|
English
|

Farman А6А Super Sport (1923)

Farman А6А Super Sport (1923)
Farman А6А Super Sport (1923)
Farman А6А Super Sport (1923)
Farman А6А Super Sport (1923)
Farman А6А Super Sport (1923)
Farman А6А Super Sport (1923)
Farman А6А Super Sport (1923)
Farman А6А Super Sport (1923)
Farman А6А Super Sport (1923)
Farman А6А Super Sport (1923)
Farman А6А Super Sport (1923)
Farman А6А Super Sport (1923)
Images: www.diecast.org; forums.vwvortex.com
Rating:  6    -0    +6
1923 Farman A6A Racing Saloon Streamliner / Berline de Course Aérodynamique par Rothschild & Fils
This interesting streamlined design was built by the Farman company of France, which was run by three brothers, Richard, Henri and Maurice. They were forward thinking and important pioneer developers of the airplane and its flight in Europe. Henri and Maurice funded their aircraft pursuits by operating a successful car dealership in Paris and Richard also ran a sales outlet in the brothers native land of England.

After WWI the first Farman car was introduced in 1919 at the Paris Salon. That car, the model A6, carried with a 6.6 liter six – cylinder engine, with an ohc cylinder head driven by a vertical shaft and bevel gears and a stated 200 b.h.p. The fan was also driven off of the front of this arrangement. It was a successful high priced car built to compete with the luxury car makers from both England and Europe.


В 1922-1923 годах строятся шоу-кары с алюминиевыми аэродинамическими кузовами для рекордных заездов, правда доподлинно не известно, принимали ли они в официальных заездах, но один из "Farman"-ов в 1922 году установил рекорд по подъёму на холм Корниш, что возле Монако под управлением Луи Меньена.

Всего было построено два шоу-кара на укороченных шасси модели Туре А6А, у первого с закрытым кузовом, который был собран из алюминиевых листов прикреплённых заклёпками к дюралевому каркасу (по подобию самолётных фюзеляжей), для посадки пассажиров и водителя с одной стороны поднималась наверх часть крыши, а крылья-брызговики раскинувшиеся вдоль кузова можно было сложить. В заднем свесе для лучшей развесовки были установлены запасные колеса, а перед ними установили аккумуляторную батарею и инструменты.

Второй шоу-кар был технически идентичен, только отличался открытым высоким кузовом.
Source: www.modelbouwforum.nl
Discuss this car
Author
E-mail
Add your comments