1999 Renault Avantime

Renault Avantime, 1999
Renault Avantime, 1999
Renault Avantime, 1999
Renault Avantime, 1999
Renault Avantime, 1999
Renault Avantime, 1999
Renault Avantime, 1999
Renault Avantime, 1999
Renault Avantime, 1999
Renault Avantime, 1999
Renault Avantime, 1999
Renault Avantime, 1999
Renault Avantime, 1999
Renault Avantime, 1999
Иллюстрации: www.auto.com
Рейтинг:  43    -9    +52
Z66

A preview of this luxury Coupe has already been offered in the form of the concept car AVANTIME: it combines all the driving sensations and aesthetics of a Grand Touring coupe, plus unexpected virtues such as panoramic vision, interior brilliance, high-set driving position, etc.

Концепт впервые показан в 1999 году, на автосалоне в Женеве.
With the Avantime concept car, Renault’s aim was to develop a completely new-look architecture to mark the close of the millennium: a new top-of-the-range coupe concept. Sporty, dynamic, aesthetic, comfortable, elegant and ever so slightly "alternative", this vehicle is the most eloquent possible illustration of Renault’s capacity and culture for innovation.

The Avantime was put into production virtually unchanged but didn’t connect with consumers. Production ceased in 2003.

Features

- No centre pillar

- Full-length panoramic glass roof

- Retractable side windows

- Twin-stage parallel-opening door system: maximum ease of access with minimum door travel

- Four armchair-style seats with seat-mounted safety belts

- Special Michelin PAX System tyres capable of driving 200 kilometres when flat

- Full on-board telematics, with a guidance and navigation system, plus two wide-screen format DVD screens built into the front seats and individual air-conditioning controls

- 6-speed manual gearbox

Winner of the Janus de l"Industrie prize


Называется этот необычный автомобиль Avantime. Французским журналистам машину показали еще в начале февраля, в Женеве состоялась официальная премьера.

Avantime необычен в первую очередь формой кузова, представляющего собой гибрид купе и мини-вэна. Переходящее в крышу лобовое стекло напоминает об экстравагантном прошлогоднем концепте Vel Satis.

Автомобиль четырехместный, салон отделан по классу "люкс". Люксовость не только в избытке кожи и дерева, но и в обилии простора и света в салоне. Особенно комфортабельны задние сиденья, доступ к ним облегчают широкие двери, которые открываются вбок и вверх. Привод передний, коробка 6-ступенчатая механическая, двигатель - 3 л 24-клапанный V6 мощностью 250 л.с.

Создавался Avantime совместными усилиями Renault SA и Matra Automobile - давними партнерами, которые входят в конгломерат Lagardere (именно благодаря этому альянсу появился на свет Renault Espace). Выпускать серийную версию будут на заводе Matra. Не вполне ясно пока, будет ли она "чистой" заменой стареющему Safrane или займет промежуточное положение между Safrane и Espace.
По материалам: conceptcar.co.uk; Михаил Васильев, журнал "Мотор" 1999/4, "Salon International de L`Auto"
Автомобили марки Renault
1899 Renault Type B Coupe, 1964 Renault R8 Coupe (Ghia), 1965 Renault 16, 1972 Renault 5, 1972 Renault Alpine A310 Special (Coggiola), 1979 Renault Le Car Van (Heuliez), 1981 Renault Alpine GTA (Heuliez), 1981 Renault Eve, 1983 Renault Gabbiano (ItalDesign), 1983 Renault Vesta, 1984 Renault Espace, 1987 Renault Vesta II, 1988 Renault Megane (Coggiola), 1990 Renault Laguna, 1991 Renault Scenic (Coggiola), 1992 Renault Reinastella, 1992 Renault Twingo, 1992 Renault Zoom, 1993 Renault Racoon, 1994 Renault Argos, 1994 Renault Espace F1, 1994 Renault Long Cours (Heuliez), 1994 Renault Ludo, 1994 Renault Modus, 1995 Renault Evado, 1995 Renault Initiale, 1995 Renault Next, 1996 Renault Fiftie, 1997 Renault Pangea, 1998 Renault Espider (Sbarro), 1998 Renault Vel Satis, 1998 Renault Zo, 1999 Renault Avantime, 2000 Renault Koleos, 2000 Renault Operandi, 2001 Renault Talisman, 2002 Renault Ellypse, 2002 Renault Megane II, 2003 Renault Be Bop Sport Concept, 2003 Renault Be Bop SUV Concept, 2004 Renault Fluence, 2004 Renault Modus, 2004 Renault Trafic Deck’Up, 2004 Renault Wind, 2005 Renault Egeus, 2005 Renault Zoe, 2006 Renault Altica, 2006 Renault Koleos , 2006 Renault Nepta, 2006 Renault Twingo , 2007 Renault Clio Grand Tour, 2007 Renault Kangoo Compact, 2007 Renault Laguna Coupe, 2008 Renault Megane, 2008 Renault Megane Trophy, 2008 Renault Ondelios , 2008 Renault Sand’up, 2008 Renault ZE, 2009 Renault Fluence Z.E. Concept, 2009 Renault Kangoo Z.E. Concept, 2009 Renault Samsung eMX, 2009 Renault Twizy Z.E. Concept, 2009 Renault Zoe Z.E. Concept, 2010 Renault DeZir, 2010 Renault Sandero Stepway, 2011 Renault Captur, 2011 Renault Frendzy, 2011 Renault R-Space, 2011 Renault Samsung SM7, 2012 Renault Alpine A110-50, 2012 Renault DCross, 2013 Renault Initiale Paris, 2013 Renault Twin’Run, 2013 Renault Twin’Z, 2014 Renault EOLAB, 2014 Renault Kwid, 2015 Renault Alaskan, 2015 Renault Coupe Corbusier, 2016 Renault Trezor, 2017 Renault RS 2027 Vision, 2017 Renault Symbioz, 2018 Renault Arkana, 2018 Renault EZ-GO, 2018 Renault EZ-Pro, 2018 Renault EZ-Ultimo, 2018 Renault K-ZE
Смотрите статьи об этом автомобиле:
Патрик Ле Кеман — хозяин дизайна фирмы Renault
Н. Розанов
Журнал «АВТОМОБИЛИ», 8-2001
Megane II — новая грань разумного риска
Н. Розанов
Журнал «АВТОМОБИЛИ», 2-2003
Обсудить автомобиль
Автор
E-mail
Комментарий