|
English
|

Chevrolet Colorado ZH2 (2016): Водородный пикап для армии США

Chevrolet Colorado ZH2 (2016): Водородный пикап для армии США
Chevrolet Colorado ZH2 (2016): Водородный пикап для армии США
Chevrolet Colorado ZH2 (2016): Водородный пикап для армии США
Chevrolet Colorado ZH2 (2016): Водородный пикап для армии США
Chevrolet Colorado ZH2 (2016): Водородный пикап для армии США
Chevrolet Colorado ZH2 (2016): Водородный пикап для армии США
Chevrolet Colorado ZH2 (2016): Водородный пикап для армии США
Chevrolet Colorado ZH2 (2016): Водородный пикап для армии США
Chevrolet Colorado ZH2 (2016): Водородный пикап для армии США
Chevrolet Colorado ZH2 (2016): Водородный пикап для армии США
Chevrolet Colorado ZH2 (2016): Водородный пикап для армии США
Chevrolet Colorado ZH2 (2016): Водородный пикап для армии США
Chevrolet Colorado ZH2 (2016): Водородный пикап для армии США
Chevrolet Colorado ZH2 (2016): Водородный пикап для армии США
Chevrolet Colorado ZH2 (2016): Водородный пикап для армии США
Chevrolet Colorado ZH2 (2016): Водородный пикап для армии США
Chevrolet Colorado ZH2 (2016): Водородный пикап для армии США
Chevrolet Colorado ZH2 (2016): Водородный пикап для армии США
Chevrolet Colorado ZH2 (2016): Водородный пикап для армии США
Chevrolet Colorado ZH2 (2016): Водородный пикап для армии США
Chevrolet Colorado ZH2 (2016): Водородный пикап для армии США
Chevrolet Colorado ZH2 (2016): Водородный пикап для армии США
Chevrolet Colorado ZH2 (2016): Водородный пикап для армии США
Chevrolet Colorado ZH2 (2016): Водородный пикап для армии США
Chevrolet Colorado ZH2 (2016): Водородный пикап для армии США
Chevrolet Colorado ZH2 (2016): Водородный пикап для армии США
Images: GM
Rating:  0    -1    +1
Chevrolet just unveiled the most extreme off-road-capable fuel-cell-powered vehicle ever from GM, set to commence military field testing in 2017.
Американские военные предполагают, что двигатель на топливных элементах может оказаться самой настоящей находкой для армии, так как обладает целым рядом неоспоримых достоинств. Концерн General Motors согласился помочь военным проверить это на деле.

Экспериментальное транспортное средство с кодовым названием ZH2 построили на платформе пикапа Chevrolet Colorado, однако стандартный грузовик пережил немало усовершенствований. В частности, он получил удлиненную колесную базу, усиленную подвеску с увеличенным дорожным просветом, основательные внедорожные 37-дюймовые покрышки, дополнительную светотехнику и ряд внедорожных аксессуаров на кузове. Кроме того, Colorado выкрасили в подобающий цвет.

О достоинствах силовой установки пикапа пока не говорят. В настоящее время военный Colorado проходит тестирование на полигоне GM в Милфорде, а в начале 2017 года производитель передаст опытный образец пикапа армии США для полевых испытаний.

В военном ведомстве страны считают, что электромобиль с питанием от топливных элементов обеспечит армии немало преимуществ. В частности, он заметно тише, чем бензиновые и дизельные автомобили, и поэтому может использоваться во время разведки. Электродвигатель нагревается значительно меньше, чем ДВС, поэтому его сложнее обнаружить тепловизором. Поскольку выхлопом такой силовой установки является обычная вода, она может использоваться солдатами для питья в засушливых районах. Наконец, силовая установка подобного пикапа может стать источником электричества там, где получить энергию другими способами не представляется возможным.

Стоит отметить, что в GM идет работа над еще одним водородным транспортом для военных – подводным разведывательным беспилотником. По предварительным данным, он сможет находиться в открытом море в автономном режиме до 60 дней.


WASHINGTON, D.C. — The physically imposing Chevrolet Colorado ZH2, the most extreme off-road-capable fuel-cell-powered electric vehicle ever from General Motors, was revealed today at the fall meeting of the Association of the United States Army (AUSA).

Standing more than 6½ feet tall and more than seven feet wide, the Colorado ZH2 was built on a stretched midsize pickup chassis. Reinforced inside and out, the ZH2 rides on 37-inch tires and a specially modified suspension that helps the vehicle climb over and descend all manner of terrain.

The U.S. Army will test the Colorado ZH2 in extreme field conditions next year to determine the viability of hydrogen-powered vehicles on military missions.

The Colorado ZH2 features an Exportable Power Take-Off unit (EPTO) that allows the fuel cell to power activity away from the vehicle, such as remote locations where electric power may otherwise be unavailable.

GM and the U.S. Army Tank Automotive Research, Development and Engineering Center (TARDEC) collaborated to develop the Colorado ZH2 from contract to concept in less than a year.

GM is leveraging a range of advanced technologies for multiple applications, including military.

“The speed with which innovative ideas can be demonstrated and assessed is why relationships with industry are so important to the Army,” said Paul Rogers, director of TARDEC. “Fuel cells have the potential to expand the capabilities of Army vehicles significantly through quiet operation, exportable power and solid torque performance, all advances that drove us to investigate this technology further.”

The Army will evaluate the ZH2 fuel cell for:

- Near-silent operation enabling silent watch capability
- Reduced acoustic and thermal signatures
- High wheel torque at all speeds via electric drive
- Low fuel consumption across operating range
- Water by-product for field uses

GM and TARDEC have fuel cell development laboratories located 20 miles apart in southeast Michigan. Most of the Colorado ZH2 was assembled in GM’s Advanced Vehicle Integration facility in Warren. Calibration testing at GM’s Milford Proving Ground will continue into early 2017, when the vehicle will be turned over to the Army for a year of field testing. “The Colorado ZH2 is a terrific example of GM’s engineering and design skill in creating an off-road vehicle relevant to a range of potential users,” said Charlie Freese, executive director of GM Global Fuel Cell Activities. “Over the next year, we expect to learn from the Army the limits of what a fuel cell propulsion system can do when really put to the test.”

The Colorado ZH2 contract is GM’s second vehicle development with a U.S military branch announced this year. In June, the U.S. Navy unveiled a GM fuel cell-powered Unmanned Undersea Vehicle (UUV) that is currently in pool testing before eventual deployment. The UUV leverages GM fuel cell technology common with the Colorado ZH2, demonstrating the flexibility to power a range of mobile and stationary devices.

GM has accumulated 3.1 million miles of hydrogen fuel cell testing via Project Driveway, a 119-vehicle fleet driven by more than 5,000 people in a multi-year fuel cell experience program.
Source: auto.vesti.ru; GM Press Release
Discuss this car
Author
E-mail
Add your comments