| |
Deutsch

Porsche 597 Jagdwagen (1954-1958)

Porsche Typ 597 Jagdwagen (1954-1955)
Porsche Typ 597 Jagdwagen (1954-1955)
Porsche Typ 597 Jagdwagen (1954-1955)
Porsche Typ 597 Jagdwagen (1954-1955)
Porsche Typ 597 Jagdwagen (1954-1955)
Porsche Typ 597 Jagdwagen (1954-1955)
Porsche Typ 597 Jagdwagen (1954-1955) - Engine
Porsche Typ 597 Jagdwagen (1954-1955) - Engine
Porsche Typ 597 Jagdwagen (1954-1955) - Interior
Porsche Typ 597 Jagdwagen (1954-1955) - Interior
Porsche Typ 597 Jagdwagen (1954-1955)
Porsche Typ 597 Jagdwagen (1954-1955)
Porsche Typ 597/2 Jagdwagen (1955-1956) - В 1955 году модель 597 второй серии получила кузов другой формы, отличающийся от прототипа 1954 года.
Porsche Typ 597/2 Jagdwagen (1955-1956) - В 1955 году модель 597 второй серии получила кузов другой формы, отличающийся от прототипа 1954 года.
Porsche Typ 597/2 Jagdwagen (1955-1956)
Porsche Typ 597/2 Jagdwagen (1955-1956)
Porsche Typ 597/2 Jagdwagen (1955-1956)
Porsche Typ 597/2 Jagdwagen (1955-1956)
Porsche Typ 597/2 Jagdwagen (1955-1956)
Porsche Typ 597/2 Jagdwagen (1955-1956)
Porsche Typ 597/2 Jagdwagen (1955-1956)
Porsche Typ 597/2 Jagdwagen (1955-1956)
Porsche Typ 597/2 Jagdwagen (1955-1956) - Interior
Porsche Typ 597/2 Jagdwagen (1955-1956) - Interior
Porsche Typ 597/5 Jagdwagen (1957-1958) - В 1957 году появился автомобиль третьей серии. У него был двигатель с увеличенным рабочим объёмом и кузов с дверьми.
Porsche Typ 597/5 Jagdwagen (1957-1958) - В 1957 году появился автомобиль третьей серии. У него был двигатель с увеличенным рабочим объёмом и кузов с дверьми.
Bilder: Porsche
Bewertung:  1    -0    +1
Думаете, Porsche Cayenne был первым внедорожным Порше? Как бы не так. На самом деле, как и в случае с Lamborghini LM002, в свое время Porsche принимала участие в тендере на выпуск армейских внедорожник. Так в начале 50-х появился прототип Porsche 597 Jagdwagen, название которого переводится как «охотничий автомобиль».

Из-за довольно высокой цены немецкий производитель спорткаров проиграл тендер, в котором, кстати, первенство одержал DKW Munga – он был втрое дешевле внедорожного Порше. Но, как это часто бывает, в компании Porsche решили не «выбрасывать» наработки, а выпустили модель 597 Jagdwagen ограниченным тиражом.

Всего с 1954 по 1958 годы на заводские испытания и на испытания в войсковые части была отправлена 71 машина типа 597.


Its name roughly translating as 'hunting car', the Jagdwagen was a light military vehicle designed to fill much the same role as the Jeep, VW Kubelwagen, and Land Rover. Porsche developed the prototype in the early 1950s in response to a request from the German Army, although the cheaper DKW Munga was preferred and the Jagdwagen was never produced in significant numbers. In any case, Porsche had nothing like the production capacity required to meet the Army's needs in the proposed time scale. Development costs were estimated to be approximately 1.8 million Deutschmarks.

The vehicle was propelled by the Porsche 356 sports car's air-cooled flat-four engine, which was located at the rear as in the donor car. Early versions has the 1.5-litre engine, later ones the 1.6-litre unit, the latter's 50 horsepower maximum being good enough for a top speed of around 100km/h (62mph). Weighing 990 kilograms, the Jagdwagen featured a five-speed manual gearbox with additional on-the-fly two/four-wheel-drive shifting. With a wheelbase of only 2,060mm, the vehicle could climb gradients as steep as 65%.

The prototype body was manufactured by Porsche in Stuttgart with later versions (featuring torsion-bar stabilisers) made by coachbuilders Karmann. The monocoque body/chassis lacked doors, passengers having to climb in and out over the high sills. One advantage of this design was that the body was buoyant, making the Jagdwagen effectively amphibious. Later versions came with doors and a reshaped bonnet and front wings.

Only 71 Porsche 597s were manufactured between 1955 and 1958, 49 of which were built for the civilian market. Some within Porsche hoped that the company would produce an updated vehicle based on the 597 platform with a strengthened chassis, extended wheelbase of 2,400mm, and a range of five different body types. However, the project was eventually cancelled and this new vehicle never saw the light of day.
Quelle: www.bonhams.com
Diskutieren
Autor
E-mail
Kommentieren