|
English
|

2015 Toyota KIKAI Concept

Toyota KIKAI Concept, 2015
Toyota KIKAI Concept, 2015
Toyota KIKAI Concept, 2015
Toyota KIKAI Concept, 2015
Toyota KIKAI Concept, 2015
Toyota KIKAI Concept, 2015
Toyota KIKAI Concept, 2015
Toyota KIKAI Concept, 2015
Toyota KIKAI Concept, 2015
Toyota KIKAI Concept, 2015
Toyota KIKAI Concept, 2015
Toyota KIKAI Concept, 2015
Toyota KIKAI Concept, 2015
Toyota KIKAI Concept, 2015
Toyota KIKAI Concept, 2015
Toyota KIKAI Concept, 2015
Toyota KIKAI Concept, 2015
Toyota KIKAI Concept, 2015
Toyota KIKAI Concept, 2015 - Interior
Toyota KIKAI Concept, 2015 - Interior
Toyota KIKAI Concept, 2015 - Interior
Toyota KIKAI Concept, 2015 - Interior
Toyota KIKAI Concept, 2015 - Interior
Toyota KIKAI Concept, 2015 - Interior
Toyota KIKAI Concept, 2015
Toyota KIKAI Concept, 2015
Toyota KIKAI Concept, 2015
Toyota KIKAI Concept, 2015
Toyota KIKAI Concept, 2015 - Layout
Toyota KIKAI Concept, 2015 - Layout
Toyota KIKAI Concept, 2015 - Layout
Toyota KIKAI Concept, 2015 - Layout
Images: Toyota
Rating:  8    -1    +9
The KIKAI Concept debut at the Tokyo Motor Show shows Toyota’s will to emphasize the fundamental appeal of machines, leaving the mechanical parts of the chassis exposed and showcasing the simplicity and beauty of them, just like a hot rod would do.
Компания Toyota представит на Токийском автосалоне концептуальный автомобиль под названием KIKAI. Прототип выглядит как смесь хот-рода будущего, сделанного в стиле стимпанк, и гоночного багги.

При этом у концепта нет большей части кузовных панелей и выставлены напоказ узлы и агрегаты, работу которых можно наблюдать со стороны. Даже в ногах и водителя прорезаны небольшие окна, через которые видны элементы передней подвески. По словам представителей марки, это было сделано для того, чтобы подчеркнуть «всю сложность и красоту механической составляющей автомобилей», которую часто «скрывают за металлическими листами».

О технических деталях диковинного концепта пока не сообщается. Видно только, что у машины 4-цилиндровый мотор в заднем свесе кузова, задний привод и независимые подвески спереди и сзади. Причем особенно впечатляют огромные рычаги передней подвески.

Необычна и компоновка салона: водитель сидит по центру, а позади него установлены два места для пассажиров. При этом сам автомобиль получился компактным. Его длина – 3,4 м, ширина равна 1,8 м, а высота – 1550 мм. О серийных перспективах такого странного транспортного средства пока говорить не приходится, но подождем подробностей, которые появятся в дни работы токийской выставки.

Также на моторшоу в Токио «Тойота» представит еще два концепта — трехместный FCV Plus, дающий представление о водородных машинах будущего, и прототип компактного спорткара, который сможет составить конкуренцию Mazda MX-5.

44-е по счету Токийский автосалон пройдет с 29 октября по 8 ноября.


As the products of human creativity, dedication, and knowledge, machines should be objects of admiration. The concept was designed to explore and emphasize the fundamental appeal of machines: their fine craftsmanship, their beauty, simplicity, and their fascinating motion. As a true concept car, the Toyota KIKAI's appeal is simultaneously free from and reliant on the core concepts of automobiles.

Innovative form

This concept takes the machinery, normally hidden beneath the vehicle body, and makes an open display of its beauty. Directly expressed in this way, the vehicle's inner workings become part of the exterior. In addition to the carefully designed form, continued into details including the fuel tank, reserve tank, and exhaust pipes, the analog-style meters and switches offer an engaging dialog with the machinery.

New driving sensation

The small window at the driver's feet is another distinctive aspect of this car's structure, communicating the movements of the tires and suspension and the rush of speed along the road surface. Through the windshield, the movements of the upper control arm are also visible. This provides a novel driving sensation in which the machinery that supports the operations of cruising, turning, and stopping in ordinary everyday driving can be directly perceived with the senses.

Stimulating layout

The adoption of a central driver seat, which places the driver at the heart of the car, gives a more instinctive sensory connection with the vehicle. The optimal spacing between the three passenger seats achieved by their triangular layout creates a congenial in-cabin communication space. The expansive side window that reaches up to the roof delivers full enjoyment in urban and natural landscapes alike.

