|
English
|

1993 Renault Racoon

Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993 - Interior
Renault Racoon, 1993 - Interior
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Renault Racoon, 1993
Images: Renault; Thierry des Ouches; shorey.net
Rating:  56    -19    +75
Z03
The Renault Racoon was an aquatic-capable concept car unveiled in 1992. It received a twin-turbocharged V6 engine, a manual transmission and an all-wheel drive system. To get into the Racoon, the driver had to open the front of the car, as it had no traditional doors.

The Racoon could be raised upwards for increased ground clearance, achieved with a levered effect.

The car also featured many radical features such as rain diffusing glass, remote controlled entry, computer control, satellite navigation and cameras instead of rear view mirrors. While many of these technologies have become normal on vehicles today, at the time of the Racoon’s unveiling, most of this technology was still in its infancy.

Renault


Racoon made its first public appearance in 1992 in a film intended to demonstrate Renault’s technological expertise in the field of computer-generated imagery. The concept car itself is an all-terrain, go-anywhere vehicle, which bristles with ideas and technologies.

This concept car is also amphibious with a top speed of 5 knots in water. Its philosophy is one of taking its occupants right to the very heart of their environment. The extra-high and extendable ground clearance, over-sized green wheels, long arms and bulging head give the vehicle a decidedly unusual appearance.

With forms that are round and flowing, Racoon has three distinct sides to its character. First, a hybrid, helicopter-like look with a high glass cockpit underlines its observation and discovery functions. Second, Racoon seats its occupants almost horizontally like a sports car. And third, it flexes its mechanical muscles unashamedly like a powerful construction vehicle.

Features

- Cabin accessed by remote-controlled pivoting glass canopies

- Three seats laid out in triangular configuration with seat-mounted safety harnesses

- Rear and lateral camera for rear-view vision (with infrared assistance for night use)

- Keyboardless PC, hands-free telephone and satellite communication system

- Chemically treated glass, featuring ultrasound system which disintegrates water molecules on contact

- Racoon splits into two, easily separating into its high-tensile steel chassis on the one hand and its all-steel bodywork on the other

- 3.0-litre twin turbo V6 engine coupled with 6-speed gearbox and three torque-transfer differentials offer peerless traction on muddy terrain and an off-road top speed of over 155kph

- Two hydrojets driven by the engine provide propulsion in water

Computer-generated image film won first prize at Imagina festival in 1992

conceptcar.co.uk


Концептуальный Renault Racoon (Енот), впервые, публика увидела в 1992 году в демонстрационном фильме, рассказывающем о технологических достижениях французской компании в области виртуальных технологий будущего. Модель представляла собой транспортное средство, способное передвигаться по любой поверхности, при этом «напичканное» совершенными технологиями.

Более того, данный автомобиль является амфибией, способной передвигаться в воде со скоростью до 5 км/ч. Благодаря огромному дорожному просвету, большим зеленым колесам и полусфере кабины, модель выглядит очень необычно.

В соответствии с философией внешнего дизайна, Racoon имеет три отличительные черты «характера». Первая – это кокпит, выглядящий как кабина вертолета, намекающий на прекрасную обзорность и функциональность при наблюдениях за окружающим миром. Вторая – сиденья концепта спроектированы так, что вы ощущаете себя в них, как в салоне спортивного автомобиля. И третья – неприкрытая демонстрация механических «мускулов» кузова демонстрирует нам всю мощь и силу Racoon. Компьютерный видеоролик получил Гран-При на фестивале «Имаджина – 1992»

Особенности:
- Доступ в кабину осуществляется дистанционно с пульта, открывающего стеклянный купол
- Камеры заднего и бокового видения с инфракрасными датчиками для ночного обзора
- Бортовой компьютер, спутниковая связь и беспроводной телефон
- Специальный химический состав стекол, а так же установка, «уничтожающая ультразвуком молекулы, попадающие на стекла в воде.
- Модель оснащается 3-х литровым битурбо мотором V6, 6-ти ступенчатой КПП и изменяемой настройкой подвески и привода в зависимости от поверхности
- Два гидродвигателя позволяют передвигаться в воде

www.megane-3.ru


Пожалуй, это самый обаятельный «енот» в мире! Renault Racoon любит воду – автомобиль был амфибией со специально разработанным кузовом и парой водометов, и мог развивать на воде скорость в пять узлов. Но это не самое интересное.

