1990 Chevrolet CERV III

Chevrolet CERV III, 1990
Chevrolet CERV III, 1990
Chevrolet CERV III, 1990
Chevrolet CERV III, 1990
Chevrolet CERV III, 1990
Chevrolet CERV III, 1990
Chevrolet CERV III, 1990
Chevrolet CERV III, 1990
Chevrolet CERV III, 1990
Chevrolet CERV III, 1990
Chevrolet CERV III, 1990
Chevrolet CERV III, 1990
Chevrolet CERV III, 1990
Chevrolet CERV III, 1990
Chevrolet CERV III, 1990
Chevrolet CERV III, 1990
Chevrolet CERV III, 1990
Chevrolet CERV III, 1990
Chevrolet CERV III, 1990
Chevrolet CERV III, 1990
Chevrolet CERV III, 1990
Chevrolet CERV III, 1990
Chevrolet CERV III, 1990 - Cutaway
Chevrolet CERV III, 1990 - Cutaway
1990 Chevrolet CERV III & 1986 Chevrolet Corvette Indy
1990 Chevrolet CERV III & 1986 Chevrolet Corvette Indy
Иллюстрации: General Motors Archive; Concept Car Central, www.corvettefever.com
Рейтинг:  20    -1    +21
CERV stands for Chevrolet Engineering Research Vehicle.

GM’s CERV III (Corporate Engineering Research Vehicle III), which debuted in 1990, represented the evolution of the Corvette Indy Concept.
The CERVIII is one of the most advanced concepts ever created. Never before has so much working technology crammed into one car for performance purposes. The cost to develop a car like the CERVIII would be astronomical.

Coming from a long line of mid-engine Corvette prototypes, the CERVIII was the final attempt towards a mid-mounted engine. Inspiration for the car’s design came from the Corvette Indy which was released four years earlier than the CERVIII. Unlike this prototype, the Indy was more of a display model, incapable of being driven.

The body of the CERVIII is made of carbon fibre, nomex and kevlar, reinforced with aluminum honeycomb. This material forms a one-piece composite unit. Highlighting the structure is an exceptionally low drag at 0.277 Cd.

Powering the car is a Lotus-tuned 5.7-liter V8. Mahle pistons, stonger connecting rods and twin Garett Turbochargers help the engine achieve 650 horsepower. This engine combined with the low-drag body give CERVIII a calculated top speed of 225 mph!

With such high speed capability, a strong braking system is a must. On each wheel a dual disc setup is used. This creates a sandwich of brakes which effectively doubles the surface area. As a drawback, having 8 disc brakes instead of the usual four does increase overall weight.

WIth the transmission setup another innovation is achieved. Six forward speeds compliment the CERVIII by means of two transmissions! That’s right, a three-speed Hydramatic unit is linked to a custom two-speed transmission resulting in six gears. With this setup shifting is done automatically by computer control.

From the transmissions, power is transferred to all four wheels though a viscous-coupling system. This system helps achieve maximum traction by varying the torque to the front and rear wheels. No doubt this setup is influenced by the Porsche 959.

It is interesting to note that of all the mid-engine prototypes made, the CERV III was the closest to production. Marketing plays a major role in decisions such as these and the Corvette has little room for major change. Like all the other mid-engine corvettes, the CERV III has never made it past the prototype phase. However, the styling cues were not lost. It was the 4th Generation Camaro that inherited the huge-by-wide front glass, rear hatch glass and rear wing, and while the CERV III had a removable targa-type roof panel, the Camaro was available with a t-roof.

Mario van Ginneken - www.corvettes.nl


ЭТА машина - третья по счету в ряду так называемых корпоративных исследовательских автомобилей (Corporate Experimental Research Vehicles). Здесь получили дальнейшее развитие технические идеи, реализованные в экспериментальной машине Corvette Indy. CERV III предстал перед публикой в январе 1990 года на автосалоне в Детройте.

Двигатель расположили поперечно, в базе, сразу за водительскими сиденьями. Мощность 5,7-литрового мотора LT5 удалось довести до 650 л. с. при 6000 об/мин. Через соединенный с коленчатым валом гидротрансформатор крутящий момент передается на расположенную поперечно шестиступенчатую трансмиссию, которая, в свою очередь, состоит из двух коробок передач: трехскоростная автоматическая коробка TurboHydraMatic работает в паре с двухскоростной механической коробкой, и таким образом общее число передач доведено до шести. От межосевого дифференциала момент передается на межколесные дифференциалы двумя карданными валами, а распределение крутящего момента между осями контролируется компьютером, который подает соответствующие команды на центральный (межосевой) дифференциал.

Благодаря применению углепластика вес автомобиля удалось снизить до 1500 кг. Новые интегрированные бамперы допускали фронтальное столкновение со скоростями до 10 км/ч, и при этом гарантировалось, что автомобиль (уж не говоря о водителе) не получит никаких повреждений.