While most vehicles conceal their inner workings beneath smooth sheet metal, this concept encourages us to appreciate the complex beauty of the mechanical aspects of cars. More broadly, it reminds us of the appeal of the physical and tactile in a digital age.
Source: motor.ru; auto.vesti.ru; Toyota Press Release
Other Toyota
1957 Toyota Proto, 1961 Toyota Toyopet X, 1962 Toyota Publica Sports, 1966 Toyota Concept, 1967 Toyota 2000GT, 1969 Toyota EX-1, 1969 Toyota EX-II, 1969 Toyota EX-III, 1970 Toyota Commuter, 1970 Toyota EX-7, 1971 Toyota RV-1, 1971 Toyota SV-1, 1972 Toyota RV-2, 1973 Toyota ESV, 1973 Toyota EV2, 1973 Toyota F101, 1977 Toyota CAL-1, 1977 Toyota F110, 1979 Toyota CX-80, 1979 Toyota Family Wagon, 1981 Toyota EX-11, 1981 Toyota F120, 1981 Toyota SV-2, 1983 Toyota FX-1, 1983 Toyota Palette, 1983 Toyota SV-3, 1983 Toyota TAC3, 1985 Toyota AXV, 1985 Toyota FXV, 1987 Toyota AXV-II, 1987 Toyota EV-30, 1987 Toyota FXV-II, 1987 Toyota GTV, 1989 Toyota 4500GT, 1989 Toyota RAV-Four, 1991 Toyota Avalon, 1991 Toyota AXV-III, 1991 Toyota AXV-IV, 1991 Toyota Fun Runner, 1993 Toyota AXV-V (I.DE.A), 1993 Toyota Raum, 1994 Toyota Funcruiser, 1995 Toyota FLV, 1995 Toyota Moguls, 1995 Toyota MR-J, 1995 Toyota Prius, 1997 Toyota e.com, 1997 Toyota Funcargo, 1997 Toyota Funcoupe, 1997 Toyota Funtime, 1997 Toyota MR-S, 1999 Toyota Celica Cruising Deck, 1999 Toyota HV-M4, 1999 Toyota NCSV, 1999 Toyota Opa, 1999 Toyota Open Deck, 1999 Toyota Will Vi, 1999 Toyota XYR, 2001 Toyota DMT, 2001 Toyota ES3, 2001 Toyota FXS, 2001 Toyota Ist, 2001 Toyota POD, 2001 Toyota RSC, 2001 Toyota VM180 (Zagato), 2001 Toyota Voltz, 2001 Toyota Will-VC, 2002 Toyota ccX (Coggiola), 2002 Toyota UUV, 2003 Toyota CS&S, 2003 Toyota Fine-N, 2003 Toyota Fine-S, 2003 Toyota FJ Cruiser, 2003 Toyota NLSV, 2003 Toyota PM, 2004 Toyota Alessandro Volta (ItalDesign), 2004 Toyota FTX, 2004 Toyota MTRC, 2004 Toyota Sportivo Coupe, 2005 Toyota Endo, 2005 Toyota Estima Hybrid, 2005 Toyota Fine-X, 2005 Toyota FSC, 2005 Toyota FT-SX, 2005 Toyota i-Swing, 2005 Toyota i-Unit, 2006 Toyota Auris space, 2006 Toyota Aygo Sport, 2006 Toyota F3R, 2006 Toyota Urban Cruiser, 2007 Toyota 1/X, 2007 Toyota FT-HS, 2007 Toyota FT-MV, 2007 Toyota Hi-CT, 2007 Toyota Hybrid X, 2007 Toyota iQ, 2007 Toyota i-Real, 2007 Toyota RiN, 2008 Toyota A-BAT, 2009 Toyota FT-86, 2009 Toyota FT-EV, 2009 Toyota FT-EV II, 2010 Toyota FT-CH, 2011 Toyota FCV-R, 2011 Toyota FT-86 II, 2011 Toyota Fun Vii, 2012 Toyota Camatte, 2012 Toyota Dear Qin, 2012 Toyota FT-Bh, 2012 Toyota NS4, 2012 Toyota Yundong Shuangqing, 2013 Toyota Camatte57s, 2013 Toyota Corolla Furia, 2013 Toyota FCV, 2013 Toyota FV2, 2013 Toyota i-Road, 2013 Toyota JPN Taxi Concept, 2013 Toyota ME.WE, 2014 Toyota Camatte Sport, 2014 Toyota C-HR, 2014 Toyota FT-1, 2014 Toyota FT-1 Graphite, 2014 Toyota Urban Utility, 2015 Toyota Camatte Hajime, 2015 Toyota C-HR, 2015 Toyota FCV Plus, 2015 Toyota KIKAI Concept, 2015 Toyota S-FR, 2016 Toyota 86 Shooting Brake, 2016 Toyota Camatte Capsule, 2016 Toyota Setsuna, 2016 Toyota uBox (CU-ICAR), 2017 Toyota Concept-i, 2017 Toyota Concept-i Ride, 2017 Toyota Fine-Comfort Ride, 2017 Toyota FT-4X, 2017 Toyota FT-AC, 2017 Toyota GR HV, 2017 Toyota i-TRIL, 2017 Toyota Tj Cruiser, 2018 Toyota GR Supra Racing, 2019 Toyota e-4me, 2019 Toyota e-Care, 2019 Toyota e-Racer, 2019 Toyota e-Trans, 2019 Toyota LQ
Discuss this car
Author
E-mail
Add your comments