| |
Deutsch

Hispano Suiza H6C Xenia Coupe by Saoutchik (1938)

Hispano Suiza H6C Xenia Coupe by Saoutchik (1938)
Hispano Suiza H6C Xenia Coupe by Saoutchik (1938)
Hispano Suiza H6C Xenia Coupe by Saoutchik (1938)
Hispano Suiza H6C Xenia Coupe by Saoutchik (1938)
Hispano Suiza H6C Xenia Coupe by Saoutchik (1938)
Hispano Suiza H6C Xenia Coupe by Saoutchik (1938)
Hispano Suiza H6C Xenia Coupe by Saoutchik (1938)
Hispano Suiza H6C Xenia Coupe by Saoutchik (1938)
Hispano Suiza H6C Xenia Coupe by Saoutchik (1938)
Hispano Suiza H6C Xenia Coupe by Saoutchik (1938)
Hispano Suiza H6C Xenia Coupe by Saoutchik (1938)
Hispano Suiza H6C Xenia Coupe by Saoutchik (1938)
Hispano Suiza H6C Xenia Coupe by Saoutchik (1938)
Hispano Suiza H6C Xenia Coupe by Saoutchik (1938)
Hispano Suiza H6C Xenia Coupe by Saoutchik (1938)
Hispano Suiza H6C Xenia Coupe by Saoutchik (1938)
Hispano Suiza H6C Xenia Coupe by Saoutchik (1938)
Hispano Suiza H6C Xenia Coupe by Saoutchik (1938)
Hispano Suiza H6C Xenia Coupe by Saoutchik (1938)
Hispano Suiza H6C Xenia Coupe by Saoutchik (1938)
Hispano Suiza H6C Xenia Coupe by Saoutchik (1938)
Hispano Suiza H6C Xenia Coupe by Saoutchik (1938)
Hispano Suiza H6C Xenia Coupe by Saoutchik (1938)
Hispano Suiza H6C Xenia Coupe by Saoutchik (1938)
Hispano Suiza H6C Xenia Coupe by Saoutchik (1938)
Hispano Suiza H6C Xenia Coupe by Saoutchik (1938)
Bilder: Mullin Automotive Museum
Bewertung:  25    -1    +26
1937 DUBONNET HISPANO-SUIZA H6C “XENIA”
В 1919 году Hispano-Suiza построила свою самую известную модель — Н6. Этот автомобиль на долгие годы стал классическим образцом роскошного автомобиля высшего класса.

На него устанавливался 6-ти цилиндровый рядный двигатель с верхним распредвалом объемом 6597 см3 и мощностью 125 лошадиных сил. Большая мощность двигателя и высокие скоростные характеристики потребовали установки на все колеса тормозов с сервоприводом, задействованным от трансмиссии.

Выдающиеся характеристики автомобиля заставили обратить на него внимание и спортсменов, принимавших участие в многочисленных гонках тех лет. Одним из гонщиков был молодой Андре Дюбоннэ, семья которого сделала неплохое состояние на торговле коньяком и аперитивами.

Спустя много лет, в 1938 году он использовал старое шасси Hispano Suiza H6C, заменив рессорную переднюю подвеску и балку моста на изобретенную им независимую подвеску с цилиндрическими пружинами. Эта подвеска была весьма успешна, и Дюбоннэ продал патент Alfa Romeo, GM, FIAT и Delahaye.

Поразительный автомобиль Hispano-Suiza H6C Saoutchik Xenia Coupe был сделан для демонстрации возможностей независимой подвески Андре Дюбоннэ (Andre Dubonnet). Кузов автомобиля построило знаменитое парижское ателье Jacques Saoutchik. Не похожий ни на какой другой, этот автомобиль с авангардным каплеобразным дизайном имеет параллельную систему открывания дверей и салон, напоминающий кабину самолета.


Hispano Suiza of Spain was one of the great European marques. Marc Birkigt, a Swiss engineer, and Damian Mateu, a Swiss banker, started the company in 1904. Birkigt's first designs resembled race-abouts powered by 3.0 and 4.5 liter, inline-4 engines. The sporting nature of Hispano Suiza attracted King Alfonso who bought more than 30 cars during production.

During the war, Hispano-Suiza manufactured V8 aircraft engines for planes such as the Spad VIII. Enduring success from this engine meant that Hispano Suiza would never leave the aircraft industry. Eventually aircraft production took over automobile production, which ceased in 1936.

The first car to benefit from Hispano-Suiza's aeronautical experience was the H6. It was manfactured in three different Factories, most being built in a France. All versions of the H6 featured a light-alloy, inline-6 housed in a simple ladder chassis. Since no H6s were completed in France, all received bodies from some of the finest carrossiers in the area.

This striking car, sometimes called the Dubonnet Xenia, was made to showoff Andre Dubonnet's independent suspension. He used a Hispano Suiza H6C chassis and modified it to include his enclosed coil spring suspension. This suspension was quite successful and Andre sold the patent to Alfa Romeo, GM, Fiat, and Delahaye.

Dubonnet had his Xenia Chassis bodied by Jaques Saoutchik. The result, an avante-garde interpretation of the teardrop, was different from any other motorcar. Highlights of the design include a parallel door system and an aviation-themed interior.
Quelle: carpedia.ru; www.supercars.net
Diskutieren
Autor
E-mail
Kommentieren