Venturi Eclectic (2006)

Venturi Eclectic (2006)
Venturi Eclectic (2006)
Venturi Eclectic (2006)
Venturi Eclectic (2006)
Venturi Eclectic (2006)
Venturi Eclectic (2006)
Venturi Eclectic (2006)
Venturi Eclectic (2006)
Venturi Eclectic (2006)
Venturi Eclectic (2006)
Venturi Eclectic (2006)
Venturi Eclectic (2006)
Venturi Eclectic (2006)
Venturi Eclectic (2006)
Venturi Eclectic (2006) - Interior
Venturi Eclectic (2006) - Interior
Venturi Eclectic (2006) - Interior
Venturi Eclectic (2006) - Interior
Venturi Eclectic (2006)
Venturi Eclectic (2006)
Venturi Eclectic (2006)
Venturi Eclectic (2006)
Venturi Eclectic (2006)
Venturi Eclectic (2006)
Venturi Eclectic (2006)
Venturi Eclectic (2006)
Venturi Eclectic (2006)
Venturi Eclectic (2006)
Venturi Eclectic (2006) - Design Sketch
Venturi Eclectic (2006) - Design Sketch
Иллюстрации: Venturi Automobiles
Рейтинг:  0    -0    +0
THE 1ST AUTONOMOUSLY-POWERED VEHICLE

The ECLECTIC concept was unveiled at the Mondial de l’Automobile in 2006 and was awarded "Best Innovation of the Year" after the iPhone by Time Magazine.
Французская компания Venturi во всем старается быть первой. В 2002 году она первая построила электрический спорткар Fetish. В 2007 году совместно с университетом в Огайо французы создали самый быстрый электромобиль Buckeye Bullet. На Парижском автосалоне 2006 года они продемонстрировали два первых коммерческих солнцемобиля — Astrolab и Eclectic Concept. О последнем мы и поговорим сегодня.

Venturi Eclectic немного отличается от двухместного Astrolab. И дело здесь не только в эклектическом дизайне. Специалистам из Venturi снова удалось всех удивить. Энергия для электромобиля может получаться тремя способами:

- От стационарной розетки. Никель-металлогидридные аккумуляторы емкостью 9 кВт*ч с жидкостной системой охлаждения восстановят свой полный запас (50 км) за 4-5 часов.

- От фотогальванических элементов. Установленные на крыше солнечные панели площадью 2.5 квадратных метра и мощностью 300 Вт в течение светлого дня смогут запасти энергию, которой солнечному электромобилю хватит на 7-9 км пути.

- От ветряной турбины. Перед нами первый ветрогенератор, установленный непосредственно на автомобиле. В хорошую ветряную погоду он сможет обеспечит электромобилю на солнечных батареях еще 15 абсолютно чистых километров.


The Eclectic is not, therefore, a car that goes unnoticed in traffic: its high-up central driving position affords exceptional all-round visibility and considerable space both for the driver and the passengers.

The Eclectic's message is clear: this is not a conventional car but an avant-garde means of transport. Owning an Eclectic is also a personal undertaking: it is to change your transportation method by swapping the status of "consumer" for the status of "producer" for the wellbeing of all.

Its designer, Sacha Lakic, describes the Eclectic as "an autonomous automobile that's modern and intelligent. The energy that propels the vehicle can be found all around it. All that's needed is for its wind turbine to be deployed, its solar cells to be extended, or, if necessary, a simple electric socket to be found.

It is standard practice to “stylize" automobiles. But in the case of the Eclectic, it was the "design" process that gave birth to its contours. Its form reflects its function.

Its shape is an homage to iconic automobiles like the Lunar Rover, the Mini Moke and the Mehari. But its technology is firmly planted in the present with an eye on the future".
По материалам: ecoconceptcars.ru; venturi.fr
Обсудить автомобиль
Автор
E-mail
Комментарий