|
English
|

1942 Willys MB Jeep

Willys MB Jeep, 1942–45
Willys MB Jeep, 1942–45
Willys MB Jeep, 1942–45
Willys MB Jeep, 1942–45
Willys MB Jeep, 1942–45
Willys MB Jeep, 1942–45
Willys MB Jeep, 1942–45
Willys MB Jeep, 1942–45
Willys MB Jeep, 1942–45
Willys MB Jeep, 1942–45
Willys MB Jeep, 1942–45
Willys MB Jeep, 1942–45
Willys MB Jeep, 1942–45
Willys MB Jeep, 1942–45
Willys MB Jeep, 1942–45
Willys MB Jeep, 1942–45
Willys MA, 1941
Willys MA, 1941
Willys MA, 1941
Willys MA, 1941
Willys MA Jeep, 1941
Willys MA Jeep, 1941
Willys-Overland Jeep, 1943 - From the Collections of The Henry Ford
Willys-Overland Jeep, 1943 - From the Collections of The Henry Ford
Willys-Overland Jeep, 1943
Willys-Overland Jeep, 1943
Willys-Overland Jeep, 1943
Willys-Overland Jeep, 1943
Willys-Overland Jeep, 1943
Willys-Overland Jeep, 1943
Willys-Overland Jeep, 1943 - Interior
Willys-Overland Jeep, 1943 - Interior
Images: Collections of The Henry Ford - www.thehenryford.org
Rating:  55    -17    +72
In 1941, prior to World War II, the Jeep was built for military surveillance and communications. The Jeep possessed new practical possibilities and contributed in various ways to mankind. For example, its four-wheel drive and sturdy constraction allowed it free access to unpaved roads, and it began to broaden the range of man’s daily activities and lifestyle. It represented a breakthrough in automotive technology. The vehicle was not created with any sense of aesthetics as in the case of a passenger car, but the body parts, which are simply bolted on according to their function, create a practical and economic structure as well as a simple and functional beauty. In other words, if Henry Ford’s Model T was strictly a means of transport, the Jeep was an example of a thoroughly functional automobile. It formed the basis of postwar car design.

TOYOTA AUTOMOBILE MUSEUM


После «самобеглого экипажа» Даймлера и Бенца и «жестянки Лиззи» Генри Форда легендарный «Уиллис» – третье великое изобретение в автомобильной сфере. Причем только по времени, но ни как не по значимости. Ибо именно Willys стал первым легковым автомобилем массового производства, предназначенный для езды по «пересеченке». Все современные внедорожники – это, по сути, его дальние родственники.

www.kolesa.ru


Как известно, исторической родиной джипов является Америка. Там впервые на фирмах Bantam, Ford и Willys начали массово изготавливать легкие автомобили с предельно утилитарной внешностью для нужд армии. Дизайн этих машин подчинялся лишь специфическим требованиям военных да упрощенной технологии производства, которая исключала глубокую вытяжку при штамповке и допускала лишь сгиб стального листа в одной плоскости, а также наружный крепеж кузовных деталей.

Н. Розанов, Журнал "Автомобили" 8-1998
Other Willys
Related articles:
Детройтское барокко, итальянский стиль и английский мини
Н. Розанов, кандидат искусствоведения.
Журнал "АВТОМОБИЛИ", 8-1998
Discuss this car
Author
E-mail
Add your comments