|
English
|

2017 Toyota Concept-i Ride

Toyota Concept-i Ride, 2017
Toyota Concept-i Ride, 2017
Toyota Concept-i Ride, 2017
Toyota Concept-i Ride, 2017
Toyota Concept-i Ride, 2017
Toyota Concept-i Ride, 2017
Toyota Concept-i Ride, 2017
Toyota Concept-i Ride, 2017
Toyota Concept-i Ride, 2017
Toyota Concept-i Ride, 2017
Toyota Concept-i Ride, 2017
Toyota Concept-i Ride, 2017
Toyota Concept-i Ride, 2017
Toyota Concept-i Ride, 2017
Toyota Concept-i Ride, 2017 - Interior
Toyota Concept-i Ride, 2017 - Interior
Toyota Concept-i Ride, 2017 - Interior
Toyota Concept-i Ride, 2017 - Interior
Toyota Concept-i Ride, 2017 - Interior
Toyota Concept-i Ride, 2017 - Interior
Toyota Concept-i Ride, 2017 - Interior
Toyota Concept-i Ride, 2017 - Interior
Images: Toyota
Rating:  2    -0    +2
TOYOTA Concept-i RIDE
Японский автопроизводитель анонсировал премьеру нового концепта, который покажут на Токийском автосалоне. Электрический автомобильчик получит двери типа "крыло чайки", и такое решение использовано неспроста - ситикар будет удобен для людей с ограниченными возможностями.

Компания Toyota продолжает развивать философию удобных и полностью беспилотных машин семейства Concept-i, первый образец которого был представлен еще в начале года на выставке электроники CES. К исходному прототипу присоединился новый городской электромобильчик Concept-i Ride, характерной особенностью которого стали вертикальные двери типа "крыло чайки".

И хотя такой подъемный механизм чаще можно встретить на суперкарах, у Concept-i Ride вертикальные створки дверей - совершенно по делу. Благодаря широкому проему обеспечивается комфортный доступ в салон для людей на инвалидной коляске. При открытии двери кресло автоматически подъезжает поближе ко "входу" и поворачивается, а выдвижная оттоманка служит дополнительной поддержкой для ног. В багажном отделении позади двух сидений достаточно места для сложенной коляски.

Управление ситикаром Concept-i Ride реализовано с помощью джойстика, который отвечает за повороты, разгон и торможение. За ювелирную парковку на тесных городских улицах отвечает система автоматической парковки, хотя проблем с маневрированием быть не должно и в "ручном" режиме. Автомобильчик имеет длину всего 2,5 м, ширину 1,5 м и колесную базу 1,8 м.

Concept-i Ride оснащается электрической силовой установкой и может проезжать на одной зарядке до 150 километров.

Модель также получила наружные светодиодные панели в передней и задней части кузова, на которые выводится информация для других участников движения.


- A small mobility vehicle that emphasizes universality based on the concept of "user-friendly city mobility."
- It features gull-wing doors, an electric universal sliding seat, and a joystick, achieving user-friendly operation for wheelchair users.
- The seat layout and automated driving functions make it possible for anyone to drive safely and securely.
- Use with sharing services is also envisioned. By sharing with more people, universal mobility is made easier to use.

Main Features

Universal specifications with usability for wheelchair users

The model features gull-wing doors that provide a large opening and an electric seat that slides to the entrance, so that even wheelchair users who feel uneasy when moving between the wheelchair and the car can transfer easily. Also, the opening and closing of the gull-wing door supports loading and unloading of the wheelchair, and the operation of the seat has been designed so that the wheelchair can be easily stored in the rear section.

In addition, a joystick is used, eliminating the steering wheel, accelerator and brake pedals, and the vehicle size enables wheelchair users to park and enter/exit a common parking space for one vehicle, with emphasis placed on easy operation while driving, and stopping or parking.

Moreover, the AI Agent, which is a feature of the TOYOTA Concept-i series, is positioned on the large-size display of the instrument panel and actively provides information that supports and enhances outings, such as the provision of information on barrier-free facilities.

Vehicles that provide safety and peace of mind

The driver's seat is positioned at the center when driving3. While parking and stopping, driving assistance functions such as automated parking and automated valet parking, are employed, allowing anyone, including not only wheelchair users but also elderly people, to drive safely with peace of mind.

