2005 Nissan GTR

Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Nissan GTR, 2005
Иллюстрации: Nissan
Рейтинг:  23    -1    +24
Nissan Skyline GT-R PROTO
Nissan is giving the world a big glimpse of its keenly anticipated 2007 Skyline GT-R with this carefully constructed show car. The GT-R PROTO is not a near-production model, though, as the interior is just a blank black panel, and Nissan is providing absolutely no details on the powertrain, suspension, or other critical technical details. Nissan wants to maintain the car's mystique for another two years, since the production car won't debut until the 2007 Tokyo Motor Show. Besides, the GT-R development team is still camped out at the Nrburgring, fine-tuning what is sure to be the most exciting new Nissan to come along in years.

Yet there is plenty to glean from the muscular show car, which features the Skyline GT-R's signature four round taillamps as well as four big-bore mufflers. Shaped as much for aerodynamic efficiency and functionality as for awesome road presence, the GT-R PROTO should whet the appetite and please the masses.

With Nissan insiders under a strict, mafia-like code of omerta (silence), the Tokyo grapevine reports that the 2007 production car will have a twin-turbo V-6 engine displacing about 3.8 liters and producing somewhere between 400 and 500 hp. We hope it will be closer to the latter figure. It also will feature an updated version of Nissan's ATTESA all-wheel-drive system.


Сложно понять японцев, которые беспрерывно кланяются, пишут иероглифами, а гору называют «ямой». И уж тем более уму не постижимо, как Nissan, создавший в конце 60-х раллийный «омологатор» Skyline GT-R, умудрился более тридцати лет ограничивать официальный ареал обитания поколений этой модели рамками национального рынка. Конечно, окольными путями, ставшие заочно культовыми Skyline GT-R уплывали за рубеж, но такая полулегальная «эмиграция» не спасла малотиражное купе в трудные для компании времена, и дорогой проект прикрыли в 2002 г. Однако прежде на TMS’2001 Nissan выставил GT-R Concept нового поколения как манифест преемственности традиций. За четыре года концепт дорос до прототипа, а серийная версия появится в 2007-м. Так недолго и в Книгу рекордов Гиннесса попасть за самую неспешную проработку проекта. На деле в 2001-м у Nissan, едва избежавшего банкротства, никакого проекта не было – только идея и воля ее реализовать. Даже реанимация тоже легендарной (но менее затратной) Z-серии потребовала жесткой экономии: пропорции купе адаптировались к имевшейся платформе седана. Для бескомпромиссного GT-R это не путь.

