2005 Suzuki PX

Suzuki P.X. Concept, 2005
Suzuki P.X. Concept, 2005
Suzuki P.X. Concept, 2005
Suzuki P.X. Concept, 2005
Suzuki P.X. Concept, 2005
Suzuki P.X. Concept, 2005
Suzuki P.X. Concept, 2005 - Interior
Suzuki P.X. Concept, 2005 - Interior
Suzuki P.X. Concept, 2005 - Interior
Suzuki P.X. Concept, 2005 - Interior
Suzuki P.X. Concept, 2005 - Interior
Suzuki P.X. Concept, 2005 - Interior
Suzuki P.X. Concept, 2005 - Interior
Suzuki P.X. Concept, 2005 - Interior
Suzuki P.X. Concept, 2005 - Interior
Suzuki P.X. Concept, 2005 - Interior
Suzuki P.X. Concept, 2005 - Interior
Suzuki P.X. Concept, 2005 - Interior
Suzuki P.X. Concept, 2005 - Interior
Suzuki P.X. Concept, 2005 - Interior
Suzuki P.X. Concept, 2005 - Design Sketch
Suzuki P.X. Concept, 2005 - Design Sketch
Suzuki P.X. Concept, 2005 - Design Sketch
Suzuki P.X. Concept, 2005 - Design Sketch
Suzuki P.X. Concept, 2005 - Interior Design Sketch
Suzuki P.X. Concept, 2005 - Interior Design Sketch
Иллюстрации: Suzuki
Рейтинг:  12    -3    +15
Suzuki P.X. Concept, 2005
For people who want to indulge their sense of enjoyment without compromising family mobility, Suzuki presents the P.X. Inside it has a streamlined form that’s refreshingly modern but comfortingly familiar, to give a roomy, high-class environment equipped with everything you need for enjoyment. Three rows of limousine-style Recaro seats combine relaxing comfort with a second-row function that creates even more space. The P.X. is the ideal compact minivan in which to chill out and enjoy the ride.


The PX is an entertainingly offbeat, American retro-styled, three-row minivan concept with a very luxurious, six-seat cabin. It is aimed, Suzuki says, at men with families who don't necessarily want to conform to the routine and normality of everyday life, which sounds like the marketing brief for half of the SUVs built in the past ten years. The military-inspired, aerodynamic body is 174 inches (14.5 feet) long and rides on a long, 118-inch wheelbase and twenty-inch tires (try that on your mom's Odyssey).

Inside, the classic twin-cowl dashboard is reminiscent of the 1963-68 Corvette. The 2.0-liter four-cylinder engine comes from Suzuki's new domestic-market Escudo (sold in the U.S. as the Grand Vitara). The PX name, of course, refers to the U.S. military canteens, which is no surprise since the United States has maintained huge military bases in Japan since WWII.


P.X. явно сделан для гедонистов, которые не желают жертвовать ни каплей комфорта ради функциональности автомобиля. В концепт с хитрым прищуром фар легко влезет самое многочисленное семейство, а водитель при этом будет чувствовать себя не зажатым между рулем и креслом мужем, отцом и зятем, от которого все чего-то хотят, а полноправным хозяином, который по доброте душевной согласился подвезти тещу на дачу. У него здесь есть все, что нужно для процесса вождения, а также для отвлечения внимания пассажиров от своей персоны. Все три ряда кресел выполнены компанией Recaro, при этом средний ряд двигается так, что можно моделировать пространство как угодно. В общем, P.X. – это идеальный компактвэн для отдыха и дальних поездок.


Переднеприводный компактвэн-бультерьер (4420х1800х1780 мм) с гигантской трехметровой базой и 20-дюймовыми колесными дисками будто вырулил со страниц «гангстерских» комиксов с Диком Трейси. Три «сейфовых» двери по каждому борту, откидные подножки из нержавейки, обшитый ослепительно-белой кожей монументальный салон с «монорельсовыми» креслами Recaro, новейшей аудиосистемой и элегантным держателем бокалов с шампанским – мечта плохих парней. Не хватает только парочки автоматов Thompson. Увы, P. X не более чем концепт.
По материалам: Suzuki; www.automobilemag.com; www.autonews.ru; Журнал "АВТОМОБИЛИ" 12-2005
Обсудить автомобиль
Автор
E-mail
Комментарий