2009 Dacia Duster

Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Dacia Duster, 2009
Иллюстрации: Dacia
Рейтинг:  16    -8    +24
Dacia has unveiled its first concept car ever, Duster, a futuristic crossover developed by the Renault Design Centers in Bucharest and Guyancourt. The robust and dynamic design is combined with a modular and versatile interior layout.
Renault’s low cost Romanian brand, Dacia, will be unveiling its very first concept at the Geneva Motor Show this week. Called the Duster, the concept features a crossover-style body with some very interesting styling elements like headlights that trail off across the front fenders and rear tail-lights that stretch forward across a flying buttress of sheetmetal above the rear wheels. Kudos to Renault designers in Romania and France for penning such an interesting shape. Contained within is an equally useful interior with a neat modular trick: The front passenger seat slides underneath the driver’s seat on rails, creating enough room to carry a mountain bike inside the car rather than on top of it. Of course, there are those concept car elements that have to be included like ridiculously large 21-inch wheels, an all-glass roof and rear-hinged back doors, but the Duster’s powertrain is anything but fanciful. The concept is powered by Renault’s 1.5L dCi four-cylinder diesel engine that produces 105 hp and 177 lb-ft of torque. Dacia says that’s enough to push the Duster to 62 mph in 9.6 seconds while returning 44.4 mpg (U.S).


Компания Dacia пытается сломать сложившийся стереотип

Изготовитель бюджетных автомобилей готов выступить в новом амплуа – создателя машин высокого класса, а первым на борьбу за престиж отправляется концептуальный кроссовер Duster с типичным для класса габаритами – длина составляет 4,25 м, колесная база – 2,8 м.

Концепт весьма необычен и высказывает много оригинальных идей, среди которых схема расположения дверей, убирающееся под кресло водителя переднее пассажирское сиденье, линия решетки радиатора проходящая по крыльям, вынесенные к крыше боковые зеркала, интересная по форме и расположению оптика.

С технической точки зрения концепт вполне ходовой. Главная движущая сила – дизельный мотор 1.5dCi мощностью 105 л.с. и крутящим моментом 240 Нм. На пару с 6-ступенчатой «механикой» он разгоняет Duster от 0 до 100 км/ч за 9,6 с, при этом расход топлива находится в пределах 5,3 л на сотню, а выбросы CO2 – 139 г/км.
По материалам: Dacia via www.autoblog.com; www.motor.ru
Автомобили марки Dacia
2009 Dacia Duster
Комментарии
sergey
21 октября 2009 г.
superrr. i want this super car
Nikolay
11 ноября 2009 г.
how mach many This car
Albrit
4 января 2010 г.
Good looks, low priced, wonderful combination, right ?? :~}
Обсудить автомобиль
Автор
E-mail
Комментарий