|
English
|

Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет

Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Limo-Jet 'Learmousine': Лимузин-самолет
Images: Mecum Auctions
Rating:  2    -0    +2
The Learmousine, a 42-foot jet turned into a street-legal limo
Аукционный дом Mecum Auctions выставит на торги единственный в своем роде Limo-Jet – гражданский бизнес-джет с автомобильными колесами и бензиновым двигателем V8. Разумеется, в небо он уже не поднимется, зато по дорогам общего пользования может ездить вполне легально.

Превращение джета в 13-метровый автомобиль заняло 12 лет. Его оснастили 8,1-литровым мотором GM мощностью 400 лошадиных сил и 28-дюймовыми колесами, а в салоне установили 42-дюймовый дисплей, кожаные диваны, атмосферную подсветку и 17-киловаттную акустическую систему. Посадка и высадка пассажиров осуществляется при помощи откидного трапа.

В комплекте с уникальным лимузином-самолетом идет пикап Chevrolet 2500 HD с трейлером для его перевозки. Хотя проблем с передвижением по дорогам у лимо-джета нет – он имеет все необходимые для этого документы и сертификаты.


Nowadays, with limousines spanning the marques of Lincoln, Cadillac, Hummer and even Lamborghini, one might say they’ve seen it all. But, not anymore. This 42-foot long by 8-foot wide, Candy Red Limo-Jet will turn heads no matter where it is, as well as make lots of friends along the way.

Originally designed by Dan Harris of Bend, Oregon, and taking more than 40,000 man-hours to complete, the Limo-Jet started life as a bona fide king of the skies. A Learjet fuselage was mated to a custom steel skeletal frame that took two years of research, design and development to construct, including its patent-pending rear engine bay, drivetrain, suspension and computer systems. For tight spaces, the tips of the tail plane on the vertical fin fold inward. With the jet engine nacelles holding mammoth speakers (which can play jet engine sound effects), an 8.1L Chevrolet Vortec V-8, 400 HP truck engine sits deep in the chassis to power the Limo-Jet down the road, riding on custom 28-inch red and black Diablo wheels with Kumho 325/25R28 tires. Hydro-boosted brakes keep speeds in check. Inside, the driver’s cockpit includes a deep bucket seat with harness, red carbon-fiber-look trim and four screens for the outboard cameras. Overhead toggles power myriad internal and external effects and controls, including the Showtime Audio 17,000-watt audio/visual system that features a 42-inch plasma TV, multiple light panels and a plethora of speakers inside and out.

There’s seating for up to 18 jetsetters in the diamond-stitched leather seats, with the interior further featuring an infinity floor, a refreshment center and plenty of cup holders. The Limo-Jet also comes with a custom 2017 Iron Bull 44-foot trailer and a 2015 Chevrolet 2500 HD pickup to haul your Lear to the next car show.
Source: motor.ru; mecum.com
Discuss this car
Author
E-mail
Add your comments