| |
Deutsch

Hulme F1 (2012): Cуперкар-трибьют

Hulme F1 (2012) - Design-Sketch
Hulme F1 (2012) - Design-Sketch
SupercarsNZ Hulme F1 (2006)
SupercarsNZ Hulme F1 (2006)
SupercarsNZ Hulme F1 (2006)
SupercarsNZ Hulme F1 (2006)
SupercarsNZ Hulme F1 (2006)
SupercarsNZ Hulme F1 (2006)
SupercarsNZ Hulme F1 (2006)
SupercarsNZ Hulme F1 (2006)
SupercarsNZ Hulme F1 (2006)
SupercarsNZ Hulme F1 (2006)
SupercarsNZ Hulme F1 (2006)
SupercarsNZ Hulme F1 (2006)
SupercarsNZ Hulme F1 (2006)
SupercarsNZ Hulme F1 (2006)
SupercarsNZ Hulme F1 (2006)
SupercarsNZ Hulme F1 (2006)
SupercarsNZ Hulme F1 (2006)
SupercarsNZ Hulme F1 (2006)
Hulme CanAm Spyder (2009)
Hulme CanAm Spyder (2009)
Hulme CanAm Spyder (2009)
Hulme CanAm Spyder (2009)
Hulme CanAm Spyder (2009)
Hulme CanAm Spyder (2009)
Hulme CanAm Spyder (2009)
Hulme CanAm Spyder (2009)
Hulme CanAm Spyder (2009)
Hulme CanAm Spyder (2009)
Hulme CanAm Spyder (2011)
Hulme CanAm Spyder (2011)
  Brabham F1 Car (1960): Denis Hulme
Brabham F1 Car (1960): Denis Hulme
Bilder: Hulme Supercars
Bewertung:  7    -0    +7
Hulme Supercars finalizes the “Hulme F1”
Hulme F1 (названный в честь новозеландца Денни Хьюма, чемпиона Ф1 1967 года) с машинами Формулы 1 роднят открытые колеса, характерный для формул последнего десятилетия «акулий нос», подвеска на двойных треугольных рычагах и клиренс всего в 10 сантиметров. В основе конструкции автомобиля – само собой – углепластиковый монокок, а «начинка» взята у ведущих мировых производителей.


Новозеландская компания Hulme Supercars опубликовала финальный вариант дизайна своей первой разработки — карбонового суперкара F1, ранее известного как CanAm.

В отличие от первого прототипа, представленного пять лет назад, новый вариант автомобиля получил закрытый кокпит, новый передний бампер со спойлером в виде аналогичного элемента у болидов Формулы-1, другие фары головного света и новое заднее антикрыло. По словам представителей фирмы, все изменения позволяют увеличить прижимную силу машины.

Новинка будет построена на собственном шасси, изготовленном с применением карбона, титана и кевлара, а также получит кузовные панели из композитных материалов. Благодаря этому масса автомобиля не превысит 1080 килограммов. В моторном отсеке суперкара будет располагаться 700-сильный двигатель, разработанный компанией «Nicholson McLaren», ранее строившей моторы для Формулы-1. Детальные технические характеристики агрегата новозеландцы пока не раскрывают. По некоторым данным, это будет «восьмерка» с механическим нагнетателем.

В начале разработки суперкара Hulme планировалось использовать 550-сильный мотор компании BMW, однако от этой идеи пришлось отказаться, так как с таким агрегатом автомобиль получался слишком тяжелым и дорогим. Затем было объявлено, что машина будет оснащаться семилитровым 600-сильным восьмицилиндровым мотором концерна General Motors. Причины отказа от этого варианта не уточняются.

Выпуск новинки начнется в конце 2012 года. В этот год исполняется 20 лет со смерти чемпиона Формулы-1 Дэнни Хьюма (Danny Hulme), в честь которого назван автомобиль. Суперкар будет выпущен ограниченным тиражом в 20 экземпляров. Стоимость каждой машины составит около 350 тысяч евро.


To ensure the Hulme F1 is built to comply with the various criteria of all countrys and to improve the aerodynamics and airflow of the car based on the latest F1 information, Hulme has re-designed the front and rear wings.

After the success of driving the Hulme CanAm Spyder at this years Goodwood Festival of Speed in the UK and detailed discussions with a number of potential customers and experts in the Supercar industry, they have continued to develop the car which will be built to the same quality level as the fabulous Pagani, and comply with “Group LVV EU certification”. This will enable the cars to be sold and resold in all countries that accept this certification.

Significant design refinements have been incorporated as shown in the photograph to ensure it will be a true driver's car. It will be powered by a hand built, supercharged, 700 HP engine which is being developed with the help of the famous engine builders “Nicholson McLaren” owned in part by Bruce McLaren’s engine man from the 60’s and 70’s Kiwi, John Nicholson. It will provide amazing torque and tractability and will be built as a road going car to comply with the European Small Series certification for use in all 27 EU states plus many others that accept EU certification.

The Hulme Supercar is named in honor of Denny Hulme, New Zealand’s only Formula One World Champion and double CanAm Champion. It is a superb high performance motorcar and will be built in very limited numbers, ensuring is rarity and exclusivity. Its open wheels, electrifying performance and spectacular looks give the driver an experience as close as possible, to driving a Formula One car legally on the road.

The vehicle has been designed by New Zealanders and draws on their world class combined knowledge and experience of international motor racing and high tech composite Americas Cup racing yachts. It will have the latest crash absorption systems in place and a fully developed ABS electronic driver aid system to provide a safe driving experience. To achieve the 1080kg vehicle weight it will use a state of the art carbon/titanium/kevlar composite chassis and composite body panels. The “Hulme F1” features a F1 style high down force generating aero package with push-rod suspension to provide superior road holding, handling and ride comfort.

True to Denis Hulme himself, the “Hulme F1” is not for the faint hearted. It is a unique car for those with a desire for performance, exhilaration and exotica.

Hulme Supercars are accepting “Options to Purchase” agreements for the very limited, first years production, with delivery starting in late 2012.
Quelle: motor.ru; Hulme press
Diskutieren
Autor
E-mail
Kommentieren