|
English
|

1987 Mazda MX-04

Mazda MX-04, 1987 - Roadster
Mazda MX-04, 1987 - Roadster
Mazda MX-04, 1987 - Roadster
Mazda MX-04, 1987 - Roadster
Mazda MX-04, 1987 - Roadster
Mazda MX-04, 1987 - Roadster
Mazda MX-04, 1987 - Semi-Cowl Chassis
Mazda MX-04, 1987 - Semi-Cowl Chassis
Mazda MX-04, 1987 - Semi-Cowl Chassis
Mazda MX-04, 1987 - Semi-Cowl Chassis
Mazda MX-04, 1987 - Semi-Cowl Chassis
Mazda MX-04, 1987 - Semi-Cowl Chassis
Mazda MX-04, 1987 - Chassis
Mazda MX-04, 1987 - Chassis
Mazda MX-04, 1987 - Chassis
Mazda MX-04, 1987 - Chassis
Mazda MX-04, 1987 - Interior
Mazda MX-04, 1987 - Interior
Mazda MX-04, 1987 - Interior
Mazda MX-04, 1987 - Interior
Mazda MX-04, 1987 - Cockpit
Mazda MX-04, 1987 - Cockpit
Images: Mazda; Concept Car Central
Rating:  25    -5    +30
Mazda Design / Japan
When it comes to "fun to drive", Mazda cannot help but overdoes it. The MX-04 was a modular car that could be transformed just by changing body panels.


Прототип Mazda MX04 дебютировал на Токийском автосалоне 1987 года.

Машина имела карбон-алюминиевый «скелет», на который крепились углепластиковые кузовные панели различной формы. Автомобиль мог быть закрытым купе, открытым родстером, а также почти полностью «раздетым» экстремальным спорткаром без окон и дверей – вроде нынешнего Ariel Atom.

«Спорткар-конструктор» оснастили 1,3-литровым 150-сильным роторным двигателем и пятиступенчатой «механикой». Тахометр прототипа был размечен до 12 тысяч оборотов в минуту. Крутящий момент мог передаваться как на заднюю ось, так и на все четыре колеса.

Вообще, концепт-кар не имел недостатка в новейших на тот момент технических решениях. У него была кнопка запуска двигателя, телефон с функцией громкой связи и полностью цифровая приборная панель. В наши дни, конечно, этим всем никого не удивишь, но тогда на дворе стояли 80-е. Это было в те же годы, когда компания IBM только-только представила 3,5-дюймовый дисковод для «флоппи-дисков» емкостью 1,44 мегабайта.
Source: Mazda Motor Corporation; motor.ru
Comments
Ivan Patrick Carmody
Saturday, January 1, 2011
This car's design was one of the most unique in its time. It was more like saying the three in one car, as it could be enjoyed as a completely open racing car with all its body panels removed, or some panels put back to look more like an English kit car or roadster, or then all panels put back to look like a sports car with its roof that looked more like a bubble, this could protect you from weather conditions.
Ivan Patrick Carmody
Saturday, January 1, 2011
Indeed, its one of the worlds greatest designs ever made.
Ivan Patrick Carmody
Saturday, April 12, 2014
This car is a design ahead of its time. Up till now there has not been such a great design.
Discuss this car
Author
E-mail
Add your comments