1996 Opel Slalom (Bertone)

Opel Slalom (Bertone), 1996
Opel Slalom (Bertone), 1996
Opel Slalom (Bertone), 1996
Opel Slalom (Bertone), 1996
Opel Slalom (Bertone), 1996
Opel Slalom (Bertone), 1996
Opel Slalom (Bertone), 1996
Opel Slalom (Bertone), 1996
Opel Slalom (Bertone), 1996
Opel Slalom (Bertone), 1996
Opel Slalom (Bertone), 1996
Opel Slalom (Bertone), 1996
Opel Slalom (Bertone), 1996
Opel Slalom (Bertone), 1996
Opel Slalom (Bertone), 1996 - Interior Design Sketch
Opel Slalom (Bertone), 1996 - Interior Design Sketch
Opel Slalom (Bertone), 1996 - Interior
Opel Slalom (Bertone), 1996 - Interior
Иллюстрации: Carrozzeria Bertone s.p.a.; www.lov2xlr8.no; leroux.andre.free.fr
Рейтинг:  46    -7    +53
The Slalom represents a Bertone research addressed at a user of high social-cultural level. A free and independent spirit. The desire for change. Passion for sports. An enthusiast of travel and dynamic use of leisure time. The Slalom is a car to be lived on the road or amid nature. Something different from merely "being transported". From the point of view of design, Slalom is an audacious treatment of volumes.Lines that intersect almost in a "Slalom" between full and transparent surfaces which outline forms and functions (headlamps, spoiler, etc.)

www.concorsodeleganzavilladeste.com


At the 1996 Geneva Motor Show, Bertone presented the Opel Slalom. Like the Enduro, presented the same year at the Turin Motor Show, the Slalom challenges the traditional ideas of functional car and coupé.

Constructed on Opel mechanics, the Slalom is a sporty, high performance, extremely versatile saloon. With four-wheel drive developed by the German manufacturer, it is an original interpretation of the idea of the sports car, in line with the changing times and tastes of the public.

The Slalom fits in between the modern coupé, the station wagon and the people-carrier. The exterior design presents a bold use of proportions, intersecting beltline, rear lights, greenhouse and glazed surfaces, and creating a kind of slalom effect between panels and glazing. The design is accentuated by elements which emphasise the lines like a brushstroke. On the frontal view the intersections rework the traditional Opel radiator grille and create the large headlamps which run along the bonnet and provide lateral illumination.

The interiors take up the design ideas of the exterior, and are comfortable and welcoming: in grey leather with lively orange inserts. But the most original feature is the organisation of the space: thanks to the system for moving and fixing the back seats, the baggage compartment has a superb extension, breaking away from the set layout of the 2+2 coupé. The engine is a four-cylinder 2000 cc. with four valves per cylinder.

www.bertone.it


Opel Slalom был представлен в 1996 году на автосалоне в Женеве. Основной идеей машины было повышение практичности традиционных купе посредством применения нетрадиционной формы кузова. Slalom скорее на поминает хэтчбек или универсал, чем купе, однако из-за этого он не выглядит неуклюжим, а наоборот, очень даже динамичным и напоминает машины с кузовом спорт-истейт 60-х и 70-х годов двадцатого века. Очень большая площадь остекления (даже крыша почти полностью стеклянная!) визуально уменьшает габариты машины. Больше всего обращают на себя внимание огромные передние фонари, прикрытые прозрачным колпаком и цвет машины, который называется Veuve Cliquot (так называется любимое шампанское Нуччо Бертоне).

В отделке салона применены бежевая кожа с оранжевыми вставками. Несмотря на кузов купе, есть даже возможность трансформации салона: можно сдвигать задние сиденья для увеличения объема багажника.

В основе Слалома лежит база от Calibra 4x4. Это значит - 2-литровый четырехцилиндровый движок (136 л.с. при 5600 об/мин, 188 Нм при 4000 об/мин) и полный привод.