Интересен набор регулировок на водительском месте. На сей раз изменялось положение как сидений, так и педального узла. А щиток приборов поднимался и опускался вместе с рулевым колесом, чтобы не ухудшалась видимость приборной информации.

АВТОРЕВЮ N 3 (142) 1997 "НЕЗНАКОМЫЙ CORVETTE"
Автомобили марки Chevrolet
1954 Chevrolet Corvair, 1954 Chevrolet Corvette Convertible Coupe, 1954 Chevrolet Nomad, 1955 Chevrolet Biscayne, 1956 Chevrolet Impala Show Car, 1956 Chevrolet SR-2, 1957 Chevrolet Corvette SS, 1957 Chevrolet Q Corvette XP-84, 1958 Chevrolet Corvette XP-700, 1959 Chevrolet Corvette Stingray, 1959 Chevrolet Impala, 1960 Chevrolet CERV I , 1960 Chevrolet Corvair, 1960 Chevrolet Corvair Coupe Speciale (Pininfarina), 1961 Chevrolet Corvair Sebring Spyder, 1961 Chevrolet Corvette Kelly (Vignale), 1962 Chevrolet Corvair Monza GT, 1962 Chevrolet Corvair Monza SS, 1962 Chevrolet Corvair Super Spyder, 1962 Chevrolet Corvette C2 Prototype XP-720 , 1962 Chevrolet Mako Shark, 1963 Chevrolet Corvair Testudo (Bertone), 1963 Chevrolet Corvette Sting Ray, 1963 Chevrolet Rondine (Pininfarina), 1963 Chevrolet Wedge Corvette, 1964 Chevrolet Chevy II Super Nova, 1964 Chevrolet Corvette XP-819 Rear Engine, 1965 Chevrolet Mako Shark II, 1965 Chevrolet Turbo Titan III, 1967 Chevrolet Astro I, 1968 Chevrolet Astro II (XP-880), 1968 Chevrolet AstroVette, 1969 Chevrolet Astro III, 1969 Chevrolet Manta Ray, 1969 Chevrolet XP-882, 1970 Chevrolet Scirocco Showcar, 1973 Chevrolet Corvette Four Rotor, 1973 Chevrolet XP-895 Reynolds, 1973 Chevrolet XP-897GT Two-Rotor (Pininfarina), 1973 Chevrolet XP-898, 1974 Chevrolet Mulsanne Showcar, 1976 Chevrolet AeroVette, 1984 Chevrolet Citation IV, 1984 Chevrolet Ramarro (Bertone), 1986 Chevrolet Corvette Indy, 1987 Chevrolet Aero 2003A, 1987 Chevrolet Blazer XT-1, 1987 Chevrolet Express, 1988 Chevrolet Venture, 1989 Chevrolet California IROC Camaro, 1989 Chevrolet XT-2, 1990 Chevrolet CERV III, 1990 Chevrolet Corvette Nivola (Bertone), 1992 Chevrolet Concept Monte Carlo, 1992 Chevrolet Corvette Sting Ray III, 1992 Chevrolet Lumina Sizigi, 1993 Chevrolet Highlander, 1998 Chevrolet Monte-Carlo Intimidator, 1999 Chevrolet Nomad, 1999 Chevrolet Tandem 2000, 1999 Chevrolet Triax, 2000 Chevrolet Avalanche, 2000 Chevrolet SSR, 2000 Chevrolet Traverse, 2001 Chevrolet Borrego, 2001 Chevrolet Sabia, 2002 Chevrolet Bel-air, 2002 Chevrolet Journey, 2003 Chevrolet Cheyenne, 2003 Chevrolet Equinox, 2003 Chevrolet SS, 2004 Chevrolet M3X, 2004 Chevrolet Nomad, 2004 Chevrolet S3X, 2005 Chevrolet T2X, 2006 Chevrolet Camaro, 2006 Chevrolet Prisma Y, 2006 Chevrolet Sequel, 2006 Chevrolet WTCC Ultra, 2007 Chevrolet Beat, 2007 Chevrolet Camaro Convertible, 2007 Chevrolet Groove, 2007 Chevrolet Trax, 2007 Chevrolet Volt, 2008 Chevrolet GPiX, 2008 Chevrolet Orlando, 2009 Chevrolet Corvette Stingray, 2010 Chevrolet Aveo RS Concept, 2010 Chevrolet Volt MPV5 Electric, 2011 Chevrolet Colorado, 2011 Chevrolet Colorado Rally, 2011 Chevrolet Mi-ray, 2012 Chevrolet Code 130R, 2012 Chevrolet Tru 140S, 2014 Chevrolet Adra, 2014 Chevrolet Niva, 2015 Chevrolet Bolt EV, 2015 Chevrolet FNR, 2017 Chevrolet FNR-X Concept
Комментарии
doesn't matter
23 мая 2008 г.
WONDERFULL, WORTH TO BUY ;)
LASHA
29 октября 2008 г.

PLEASE CHEVROLET
Обсудить автомобиль
Автор
E-mail
Комментарий