Dan LaLee’s Сar (1938): Streamlined Retractable Hardtop

Dan LaLee’s Сar (1938): Streamlined Retractable Hardtop
Dan LaLee’s Сar (1938): Streamlined Retractable Hardtop
Dan LaLee’s Сar (1938): Streamlined Retractable Hardtop
Dan LaLee’s Сar (1938): Streamlined Retractable Hardtop
Dan LaLee’s Сar (1938): Streamlined Retractable Hardtop
Dan LaLee’s Сar (1938): Streamlined Retractable Hardtop
Dan LaLee’s Сar (1938): Streamlined Retractable Hardtop
Dan LaLee’s Сar (1938): Streamlined Retractable Hardtop
Dan LaLee’s Сar (1938): Streamlined Retractable Hardtop
Dan LaLee’s Сar (1938): Streamlined Retractable Hardtop
Dan LaLee’s Сar (1938): Streamlined Retractable Hardtop
Dan LaLee’s Сar (1938): Streamlined Retractable Hardtop
Иллюстрации: blog.hemmings.com
Рейтинг:  0    -3    +3
Авто было впервые представлено публике 10 февраля 1938 года в Dearborn, Michigan, а в 1939 году было продемонстрировано на выставке “The World of Tomorrow”.

Основной упор, как и у всех стримлайнеров был сделан на аэродинамику, на тот момент это был пожалуй единственный авто с подобным коэффициентом лобового сопротивления, однако, стоит отдать должное автору дизайна, он не просто разработал автомобиль, для получения определенных показателей, а создал вполне жизнеспособную конструкцию, годную к серийному производству и повседневной эксплуатации. Aвто обладало, так называемой «слепой» светотехникой и одной из главных изюминок была механически убираемая жесткая крыша.

По некоторой информации Dan LaLee использовал ходовую часть Ford образца 36 года.


Borrowing ideas from the transport planes he has piloted, a California airman designed and built a streamline automobile with a rudderlike tail. With its supercharged V-eight motor he asserts that the car will travel 120 miles an hour, yet it is economical in fuel use, delivering eighteen miles to the gallon at sixty miles an hour. Wind resistance is reduced to a minimum, even on the front wheels which have independent “pants” that turn with the wheel. Electric controls are built in wherever possible. A push button on the dash opens the doors. The disappearing top swings into place at the touch of another button, embodying the same mechanism applied to raising and lowering landing gear in an airplane. When the top is raised it forms a strong steel turret roof. The car has a 112-inch wheelbase. Built low, the car has no running boards. The headlights retract into the fenders.

The photos all date from February 10, 1938, and depict LaLee, along with Jack Knight of United Air Lines and model Betty Bryant, showing off the retractable in or around Dearborn, Michigan. A couple of the photo descriptions include the word “rebuilt” and those wheels appear to come from an earlier Ford, so we can presume LaLee used a chassis from a wrecked car on which to base his retractable.
По материалам: blog.modernmechanix.com
Обсудить автомобиль
Автор
E-mail
Комментарий