| |
Deutsch

Volvo Concept 26 (2015): Autonomous Future

Volvo Concept 26 (2015): Autonomous Future
Volvo Concept 26 (2015): Autonomous Future
Volvo Concept 26 (2015): Autonomous Future
Volvo Concept 26 (2015): Autonomous Future
Volvo Concept 26 (2015): Autonomous Future
Volvo Concept 26 (2015): Autonomous Future
Volvo Concept 26 (2015): Autonomous Future
Volvo Concept 26 (2015): Autonomous Future
Volvo Concept 26 (2015): Autonomous Future
Volvo Concept 26 (2015): Autonomous Future
Volvo Concept 26 (2015): Autonomous Future
Volvo Concept 26 (2015): Autonomous Future
Volvo Concept 26 (2015): Autonomous Future
Volvo Concept 26 (2015): Autonomous Future
Volvo Concept 26 (2015): Autonomous Future
Volvo Concept 26 (2015): Autonomous Future
Volvo Concept 26 (2015): Autonomous Future
Volvo Concept 26 (2015): Autonomous Future
Volvo Concept 26 (2015): Autonomous Future
Volvo Concept 26 (2015): Autonomous Future
Bilder: Volvo
Bewertung:  4    -0    +4
VOLVO CARS UNVEILS CONCEPT 26, DELIVERING THE LUXURY OF TIME
В среднем 26 минут жизни как минимум два раза в день – именно столько способна вернуть водителю новая концептуальная разработка Volvo. Прототип под названием Concept 26 представляет собой проект интерьера будущего для водителя, который не слишком торопится быть водителем.

Интерьерщики Volvo решили реализовать на практике идею интерьера автомобиля, оснащенного полноценной системой автономного управления. По мнению шведов, в таком автомобиле водитель уже не будет полностью сосредоточен на процессе вождения и сможет позволить себе расслабиться – а все возможности для этого и предоставит Concept 26.

По подсчетам шведов, именно 26 минут тратит средний автомобилист на дорогу от дома до работы. Учитывая, что управлением машиной теперь займется автопилот, это время можно считать возвращенным человеку – поэтому, анонсируя разработку, в Volvo и назвали ее "машиной времени".

Интерактивность концептуального интерьера заключается в том, чтобы обеспечить водителю максимально комфортные условия для существования в трех режимах – Drive, Create и Relax. В зависимости от выбранного режима автомобиль способен изменять расположение рулевого колеса, центральной консоли и архитектуру водительского кресла. К примеру, когда задействован автопилот, рулевое колесо сдвигается к передней панели, а кресло принимает положение, обеспечивающее более расслабленную посадку. В режиме Relax оно устанавливается почти горизонтально и выдвигает подставку для ног. В режиме Create у водителя появляется откидной столик, а часть передней панели со стороны пассажира превращается в видеоэкран, способный воспроизводить не только медиафайлы обитателей салона, но и воспринимать сигналы стриминговых сервисов.

Ранее сообщалось, что часть идей, реализованных на Concept 26, появится на серийных Volvo уже в ближайшем будущем. Кроме того, ожидать появления подобного человекоориентированного интерьера в реальности осталось тоже недолго – Volvo активно развивает проект постройки полностью автономного автомобиля и уже до 2017 года переведет испытания своих беспилотников в активную фазу.


Volvo Cars' ongoing research into autonomous driving has confirmed what we all know - that the daily commute is taking the joy out of driving. It is during the commute and on long motorway trips that people are most willing to delegate the act of driving to their car.

With this in mind, Volvo has developed Concept 26, named to reflect the average daily commute to work of 26 minutes* – time that could be spent doing something more meaningful than sitting in stop-start traffic. Volvo has set out to bring choice and freedom back to the driver; to enjoy the driving experience when they want to, or to delegate driving to the car when they want to do something else.

Drive, Create, Relax

"It's all about people. Our research clearly shows that some people will want to use their commuting time creatively when they have full autonomous drive available, while others will want to just sit back and relax, watch online media or listen to music. Autonomous drive will make all of this possible. This is what Concept 26 has captured by reimagining the entire car experience," said Robin Page, Vice President of Interior Design at Volvo Cars.

Concept 26 is based around an all-new patented seat design that actively cradles the driver during the transformation phase into one of the three modes: Drive, Create or Relax. With these three modes the concept creates a new autonomous drive innovation platform that can adapt to new needs and technologies over time.

When the driver wishes to delegate driving to the car, the steering wheel retracts, the seat reclines and a large display emerges from the dashboard allowing the driver to enjoy the time spent in the car as they like. Concept 26 embraces the need for radical change of the basic design of car interiors and provides a space that can be used as the driver/passenger wishes.

Concept 26 opens up a new paradigm of possibilities in the car - from entertainment to service provision and beyond, using the technology that is now a natural part of our everyday lives. It also signals the huge potential for new business opportunities and high-tech collaborations that autonomous drive will bring.

"We have gone to great lengths to understand the challenges and opportunities that autonomous cars will bring to people in coming years, and our flexible approach to engineering and design, enabled by our new Scalable Product Architecture, means that we can readily bring this from concept to reality," said Dr Peter Mertens, Senior Vice President Research and Development at Volvo Car Group.

Confidence

Volvo Cars' ongoing Drive Me research project, which will see an extended fleet of fully autonomous cars driving real customers on the roads of Gothenburg, Sweden, in 2017 is further proof that Volvo is a leader in autonomous drive technology, building firmly on its foundation of safety.

"Volvo Cars is among the first to address the subject of self-driving cars and liability. We firmly believe that car makers should take full responsibility for the actions of the car when it is driving in full autonomous mode. If a manufacturer does not accept liability, it clearly implies that they are not confident about their autonomous drive technology," said Dr Peter Mertens.

*Based on research of the average commute time in the United States
Quelle: auto.vesti.ru; Volvo Press Release
Diskutieren
Autor
E-mail
Kommentieren