|
English
|

Quasar Unipower (1967-68): Куб на колесах

Quasar Unipower (1967-68): Куб на колесах
Quasar Unipower (1967-68): Куб на колесах
Quasar Unipower (1967-68): Куб на колесах
Quasar Unipower (1967-68): Куб на колесах
Quasar Unipower (1967-68): Куб на колесах
Quasar Unipower (1967-68): Куб на колесах
Quasar Unipower (1967-68): Куб на колесах
Quasar Unipower (1967-68): Куб на колесах
Quasar Unipower (1967-68): Куб на колесах
Quasar Unipower (1967-68): Куб на колесах
Quasar Unipower (1967-68): Куб на колесах
Quasar Unipower (1967-68): Куб на колесах
Quasar Unipower (1967-68): Куб на колесах
Quasar Unipower (1967-68): Куб на колесах
Quasar Unipower (1967-68): Куб на колесах
Quasar Unipower (1967-68): Куб на колесах
Quasar Unipower (1967-68): Куб на колесах
Quasar Unipower (1967-68): Куб на колесах
Quasar Unipower (1967-68): Куб на колесах
Quasar Unipower (1967-68): Куб на колесах
Quasar Unipower (1967-68): Куб на колесах
Quasar Unipower (1967-68): Куб на колесах
Rating:  7    -1    +8
Prototype for a car-about-town, La Quasar, designed by Quasar Kahn. The car allows easy access from all four sides and can reach speeds of 95kph.
Quasar Unipower City Car был разработан французско-вьетнамским инженером и дизайнером Квазаром Ханем (Quasar Khanh).

4-цилиндровый двигатель объемом 1100 см куб. с автоматической коробкой передач и подвеска были позаимствованы у Mini.

Английская компания Universal Power Drives Ltd, занимавшаяся постройкой спортивных автомобилей на агрегатах Austin Mini, в период с 1967 по 1968 год построила ограниченное количество этих машин.

Главной изюминкой являлся, кубический пятиместный кузов со сдвижными стеклянными стенками-дверьми.

Дом на колесах не совсем куб, уникальность его, как автомобиля, в том, что он был более широкий, чем длинный.


The Quasar-Unipower was a box-like car produced in limited numbers between 1967 and 1968 by Universal Power Drives of Perivale, Middlesex, England who also made the Unipower sports car. The car was designed by Quasar Kahn a French-Vietnamese designer and engineer.

The car had a unique appearance, being cubelike and making use of sliding glass doors. It is probably unique amongst car designs in being wider than it is long. The seats were plastic and inflatable. The engine used was a four cylinder 1100 cc BMC model with automatic transmission. Modified Mini subframes carried the suspension components and Mini 10 inch wheels were used.
Discuss this car
Author
E-mail
Add your comments