2002 DC Design Infidel

DC Design Infidel, 2002
DC Design Infidel, 2002
DC Design Infidel, 2002
DC Design Infidel, 2002
DC Design Infidel, 2002
DC Design Infidel, 2002
DC Design Infidel, 2002
DC Design Infidel, 2002
DC Design Infidel, 2002
DC Design Infidel, 2002
DC Design Infidel, 2002
DC Design Infidel, 2002
Иллюстрации: DILIP CHHABRIA DESIGN.
Рейтинг:  14    -11    +25
The car is shod with ultra low-profile 225/40 Dunlop Sport 9000 rubber, shod on huge 19-inch alloys. The alloys themselves contribute immensely to the visual aggression of the car.

The stunning optics have been developed in-house at a not inconsiderable expense of over Rs 64 lakh ($134,736.84). The tooling for the front and rear optics as well as the lenses have all been developed in-house.

The interiors of the car have also been reworked but in execution fall way behind the standard set by the stunning exterior. The dash has been moulded in-house and houses a centrally mounted speedo and tacho. The steering wheel is an Alpina 4-spoke leather covered unit, normally found in tuned BMWs.

The Infidel is due to make an appearance at the Geneva motor show in early March and to make any impression at an international show DC realises that the Infidel will have to be spruced up even further. To this end, the interiors have been stripped out and a compete rework is on the cards to bring it up to internationally accepted standards. Slight revision to the external styling is also on the cards with the silver finish panel between the rear lamps being replaced and the tail lamps also being given the once over. Ultimately though the Infidel is sure to be a shining star of Indian design capabilities at a show where the best in the world vie with each other. In such a scenario for an Indian company to make a splash will be asking too much but for a small design house to create a favourable impression will be a tremendous achievement. And DC Design seems on course to achieving it. Way to go, DC!


Кузовное ателье Dilip Chhabria Design из Бомбея, так сказать, индпошив для новых индийцев. Под началом Дилипа Чабриа, двадцать лет назад начинавшего в General Motors, работают около 300 дизайнеров, инженеров и модельщиков. Есть небольшая производственная линия, выпускающая сейчас около 100 автобусов и 35 (!) концепт-каров в год. А всего за восемь лет существования ателье построило более 400 (!) концепт-каров. Названия многих из них чужды европейскому слуху – Arya, Juggernaut, L"il, Lextran Raya... Шасси брали от автомобилей индийских марок Ashok Leyland, Bajaj Auto, Maruti, Tata, а также от BMW, Ford, Mercedes-Benz, Toyota. В отличие от этих концептов представленный на Женевском салоне Infidel (вот еще название, в переводе – атеист, язычник, неверный) является чистым прототипом, без силового агрегата и трансмиссии. Хотя и подразумевается, что будет установлена механика Porsche – на это указывают 19-дюймовые диски с характерным рисунком, рулевое колесо, которое ни с каким другим не спутаешь.

Особенность Infidel – сильно выдвинутый вперед салон. Ставилась задача совместить современную компоновку cab forward с классическим, «итальянским» расположением силового агрегата в базе. В целом, выполнено все аккуратно, грамотно и гармонично. Господин Чабриа называет себя ведущим автомобильным дизайнером Индии...
По материалам: www.cardomain.com; Geneve-2002 (Денис Орлов) - Журнал "Мотор" 4-2002
Смотрите статьи об этом автомобиле:
Концепции и конфессии
Сергей Сорокин
Журнал "МОТОР" 6-2004
Комментарии
ygi
25 января 2010 г.
its very ugly....
Обсудить автомобиль
Автор
E-mail
Комментарий