|
English
|

2015 Toyota S-FR

Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Toyota S-FR Concept, 2015
Images: Toyota
Rating:  8    -0    +8
Toyota revealed some big news with the S-FR Concept, a compact RWD 2+2 coupe designed simply for driving thrills.
Усилия компании Toyota по расширению своей спортивной линейки, похоже, готовы увенчаться успехом. На автосалоне в Токио японцы продемонстрируют прототип небольшого бюджетного купе, которое, тем не менее, построено по классическим спорткаровским принципам.

Концепт Toyota S-FR ориентирован в первую очередь на не слишком обеспеченную молодежь, а также на тех покупателей, кто предпочитает чистый драйв безо всяких излишеств. Небольшое купе длиной 3 990 мм и колесной базой 2 480 мм способно вместить четверых пассажиров и имеет традиционную для спорткаров компоновку с передним расположением двигателя и приводом на заднюю ось. Аналогично скомпонована и, к примеру, Toyota GT 86. Интерьер концепта выглядит практически серийным – с учетом, что количество кнопок на панели сведено к минимуму. Спорткар получил лишь блок управления климатической установкой, порт USB и кнопку "старт-стоп". Кроме того, купе снабжено полностью цифровой приборной панелью.

Об энерговооруженности концепта производитель не сказал ни слова. Известно лишь, что концепт оснащен механической коробкой передач. Кроме того, по официальному заявлению, "мягкое ускорение в сочетании с оптимальной развесовкой и независимой подвеской делают S-FR очень управляемым и отзывчивым спорткаром".

О возможном серийном воплощении S-FR пока ничего не известно. Однако, по слухам, ранее Toyota планировала разработку спорткара, который занял бы позицию в линейке на ступеньку ниже GT 86, весил бы меньше тонны и оснащался полуторалитровым мотором мощностью 130 л.с. Заявлялось, что такой спорткар получит некие ретро-мотивы во внешности, и это заявление вполне пересекается с экстерьером Toyota S-FR.


The Toyota S-FR is a concept vehicle that continues the proud heritage of Toyota's fun-to-drive lightweight sports cars. Pitched as an entry-level model, the new concept emphasizes responsiveness, and aims to make a whole new generation fall in love with driving.

Compact and Simple

The concept's compact body is incredibly light, yet offers a smooth driving style. Not just a sports car, it pairs the simplicity of an entry-level model with an intimacy that brings human and machine closer together.

Fun to Drive

Benefiting from the unique advantages of a lightweight sports car, the concept offers smooth, responsive and direct handling that gives a real sense of communication between car and driver―one key benefit of the FR (front engine/rear drive) format.

Sporty design

The concept's long nose and wide stance make for an archetypal sports car profile, while the familiar roundness of its frame inspires a feeling of closeness. The simple and modern finish of the interior rounds off a design that stresses approachable simplicity while conveying the vehicle's performance and sporty spirit.

- The full-fledged FR layout gives the engine a front midship location. Optimal weight distribution and independent suspension make for outstanding cornering performance.

- A six-speed manual transmission offers smooth acceleration, adding to the car's fun, responsive drive.