opelgarage.narod.ru
Разработки студии Bertone
1942 Alfa Romeo 6C 2500 SS Coupe (Bertone), 1952 Abarth 1500 Coupe Biposto (Bertone), 1953 Alfa Romeo B.A.T. 5 (Bertone), 1953 Arnolt Bristol (Bertone), 1953 Aston Martin DB 2/4 (Bertone), 1953 Aston Martin DB2/4 Drophead Coupe (Bertone), 1953 Dodge Zeder (Bertone), 1953 Fiat Siata 8V (Bertone), 1954 Alfa Romeo 2000 Sportiva (Bertone), 1954 Alfa Romeo B.A.T. 7 (Bertone), 1954 Alfa Romeo Giulietta Sprint (Bertone), 1954 Aston Martin DB2/4 Spider (Bertone), 1955 Alfa Romeo B.A.T. 9 (Bertone), 1955 Alfa Romeo Giulietta Spider (Bertone), 1956 Abarth 750 (Bertone), 1956 Abarth Record (Bertone), 1957 Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale (Bertone), 1957 Fiat Stanguellini 1200 Spider (Bertone), 1957 Jaguar XK150 (Bertone), 1958 Abarth Alfa Romeo 1000 (Bertone), 1958 NSU Sport Prinz (Bertone), 1959 Maserati 3500 GT Coupe (Bertone), 1959 OSCA 1500 (Bertone), 1960 Ferrari 250 GT Prototype EW (Bertone), 1960 Gordon-Keeble GT (Bertone), 1961 ASA 1000 GT (Bertone), 1961 Aston Martin DB4 GT Jet (Bertone), 1961 BMW 3200 CS (Bertone), 1961 Ferrari 250GT (Bertone), 1961 Maserati 5000 GT Coupe (Bertone), 1962 Iso Rivolta GT (Bertone), 1962 Simca 1000/1200S Coupe (Bertone), 1963 Alfa Romeo 2600 Sprint HS (Bertone), 1963 Chevrolet Corvair Testudo (Bertone), 1963 Iso Grifo (Bertone), 1964 Alfa Romeo Canguro (Bertone), 1965 Fiat 850 Spider (Bertone), 1965 Ford Mustang (Bertone), 1966 Jaguar FT (Bertone), 1966 Lamborghini Miura (Bertone), 1966 Porsche 911 Roadster (Bertone), 1967 Alfa Romeo Montreal Expo Prototipo (Bertone), 1967 Fiat 125 Executive (Bertone), 1967 Jaguar Pirana (Bertone), 1967 Lamborghini Marzal (Bertone), 1968 Alfa Romeo Carabo (Bertone), 1968 Bertone Panther, 1968 Lamborghini Espada (Bertone), 1968 Lamborghini Miura Roadster (Bertone), 1969 Autobianchi Runabout (Bertone), 1969 BMW 2800 Spicup (Bertone), 1969 Fiat 128 Coupe (Bertone), 1969 Iso Lele (Bertone), 1970 Bertone Shake, 1970 BMW 2200 TI Garmisch (Bertone), 1970 Lancia Stratos Zero (Bertone), 1971 Lamborghini Countach (Bertone), 1971 Lancia Stratos HF (Bertone), 1972 Citroen Camargue (Bertone), 1972 Fiat X1/9 (Bertone), 1972 Maserati Khamsin (Bertone), 1972 Suzuki Go (Bertone), 1973 NSU Trapeze (Bertone), 1974 Fiat 127 Village (Bertone), 1974 Lamborghini Bravo (Bertone), 1974 Maserati Quattroporte II (Bertone), 1975 Fiat 131 Abarth (Bertone), 1975 Fiat Visitors Bus (Bertone), 1975 Fiat X1/9 Dallara (Bertone), 1976 Alfa Romeo Navajo (Bertone), 1976 Ferrari Rainbow (Bertone), 1977 Jaguar Ascot (Bertone), 1978 Lancia Sibilo (Bertone), 1979 Volvo Tundra (Bertone), 1980 Lamborghini Athon (Bertone), 1981 Mazda MX-81 Aria (Bertone), 1982 Citroen BX (Bertone), 1983 Alfa Romeo Delfino (Bertone), 1984 Chevrolet Ramarro (Bertone), 1986 Citroen Zabrus (Bertone), 1988 Lamborghini Genesis (Bertone), 1990 Chevrolet Corvette Nivola (Bertone), 1991 Lotus Emotion (Bertone), 1992 Bertone Blitz, 1992 Fiat Cinquecento RUSH (Bertone), 1994 Bertone ZER (Zero Emission Record), 1994 Fiat Punto Racer (Bertone), 1994 Porsche Karisma (Bertone), 1995 Lancia Kayak (Bertone), 1995 Opel Maxx (Bertone), 1996 Citroen Berlingo Coupe de Plage (Bertone), 1996 Fiat Enduro (Bertone), 1996 Opel Slalom (Bertone), 1997 Alfa Romeo Sportut (Bertone), 1998 Bertone Pickster, 1999 Alfa Romeo Bella (Bertone), 2000 Bertone Slim, 2001 Oldsmobile O4 (Bertone), 2001 Opel Filo (Bertone), 2001 Saab 9X (Bertone), 2002 Bertone Novanta, 2003 Alfa Romeo GT Coupe (Bertone), 2003 Bertone Birusa, 2003 Opel Insignia (Bertone), 2004 Aston Martin Jet2 (Bertone), 2005 Cadillac Villa (Bertone), 2006 Bertone Suagna, 2007 Chery A6CC Coupe (B23) (Bertone), 2007 Fiat Barchetta (Bertone), 2008 Bertone B.A.T. 11, 2009 Bertone Mantide, 2010 Alfa Romeo Pandion (Bertone), 2011 Jaguar B99 (Bertone), 2011 Jaguar B99 GT (Bertone), 2012 Bertone Nuccio, 2013 Aston Martin Jet 2+2 (Bertone)
Смотрите статьи об этом автомобиле:
Король умер. Другого такого не будет. Никогда!
Владимир Матвейчук
Журнал «АВТОМОБИЛИ», 11-1997
Комментарии
pena76
15 сентября 2008 г.
oh my god
German
23 февраля 2009 г.
this car was designed by a colombian man, and no body give him the credit
Sebastián Peñuela
10 мая 2010 г.
Eduardo Robledo is the colombian designer who draw and made the Opel Slalom (1996) and the Bertone Pickster (1998). Now he has vanished, nobody knows what is he doing and where. But he deserves all the credit of designing those marvels.
Обсудить автомобиль
Автор
E-mail
Комментарий