Koenigsegg Agera One:1 (2014): 1341-сильный «мегакар»

Koenigsegg Agera One:1 (2014)
Koenigsegg Agera One:1 (2014)
Koenigsegg Agera One:1 (2014)
Koenigsegg Agera One:1 (2014)
Koenigsegg Agera One:1 (2014)
Koenigsegg Agera One:1 (2014)
Koenigsegg Agera One:1 (2014)
Koenigsegg Agera One:1 (2014)
Koenigsegg Agera One:1 (2014) - Interior
Koenigsegg Agera One:1 (2014) - Interior
Иллюстрации: Koenigsegg
Рейтинг:  3    -0    +3
Шведская компания Koenigsegg опубликовала первые фотографии купе One:1, которое, как ожидается, станет самым быстрым в мире автомобилем, допущенным для езды по дорогам общего пользования. Сам производитель называет новинку "мегакаром" и первым «автомобилем на мегаватт» (так как мощность его двигателя составляет 1000 киловатт). Публичный дебют модели состоится на Женевском автосалоне.

Гиперкар получит пятилитровый восьмицилиндровый двигатель с двумя турбинами, развивающий 1341 лошадиную силу и 1371 Нм крутящего момента (при 6000 оборотах в минуту). Мотор агрегатируется с семиступенчатой роботизированной коробкой передач с двумя сцеплениями, разработанной Koenigsegg самостоятельно. Мотор может работать как на обычном бензине, так и на гоночном топливе и биоэтаноле E85.

Новинка весит 1341 килограмм, благодаря чему соотношение массы к мощности достигает одной лошадиной силы на килограмм. Отсюда следует название модели — One:1, то есть «один к одному». Распределение массы по осям — 44:56 процентов в пользу задней оси.

С нуля до 400 километров час Koenigsegg способен ускоряться за 20 секунд, а на полную остановку с этой скорости гиперкару потребуется 10 секунд. Остальные динамические характеристики модели пока не сообщаются, однако в компании уверены, что One:1 сможет побить все мировые рекорды, как в разгоне до «сотни», так и до 200 и 300 километров в час.

Помимо этого, гиперкар получил активные амортизаторы, карбоновые пружины, полностью углепластиковые колесные диски (19-дюймовые на передней оси и 20-дюймовые на задней), специальные шины Michelin Cup Tires, способные выдерживать скорость до 440 километров в час, а также шестипоршневые тормозные механизмы с карбон-керамическими 397-миллиметровыми дисками спереди.

Также Koenigsegg One:1 получил активные аэродинамические элементы, в число которых входят два отдельно регулируемых электроникой рассекателя на переднем бампере и заднее антикрыло с гидравлическим приводом, способное работать в качестве воздушного тормоза. В компании утверждают, что вся конструкция антикрыла, включая обеспечивающие его работу механизмы, весит всего шесть килограммов. При этом элементы обеспечивают прижимную силу в 600 килограммов, а боковые перегрузки машины могут достигать 2g.

Как сообщалось ранее, стоимость нового гиперкара составит два миллиона долларов. При этом Koenigsegg будет терять деньги на каждой такой машине, так как себестоимость производства окажется значительно выше розничной цены. На такой ход шведская компания пойдет ради увеличения узнаваемости бренда Koenigsegg.

Всего будет собрано шесть экземпляров One:1. Каждый из них уже куплен по предварительным заказам.


Celebrating 20 Years By introducing - The Agera One:1 – Worlds first Megacar

- Worlds first 1:1 (One:1) power to curb weight ratio homologated production car (kg/hp)
- World's first Megacar - 1 Megawatt of power homologated production car
- 2 G cornering capability on road legal production cup tires
- 610 kg down force at 260 km/h (160 mph) utilizing advanced active under and over body aerodynamics
- Chassis with active ride height and shock absorbing including variable stiffness spring ratios
- Fully active aero with independent left and right front flaps under front splitter and hydraulically actuated top mounted dual plane rear wing
- 3G and GPS controlled Predictive Active Chassis and Aero Track Mode
- 20% lighter carbon chassis and body due to implementation of M46J & M55J high modulus fibers
- 3D-VGT - Koenigsegg patented 3D printed variable turbo housing – gives improved response and bottom end torque
- 3G connection for telemetry, performance, lap times and software upgrades, including owners iPhone app
- New Koenigsegg developed Carbon fiber ventilated memory foam racing seats
- 3D printed titanium exhaust end piece saves 400 grams compared to Aluminium counterpart
- Active noise canceling seat option
- Top Speed – has not been a priority, as the One:1 is a track focused car - however, the One:1 is anticipated to be, the world's fastest homologated production car, with a simulated top speed of > 440 km/h, due to high power and high rpm capability in combination with strong tires and active aero
- Many more exiting and new features will be present at the show
- Program fully pre-sold prior to introduction
- Welcome to stand 1259 in hall 1 to join our 20 Years Celebration with the introduction of the One:1!

Koenigsegg Celebrating 20 Years

The journey of Koenigsegg, since inception, is truly incredible. It all started on August 12th 1994 when a young man, age 22, set out to realize his childhood dream. A young man fuelled by passion, ingenuity and mind-bending will.

Christian von Koenigsegg had just made up his mind to live his dream and start his own car company. The odds were stacked against him. It was a now or never moment.

His idea was to create a sports car that he felt did not currently exist and one which he believed would be desired – two essential necessities for success, Christian felt.

The concept: A lightweight mid-engined car, with a detachable, stowable hardtop. A wrap-around screen for good visibility and aerodynamics. Short overhangs with two large intercooler intakes on the side of the car, behind the mass centre to aid high speed stability.

A car that looked and felt good with the top up, as well as in roadster guise, transformed in minutes with the hard top neatly tucked away inside the car. A car with a timeless efficient appearance that age like good wine.

This was a mid-engine car concept that did not exist at the time. The CC8S was born. Every Koenigsegg created since includes this simple but effective DNA and stay true to Christian's original vision.

It has been an amazing ride. From boyhood dream to a shining, all-conquering and powerful reality. It's awe-inspiring stuff that dreams are made of.

Five production models with as many Guinness production car records later - it is a fact, Koenigsegg has exploded on to the scene and is here to stay.

When Christian is asked what his greatest achievement is - he says without hesitation: -Living the dream!

Just imagine what the next 20 years will hold.

Time for the One:1
По материалам: motor.ru; Koenigsegg 2014 Geneva Auto Salon Press Release
Обсудить автомобиль
Автор
E-mail
Комментарий