2000 Cadillac Imaj

Cadillac Imaj Concept, 2000
Cadillac Imaj Concept, 2000
Cadillac Imaj Concept, 2000
Cadillac Imaj Concept, 2000
Cadillac Imaj Concept, 2000
Cadillac Imaj Concept, 2000
Cadillac Imaj Concept, 2000
Cadillac Imaj Concept, 2000
Cadillac Imaj Concept, 2000
Cadillac Imaj Concept, 2000
Cadillac Imaj Concept, 2000
Cadillac Imaj Concept, 2000
Cadillac Imaj Concept, 2000
Cadillac Imaj Concept, 2000
Cadillac Imaj Concept, 2000
Cadillac Imaj Concept, 2000
Cadillac Imaj Concept, 2000
Cadillac Imaj Concept, 2000
Cadillac Imaj Concept, 2000
Cadillac Imaj Concept, 2000
Cadillac Imaj Concept, 2000
Cadillac Imaj Concept, 2000
Cadillac Imaj Concept, 2000
Cadillac Imaj Concept, 2000
Cadillac Imaj Concept, 2000
Cadillac Imaj Concept, 2000
Cadillac Imaj Concept, 2000
Cadillac Imaj Concept, 2000
Cadillac Imaj Concept, 2000
Cadillac Imaj Concept, 2000
Cadillac Imaj Concept, 2000
Cadillac Imaj Concept, 2000
Cadillac Imaj Concept, 2000 - Wheel
Cadillac Imaj Concept, 2000 - Wheel
Cadillac Imaj Concept, 2000 - Engine
Cadillac Imaj Concept, 2000 - Engine
Cadillac Imaj Concept, 2000 - Interior
Cadillac Imaj Concept, 2000 - Interior
Cadillac Imaj Concept, 2000 - Interior
Cadillac Imaj Concept, 2000 - Interior
Cadillac Imaj Concept, 2000 - Design Sketch
Cadillac Imaj Concept, 2000 - Design Sketch
Cadillac Imaj Concept, 2000 - Interior Design Sketch
Cadillac Imaj Concept, 2000 - Interior Design Sketch
Иллюстрации: www.auto.com
Рейтинг:  23    -8    +31
Концепт впервые показан на Женевском автосалоне в 2000 году.
The Cadillac Imaj, a high-tech concept car revealed at the 2000 Geneva Auto Show, extends Cadillac`s philosophy of blending art and science to its logical next step: an all-wheel-drive ultra-luxury sedan with exhilarating performance and unprecedented technological applications. With its crisp lines and sharp angles, Imaj is a direct descendant of Evoq, the concept roadster introduced in 1999 and the first embodiment of Cadillac`s vision of art and science. Imaj takes its lead from Evoq in giving further tangible form to Cadillac`s vision to be a uniquely American, global automotive leader in both design and ingenious technology. Underneath the hood, Imaj features an updated version of the supercharged Northstar V8 engine that debuted on the Evoq. Featuring a liquid-to-air intercooler and continuously variable valve timing, the enhanced Northstar delivers 425 horsepower. The power is fed to all four wheels through an all-new five-speed automatic transmission. Imaj also features Cadillac`s Night Vision system with obstacle alert signals work both in front and the rear. Adjustable pedals, seating, steering and head-up display combine with steering wheel mounted controls and shift-by-wire gear selection to create the quintessential driver-in-control environment. Adaptive cruise control manages following distances at highway speeds, while front- and rear-facing radar ease parking in close quarters.

The Cadillac Imaj offers "first-class" seating for all four passengers, including infotainment systems, state-of-the-art night vision, and rear seat display screens. Ventilated front and rear seats can be individually controlled. Rear seats recline with articulating footrests. Pedals and steering wheel are adjustable for optimum control and unsurpassed comfort. Rear-hinged rear doors ease entry and exit. The Imaj Concept showcases GM`s finest safety and security technology with finger print based, keyless Biometric Security; active suspension/aerodynamics with the next generation Stabilitrak; adaptive cruise control with alert; dual function, reconfigurable head up display; accident avoidance technology; and run-flat tires.


огромный седан Cadillac Imaj — это роскошь по-европейски. И не только потому, что Imaj построен в Англии, в дизайн-студии концерна в Бирмингеме под руководством Саймона Кокса (прежде он работал над внедорожниками Isuzu Rodeo и VehiCross), но и потому, что Imaj рассматривается как потенциальный конкурент будущим суперавтомобилям из Европы — Bentley, Rolls-Royce и Maybach. Дизайн в стиле техно — продолжение темы, открытой родстером Cadillac Evoq. Под «рубленым» кузовом скрывается алюминиевая пространственная рама, спроектированная британской фирмой Pure Sports. В салоне, который также решен в стиле техно, — четыре великолепных кресла с индивидуальной вентиляцией и электрорегулировками. Посадку на заднее сиденье облегчают сдвижные двери. К услугам задних пассажиров — встроенные персональные компьютеры. Над каждым ездоком — вентиляционные пластины-жалюзи. Пластины могут приоткрываться, обеспечивая дополнительную вентиляцию, и менять свой цвет — от прозрачного до почти черного, — защищая пассажиров от прямых лучей солнца.

Конечно, почувствовать особенности работы полноприводной трансмиссии с электронным распределением крутящего момента между передними и задними колесами было невозможно. Зато я с удовольствием слушал грозный рык мотора NorthStar V8 4.2, который мы уже видели на родстере Evoq. Только теперь он развивает 425 л.с. вместо прежних 405 л.с. А раз инженеры продолжают совершенствовать этот двигатель, значит, в будущем мы увидим его на серийных автомобилях GM. А если и сам Cadillac Imaj пойдет в серию, то он будет стоить около $80000.

Но к лицу ли такой кузов (то ли седан, то ли хэтчбек, то ли однообъемник) солидной машине с эмблемой Cadillac? Автомобильные «шпионы» утверждают, что черты седана Imaj будут воплощены в автомобилях Cadillac Catera 2002 года и Cadillac Seville 2004 года. А шеф-дизайнер GM Уэйн Черри считает, что через несколько лет единственными автомобилями с трехобъемными кузовами останутся... классические пикапы.
По материалам: www.autospeed.com; Авторевю 2000-11
Смотрите статьи об этом автомобиле:
Автомобильный дизайн переходного периода. «ТЕХНО»
Н. Розанов
Журнал "АВТОМОБИЛИ", 1-2001
Для двенадцати и старше
Н. Розанов
Журнал "АВТОМОБИЛИ", 9-2002
Обсудить автомобиль
Автор
E-mail
Комментарий