1999 Mazda Nextourer

Mazda Nextourer, 1999
Mazda Nextourer, 1999
Mazda Nextourer, 1999
Mazda Nextourer, 1999
Mazda Nextourer, 1999
Mazda Nextourer, 1999
Mazda Nextourer, 1999
Mazda Nextourer, 1999
Mazda Nextourer, 1999
Mazda Nextourer, 1999
Mazda Nextourer, 1999
Mazda Nextourer, 1999
Mazda Nextourer, 1999
Mazda Nextourer, 1999
Mazda Nextourer, 1999
Mazda Nextourer, 1999
Mazda Nextourer, 1999
Mazda Nextourer, 1999
Mazda Nextourer, 1999
Mazda Nextourer, 1999
Иллюстрации: Mazda Motor Corp.
Рейтинг:  8    -4    +12
Mazda Design / Japan

With the comfort of a high-grade sedan plus the functionality of a sport utility vehicle, It’s a next-generation touring saloon for the discriminating driver.
The crossover field is still today not clearly defined. In 1999, Mazda proposed this study crossing a station wagon with a coupe. Freestyle doors for the body, rear-wheel drive and hybrid powertrain under the skin.

Appearing at the 2000 show was the Mazda Nextourer concept that predicted the "next-generation touring sedan," featuring style, luxury appointments and high-tech features, combined with the versatility and functionality of a sport-utility vehicle. Power was supplied by a 3.0-liter DOHC V-6 engine with Sequential Valve Timing (S-VT), mated to a Toroidal Continuously Variable Transmission (CVT). The Toroidal CVT delivered 20 percent better fuel economy compared with a conventional automatic transmission. Similar to the paddle shifters used on Formula One racecars), the Nextourer wing shift selectors allowed the driver to make quick fingertip shifts without removing his or her hands from the steering wheel. An Active Height Control system owered the vehicle when stopped for ease of entry and exit, raised nearly 4-inches at low speeds, then lowered it by 2-inches at highway speeds for improved handling and fuel economy.


Mazda Nextourer - четырехместный универсал, внешне больше похожий на седан или пятидверный хэтчбэк. Интересна конструкция задней двери - нижнюю ее часть можно открыть отдельно, как крышку багажника седана. Удлиненный кузов этого не очень большого (4700х1850х1520 мм) автомобиля имеет такой просторный салон, что спинки задних сидений получили возможность регулировки по углу наклона. Объем перевозимого багажа - от 400 до 1000 л, в зависимости от положения задних сидений.

Переднеприводный Nextourer оснащен 3 л двигателем V6 и бесступенчатой трансмиссией с тороидальным вариатором, построенным по той же схеме, что и вариатор Extroid CVT седана Nissan XVL. Переключения трансмиссии по желанию могут производиться и вручную, кнопками на руле.

Еще одна особенность автомобиля - самовыравнивающаяся подвеска с регулируемым в пределах 100 мм дорожным просветом.
По материалам: www.chicagoautoshow.com; Михаил Васильев, Сергей Иванов.
Обсудить автомобиль
Автор
E-mail
Комментарий