- The Toyota S-FR was conceptualized as the kind of vehicle that attracts its own die-hard fan base, whose members love driving and customizing it.
Source: auto.vesti.ru; Toyota Press Release
Other Toyota
1957 Toyota Proto, 1961 Toyota Toyopet X, 1962 Toyota Publica Sports, 1966 Toyota Concept, 1967 Toyota 2000GT, 1969 Toyota EX-1, 1969 Toyota EX-II, 1969 Toyota EX-III, 1970 Toyota Commuter, 1970 Toyota EX-7, 1971 Toyota RV-1, 1971 Toyota SV-1, 1972 Toyota RV-2, 1973 Toyota ESV, 1973 Toyota EV2, 1973 Toyota F101, 1977 Toyota CAL-1, 1977 Toyota F110, 1979 Toyota CX-80, 1979 Toyota Family Wagon, 1981 Toyota EX-11, 1981 Toyota F120, 1981 Toyota SV-2, 1983 Toyota FX-1, 1983 Toyota Palette, 1983 Toyota SV-3, 1983 Toyota TAC3, 1985 Toyota AXV, 1985 Toyota FXV, 1987 Toyota AXV-II, 1987 Toyota EV-30, 1987 Toyota FXV-II, 1987 Toyota GTV, 1989 Toyota 4500GT, 1989 Toyota RAV-Four, 1991 Toyota Avalon, 1991 Toyota AXV-III, 1991 Toyota AXV-IV, 1991 Toyota Fun Runner, 1993 Toyota AXV-V (I.DE.A), 1993 Toyota Raum, 1994 Toyota Funcruiser, 1995 Toyota FLV, 1995 Toyota Moguls, 1995 Toyota MR-J, 1995 Toyota Prius, 1997 Toyota e.com, 1997 Toyota Funcargo, 1997 Toyota Funcoupe, 1997 Toyota Funtime, 1997 Toyota MR-S, 1999 Toyota Celica Cruising Deck, 1999 Toyota HV-M4, 1999 Toyota NCSV, 1999 Toyota Opa, 1999 Toyota Open Deck, 1999 Toyota Will Vi, 1999 Toyota XYR, 2001 Toyota DMT, 2001 Toyota ES3, 2001 Toyota FXS, 2001 Toyota Ist, 2001 Toyota POD, 2001 Toyota RSC, 2001 Toyota VM180 (Zagato), 2001 Toyota Voltz, 2001 Toyota Will-VC, 2002 Toyota ccX (Coggiola), 2002 Toyota UUV, 2003 Toyota CS&S, 2003 Toyota Fine-N, 2003 Toyota Fine-S, 2003 Toyota FJ Cruiser, 2003 Toyota NLSV, 2003 Toyota PM, 2004 Toyota Alessandro Volta (ItalDesign), 2004 Toyota FTX, 2004 Toyota MTRC, 2004 Toyota Sportivo Coupe, 2005 Toyota Endo, 2005 Toyota Estima Hybrid, 2005 Toyota Fine-X, 2005 Toyota FSC, 2005 Toyota FT-SX, 2005 Toyota i-Swing, 2005 Toyota i-Unit, 2006 Toyota Auris space, 2006 Toyota Aygo Sport, 2006 Toyota F3R, 2006 Toyota Urban Cruiser, 2007 Toyota 1/X, 2007 Toyota FT-HS, 2007 Toyota FT-MV, 2007 Toyota Hi-CT, 2007 Toyota Hybrid X, 2007 Toyota iQ, 2007 Toyota i-Real, 2007 Toyota RiN, 2008 Toyota A-BAT, 2009 Toyota FT-86, 2009 Toyota FT-EV, 2009 Toyota FT-EV II, 2010 Toyota FT-CH, 2011 Toyota FCV-R, 2011 Toyota FT-86 II, 2011 Toyota Fun Vii, 2012 Toyota Camatte, 2012 Toyota Dear Qin, 2012 Toyota FT-Bh, 2012 Toyota NS4, 2012 Toyota Yundong Shuangqing, 2013 Toyota Camatte57s, 2013 Toyota Corolla Furia, 2013 Toyota FCV, 2013 Toyota FV2, 2013 Toyota i-Road, 2013 Toyota JPN Taxi Concept, 2013 Toyota ME.WE, 2014 Toyota Camatte Sport, 2014 Toyota C-HR, 2014 Toyota FT-1, 2014 Toyota FT-1 Graphite, 2014 Toyota Urban Utility, 2015 Toyota Camatte Hajime, 2015 Toyota C-HR, 2015 Toyota FCV Plus, 2015 Toyota KIKAI Concept, 2015 Toyota S-FR, 2016 Toyota 86 Shooting Brake, 2016 Toyota Camatte Capsule, 2016 Toyota Setsuna, 2016 Toyota uBox (CU-ICAR), 2017 Toyota Concept-i, 2017 Toyota Concept-i Ride, 2017 Toyota Fine-Comfort Ride, 2017 Toyota FT-4X, 2017 Toyota FT-AC, 2017 Toyota GR HV, 2017 Toyota i-TRIL, 2017 Toyota Tj Cruiser, 2018 Toyota GR Supra Racing
Discuss this car
Author
E-mail
Add your comments