Теперь возрожденный Nissan может позволить себе куда больше. Впервые купе-символ получило собственную платформу, поэтому из обозначения модели исчезло название прежде базового Skyline. Внешний вид GT-R, по словам шеф-дизайнера Nissan Ширы Накамуры, готов на 80–90%. Информация о салоне и механической начинке пока табу. Но ранее Карлос Гон, руливший тогда только Nissan, обозначил нижний мощностной предел – порядка 400 л. с. – и определил тип трансмиссии – 4х4 (ее впервые получил Skyline GT-R R32 1989 г.). Подвеска якобы «куется» совместно со спецами Lotus Engineering. «Мы не хотим разочаровать наших поклонников, понимая, сколь велики ожидания», – отметил Карлос Таварес, вице-президент Nissan. Не спешите, господа, не спешите. GT-R впервые официально «переводится» с японского рынка на глобальный, а это требует вдумчивости и времени.
По материалам: www.automobilemag.com; Журнал "АВТОМОБИЛИ" 12-2005
Автомобили марки Nissan
1969 Nissan Datsun 240Z (Fairlady Z), 1970 Nissan 126X, 1970 Nissan 270X, 1970 Nissan 315-a Concept, 1971 Nissan 216X, 1971 Nissan ESV, 1973 Nissan EV Truck Concept, 1975 Nissan AD-1 Concept, 1975 Nissan GR-1 Concept , 1977 Nissan AD-2, 1977 Nissan EV Guide, 1977 Nissan GR-2, 1981 Nissan NX-018, 1983 Nissan NRV-II, 1983 Nissan NX-21, 1985 Nissan BE-1 Concept, 1985 Nissan COM COM, 1985 Nissan CUE-X, 1985 Nissan EV Guide-II, 1985 Nissan EV Resort, 1985 Nissan LUC-2 Concept, 1985 Nissan MID4, 1987 Nissan ARC-X, 1987 Nissan Judo, 1987 Nissan Jura, 1987 Nissan MID4-II, 1987 Nissan Pao Concept, 1987 Nissan Saurus Concept, 1987 Nissan S-Cargo, 1989 Nissan 300XM (NTC IF), 1989 Nissan Boga, 1989 Nissan Chapeau, 1989 Nissan Figaro Concept, 1989 Nissan NEO-X, 1989 Nissan UV-X, 1990 Nissan Gobi, 1991 Nissan Cocoon, 1991 Nissan Duad, 1991 Nissan FEV, 1991 Nissan TRI-X, 1992 Nissan 300 Bambu (Zagato), 1992 Nissan 300 Seta (Zagato), 1993 Nissan AP-X, 1993 Nissan AQ-X, 1995 Nissan AA-X, 1995 Nissan CQ-X, 1995 Nissan FEV-II, 1995 Nissan XIX Concept, 1997 Nissan AL-X, 1997 Nissan Hypermini, 1997 Nissan Stylish 6, 1997 Nissan TrailRunner, 1998 Nissan KYXX, 1999 Nissan AXY, 1999 Nissan Cypact, 1999 Nissan NCS, 1999 Nissan SUT, 1999 Nissan XVL, 1999 Nissan Z Concept, 2000 Nissan Fusion, 2001 Nissan Alpha-T, 2001 Nissan Chappo, 2001 Nissan Crossbow, 2001 Nissan GT-R, 2001 Nissan ideo, 2001 Nissan Kino, 2001 Nissan mm.e, 2001 Nissan Nails, 2002 Nissan Quest, 2002 Nissan Yanya, 2003 Nissan C-Note, 2003 Nissan Dunehawk, 2003 Nissan Effis, 2003 Nissan Evalia, 2003 Nissan Fuga, 2003 Nissan Jikoo, 2003 Nissan Redigo, 2003 Nissan Serenity, 2004 Nissan Actic, 2004 Nissan Qashqai, 2004 Nissan Tone, 2005 Nissan Amenio, 2005 Nissan Azeal, 2005 Nissan Foria, 2005 Nissan GTR, 2005 Nissan Moco Concept, 2005 Nissan Note Adidas Edition, 2005 Nissan Pivo, 2005 Nissan Sport Concept, 2005 Nissan Zaroot, 2006 Nissan Note, 2006 Nissan Terranaut, 2006 Nissan Urge, 2007 Nissan Bevel, 2007 Nissan Intima , 2007 Nissan Mixim, 2007 Nissan NV200, 2007 Nissan Pivo 2, 2007 Nissan Round Box, 2008 Nissan Denki Cube, 2008 Nissan Nuvu, 2009 Nissan Land Glider, 2009 Nissan NV2500, 2009 Nissan Qazana, 2010 Nissan Ellure, 2010 Nissan Townpod , 2011 Nissan Compact Sport Concept, 2011 Nissan Esflow, 2011 Nissan Pivo 3, 2012 Nissan Extrem, 2012 Nissan Hi-Cross, 2012 Nissan Invitation, 2012 Nissan TeRRA, 2013 Nissan BladeGlider, 2013 Nissan Friend-ME, 2013 Nissan IDx Freeflow/NISMO, 2013 Nissan Resonance, 2014 Nissan Kicks, 2014 Nissan Lannia, 2014 Nissan Pulsar Nismo, 2014 Nissan Sport Sedan, 2015 Nissan Gripz, 2015 Nissan IDS, 2015 Nissan Sway, 2015 Nissan Teatro for Dayz, 2016 Nissan Titan Warrior, 2017 Nissan IMx, 2017 Nissan Vmotion 2.0, 2018 Nissan GT-R50 (ItalDesign), 2018 Nissan IMx KURO, 2018 Nissan Xmotion, 2019 Nissan IMq, 2019 Nissan IMs
Комментарии
Макс
22 октября 2007 г.
Я влюбился!!!!
Sergey Melik-Yolchyan
21 мая 2008 г.
Symphony to velocities and bliss
Обсудить автомобиль
Автор
E-mail
Комментарий