Toyota also envisions the use of sharing services with the TOYOTA Concept-i RIDE. By sharing with many people access to universal mobility, which is currently accessible mainly on an individual ownership basis, Toyota aims to provide convenient mobility that can easily be used and accessed by anyone. The TOYOTA Concept-i RIDE provides safe, convenient, and enjoyable movement even at outside locations, using the AI Agent to disengage and re-engage with the driver across the vehicles in the series, thereby being together with the driver.
Source: auto.vesti.ru; motor.ru; Toyota Press Release
Other Toyota
1957 Toyota Proto, 1961 Toyota Toyopet X, 1962 Toyota Publica Sports, 1966 Toyota Concept, 1967 Toyota 2000GT, 1969 Toyota EX-1, 1969 Toyota EX-II, 1969 Toyota EX-III, 1970 Toyota Commuter, 1970 Toyota EX-7, 1971 Toyota RV-1, 1971 Toyota SV-1, 1972 Toyota RV-2, 1973 Toyota ESV, 1973 Toyota EV2, 1973 Toyota F101, 1977 Toyota CAL-1, 1977 Toyota F110, 1979 Toyota CX-80, 1979 Toyota Family Wagon, 1981 Toyota EX-11, 1981 Toyota F120, 1981 Toyota SV-2, 1983 Toyota FX-1, 1983 Toyota Palette, 1983 Toyota SV-3, 1983 Toyota TAC3, 1985 Toyota AXV, 1985 Toyota FXV, 1987 Toyota AXV-II, 1987 Toyota EV-30, 1987 Toyota FXV-II, 1987 Toyota GTV, 1989 Toyota 4500GT, 1989 Toyota RAV-Four, 1991 Toyota Avalon, 1991 Toyota AXV-III, 1991 Toyota AXV-IV, 1991 Toyota Fun Runner, 1993 Toyota AXV-V (I.DE.A), 1993 Toyota Raum, 1994 Toyota Funcruiser, 1995 Toyota FLV, 1995 Toyota Moguls, 1995 Toyota MR-J, 1995 Toyota Prius, 1997 Toyota e.com, 1997 Toyota Funcargo, 1997 Toyota Funcoupe, 1997 Toyota Funtime, 1997 Toyota MR-S, 1999 Toyota Celica Cruising Deck, 1999 Toyota HV-M4, 1999 Toyota NCSV, 1999 Toyota Opa, 1999 Toyota Open Deck, 1999 Toyota Will Vi, 1999 Toyota XYR, 2001 Toyota DMT, 2001 Toyota ES3, 2001 Toyota FXS, 2001 Toyota Ist, 2001 Toyota POD, 2001 Toyota RSC, 2001 Toyota VM180 (Zagato), 2001 Toyota Voltz, 2001 Toyota Will-VC, 2002 Toyota ccX (Coggiola), 2002 Toyota UUV, 2003 Toyota CS&S, 2003 Toyota Fine-N, 2003 Toyota Fine-S, 2003 Toyota FJ Cruiser, 2003 Toyota NLSV, 2003 Toyota PM, 2004 Toyota Alessandro Volta (ItalDesign), 2004 Toyota FTX, 2004 Toyota MTRC, 2004 Toyota Sportivo Coupe, 2005 Toyota Endo, 2005 Toyota Estima Hybrid, 2005 Toyota Fine-X, 2005 Toyota FSC, 2005 Toyota FT-SX, 2005 Toyota i-Swing, 2005 Toyota i-Unit, 2006 Toyota Auris space, 2006 Toyota Aygo Sport, 2006 Toyota F3R, 2006 Toyota Urban Cruiser, 2007 Toyota 1/X, 2007 Toyota FT-HS, 2007 Toyota FT-MV, 2007 Toyota Hi-CT, 2007 Toyota Hybrid X, 2007 Toyota iQ, 2007 Toyota i-Real, 2007 Toyota RiN, 2008 Toyota A-BAT, 2009 Toyota FT-86, 2009 Toyota FT-EV, 2009 Toyota FT-EV II, 2010 Toyota FT-CH, 2011 Toyota FCV-R, 2011 Toyota FT-86 II, 2011 Toyota Fun Vii, 2012 Toyota Camatte, 2012 Toyota Dear Qin, 2012 Toyota FT-Bh, 2012 Toyota NS4, 2012 Toyota Yundong Shuangqing, 2013 Toyota Camatte57s, 2013 Toyota Corolla Furia, 2013 Toyota FCV, 2013 Toyota FV2, 2013 Toyota i-Road, 2013 Toyota JPN Taxi Concept, 2013 Toyota ME.WE, 2014 Toyota Camatte Sport, 2014 Toyota C-HR, 2014 Toyota FT-1, 2014 Toyota FT-1 Graphite, 2014 Toyota Urban Utility, 2015 Toyota Camatte Hajime, 2015 Toyota C-HR, 2015 Toyota FCV Plus, 2015 Toyota KIKAI Concept, 2015 Toyota S-FR, 2016 Toyota 86 Shooting Brake, 2016 Toyota Camatte Capsule, 2016 Toyota Setsuna, 2016 Toyota uBox (CU-ICAR), 2017 Toyota Concept-i, 2017 Toyota Concept-i Ride, 2017 Toyota Fine-Comfort Ride, 2017 Toyota FT-4X, 2017 Toyota FT-AC, 2017 Toyota GR HV, 2017 Toyota i-TRIL, 2017 Toyota Tj Cruiser
Discuss this car
Author
E-mail
Add your comments