2007 Seat Tribu

Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Seat Tribu, 2007
Иллюстрации: SEAT, S.A.
Рейтинг:  35    -20    +55
The Tribu Concept, unveiled by Seat at Frankfurt, is the first vehicle designed by Luc Donckerwolke and his team. With its bold grille, dynamic lines and the angular silhouette it previews the design direction of the brand’s next generation of models.
Frankfurt is the venue for the launch of a concept car which is very important to SEAT, as it represents a turning point in the future of the Spanish brand. Just as the Salsa prototype was the prelude to the SEAT León, the new Tribu demonstrates the design basis for the next models to be launched by SEAT.

Indeed, the new Tribu is the first model to be completely designed by the Spanish brand’s Chief Designer, Luc Donckerwolke and his team, since he joined SEAT after holding the same position at Lamborghini. Straighter and well-defined shapes, combined with sharper lines, increase the surface tension of the components which make up the model’s design, and mark a change from the current design of the SEAT models. The Tribu has a robust yet sporty look allied with great versatility. Comfortable interiors, filled with passenger comfort and technological features. And of course a high-performance diesel engine with excellent environmental compatibility.


Cпорт, город и бездорожье, по-немецки этот микст звучит как sport, urban, free run – SUF соответственно. Это три стихии концепта, они же определили и его дизайн, и стиль. Динамика силуэта, своими пропорциями напоминающая купе, – отработала спортивное предназначение автомобиля. Лихая стеклянная крыша соответствует образу спорта и туризма, а рассудительность городской езды выражает такая же стеклянная задняя дверь, в которую практично имплантирована светотехника. Ну а бездорожье воспевает все остальное. Круговая защита кузова по низу, стильные багажные релинги, дизайн колесных дисков, в конце концов.

Однако не трудно заприметить и еще одно формообразующее начало – личность творца, нового главного дизайнера Seat – Люка Данкервольке. Вглядитесь в «лицо» автомобиля. Ведь есть что-то от Lamborghini Gallardo! Все верно, ведь это предыдущая работа Люка. Цвет даже как у Murcielago. Но «бычья» монументальность к лицу и кроссоверу. Угловатые арки с масштабной фаской по краю хорошо соизмеряются и с передней стойкой, и с любой деталью, и ее толщиной. Но от Seat осталась лишь эмблема, да характерно «падающая» вниз линия по боковине. Это дань найденной выразительности, что была разработана предшественником Люка – Вальтером де Сильвой. Революция, однако...
По материалам: conceptcar.co.uk; НИКИТА РОЗАНОВ - "СОСТОЯНИЕ VS", Журнал "Автомобили" 11-2007
Обсудить автомобиль
Автор
E-mail
Комментарий