Автомобиль оснащался трехлитровым V6 с парой турбин, полным приводом с тремя блокирующимися дифференциалами, имел зеленые (реально!) шины и очень солидный клиренс. А в ситуациях, когда и его было мало, рама автомобиля «складывалась», как у модели Zoom, дополнительно увеличивая дорожный просвет.

Кроме того, концепт имел камеры заднего и бокового вида, а за его дизайн отвечал бывший шеф-дизайнер Renault Патрик ле Кеман.

Влад Клепач - motor.ru
Other Renault
1899 Renault Type B Coupe, 1964 Renault R8 Coupe (Ghia), 1965 Renault 16, 1972 Renault 5, 1972 Renault Alpine A310 Special (Coggiola), 1979 Renault Le Car Van (Heuliez), 1981 Renault Alpine GTA (Heuliez), 1981 Renault Eve, 1983 Renault Gabbiano (ItalDesign), 1983 Renault Vesta, 1984 Renault Espace, 1987 Renault Vesta II, 1988 Renault Megane (Coggiola), 1990 Renault Laguna, 1991 Renault Scenic (Coggiola), 1992 Renault Reinastella, 1992 Renault Twingo, 1992 Renault Zoom, 1993 Renault Racoon, 1994 Renault Argos, 1994 Renault Espace F1, 1994 Renault Long Cours (Heuliez), 1994 Renault Ludo, 1994 Renault Modus, 1995 Renault Evado, 1995 Renault Initiale, 1995 Renault Next, 1996 Renault Fiftie, 1997 Renault Pangea, 1998 Renault Espider (Sbarro), 1998 Renault Vel Satis, 1998 Renault Zo, 1999 Renault Avantime, 2000 Renault Koleos, 2000 Renault Operandi, 2001 Renault Talisman, 2002 Renault Ellypse, 2002 Renault Megane II, 2003 Renault Be Bop Sport Concept, 2003 Renault Be Bop SUV Concept, 2004 Renault Fluence, 2004 Renault Modus, 2004 Renault Trafic Deck’Up, 2004 Renault Wind, 2005 Renault Egeus, 2005 Renault Zoe, 2006 Renault Altica, 2006 Renault Koleos , 2006 Renault Nepta, 2006 Renault Twingo , 2007 Renault Clio Grand Tour, 2007 Renault Kangoo Compact, 2007 Renault Laguna Coupe, 2008 Renault Megane, 2008 Renault Megane Trophy, 2008 Renault Ondelios , 2008 Renault Sand’up, 2008 Renault ZE, 2009 Renault Fluence Z.E. Concept, 2009 Renault Kangoo Z.E. Concept, 2009 Renault Samsung eMX, 2009 Renault Twizy Z.E. Concept, 2009 Renault Zoe Z.E. Concept, 2010 Renault DeZir, 2010 Renault Sandero Stepway, 2011 Renault Captur, 2011 Renault Frendzy, 2011 Renault R-Space, 2011 Renault Samsung SM7, 2012 Renault Alpine A110-50, 2012 Renault DCross, 2013 Renault Initiale Paris, 2013 Renault Twin’Run, 2013 Renault Twin’Z, 2014 Renault EOLAB, 2014 Renault Kwid, 2015 Renault Alaskan, 2015 Renault Coupe Corbusier, 2016 Renault Trezor, 2017 Renault RS 2027 Vision, 2017 Renault Symbioz, 2018 Renault Arkana, 2018 Renault EZ-GO, 2018 Renault EZ-Pro, 2018 Renault EZ-Ultimo, 2018 Renault K-ZE
Related articles:
Патрик Ле Кеман — хозяин дизайна фирмы Renault
Н. Розанов
Журнал «АВТОМОБИЛИ», 8-2001
Discuss this car
Author
E-mail
Add your comments