this time.
Можно много рассуждать по поводу автомобильного дизайна, каким он должен быть: пафосным, с обилием деталей или наоборот изящным в своей простоте. Но одно, пожалуй, не вызывает сомнений, автомобиль должен быть не только красивым, но и практичным.

Именно эта мысль и витала в уме молодого калифорнийца Кёртиса Брубекера (Curtis Brubaker), он хотел создать автомобиль максимально удобным, прежде всего для каждодневной эксплуатации.

Время шло, Брубекер отслужил на флоте и закончил дизайнерский колледж, что развило его эстетические и технические навыки, и он решил приступить к созданию автомобиля-мечты.

Базой для будущего авто был выбран любимый Брубекером Volkswagen Beetle. Как и большинство людей в Калифорнии, пытавшихся самостоятельно строить авто, он пошел уже по проторенному пути, так популярному среди сборщиков багги. На раму собственного производства крепились заводские агрегаты от Жука, усиленная подвеска заметно повышала клиренс и превращала минивен Брубекера в подобие современных кроссоверов, а сверху все накрывалось композитным кузовом состоявшим из 13 самостоятельных элементов. Дверь была единственная, зато широкая и сдвижная по правому борту.

Впервые перед публикой автомобиль предстал на Los Angeles International Motorsports Show в 1972 году. Реакция публики была положительная и производитель намеревался выпускать по 400 автомобилей и кит комплектов в месяц по цене $3995.

Однако из за проблем с инвесторами компания потерпела финансовый крах и исчезла со сцены, однако успев все же выпустить порядка 100 автомобилей.


What has one door, wooden bumpers, an air-cooled engine, and sofalike seating? It was an easy question to answer in the mid-1970s when Brubaker Industries of Los Angeles, California, created the Brubaker Box, a stylish and daring entry in the boutique vehicle market. Curtis Brubaker, an industrial design entrepreneur and president of the Brubaker Group design firm, treated the burgeoning van scenesters to something a little different…and bite-sized.

His creation, built upon the centerpiece of VW Bug chassis, engine, and transmission, received widespread praise for the exterior styling and general thumbs-up for its mere existence. It was a crowd pleaser wherever it wandered. Alas, only a handful were sold by 1973. After years of working for others, Curtis' pet project was deemed too costly for the company and all related assets were purchased by Mike Hansen's AutoMecca Industries in Tujunga, which reintroduced the vehicle as the Sport Van.

Brubaker Box has only a single sliding door located on the passenger side for ingress/egress. Although the booth seating may have been comfy, the vehicle would have limited appeal if it had less storage capacity than a Beetle. To solve that problem, all non-essential seating was removable to accommodate hauling needs. This one has the VW AutoStick transmission, engaged by a solenoid on the stickshift knob.

The nicely designed official Brubaker Box brochure touted the Box's universality, stating "We Think It's Something For Everyone." It may have had that potential, but at nearly $4K in 1972, very few "everyones" got the chance to own one.
Quelle: www.trucktrend.com
Diskutieren
Autor
E-mail
Kommentieren