LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ

LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ - A.R.C. Race - Circuit
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ - A.R.C. Race - Circuit
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ - A.R.C. Race - Circuit
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ - A.R.C. Race - Circuit
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ - A.R.C. Pod Transfer
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ - A.R.C. Pod Transfer
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ - A.R.C. Race - Rally
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ - A.R.C. Race - Rally
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ - A.R.C. Race - Rally
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ - A.R.C. Race - Rally
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ - A.R.C. Air Transfer
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ - A.R.C. Air Transfer
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ - A.R.C. Race - Air
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ - A.R.C. Race - Air
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ - A.R.C. Race - Air
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ - A.R.C. Race - Air
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ - A.R.C. Race
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ - A.R.C. Race
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ - Symbiotic User Interface Technology
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ - Symbiotic User Interface Technology
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ - Exterior GUI
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ - Exterior GUI
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ - Infiniti User Interface
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ - Infiniti User Interface
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ
LA Design Challenge (2014): Infiniti SYPNATIQ
Иллюстрации: Infiniti
Рейтинг:  13    -2    +15
SYPNATIQ: The Future Vision of Infiniti HMI
INFINITI DESIGN SAN DIEGO (UNITED STATES)
Компания Infiniti представила для дизайнерского конкурса, который пройдет в конце ноября на Лос-Анджелесском автосалоне, концепт-кар под названием SYPNATIQ. Главной темой конкурса в этом году названо взаимодействие человека и машины в 2029 году. «Инфинити» разработала проект водительского места в виде капсулы и три вида кузова: трековый, раллийный и летающий. По задумке, смена кузовов необходима для участия в триатлоне будущего.

«Инфинити» представила, что в 2029 году компания участвует в новом виде автоспорта под названием A.R.C. (Air, Rally, Circuit) – триатлоне, в который включены заезд по гоночной трассе, пересеченной местности и по воздуху. Так, участникам сначала предстоит выступить на несуществующей в реальности трассе Формулы-1 в Лас-Вегасе. После этого капсула перемещается в кузов «багги», и начинается второй этап – ралли-рейд к Большому Каньону. Затем водитель «переезжает» в самолет, чтобы завершить марафон в Лос-Анджелесе.

По задумке дизайнеров, капсула управляется не рулевым колесом, а наклонами кресла, к которому прикреплен пилот. Пилот при этом должен находиться в специальном экзокостюме S.U.I.T. (Symbiotic User Interface Technology), подключающемся к креслу и передающему транспортному средству данные о состоянии водителя. Infiniti пояснила, что так компания видит будущее носимых гаджетов. Кроме того, в капсуле расположено множество голографических и жидкокристаллических дисплеев, на которые выводится всевозможная информация.

Кроме «Инфинити», участие в дизайнерском конкурсе примут Honda, BMW, McLaren, SAIC, Peterbilt и Qoros. Проект Qoros, в частности, представляет собой машину, электроника которой определяет чувства водителя и в соответствии с этим решает, когда ей взять управление на себя.

В 2013 году организаторы конкурса предложили участникам разработать «автомобили, вдохновленные природой». Победу одержал проект китайской компании SAIC под названием Mobiliant, который посвятили муравьям.


In the year 2029, INFINITI sponsors its’ own team triathlon called the A.R.C. race. The Air, Rally, Circuit race utilizes a universal fuselage pod that can integrate into three vehicle types. The first stretch of the race is a Formula-1 grand prix course from LA to Las Vegas. The second portion is a desert race which requires an off-road buggy to the Grand Canyon. The final third leg of the race is a radical gymkhana style jet race through virtual pylons back to Los Angeles. The A.R.C. triathlon race will also be the debut of INFINITI’s new futuristic HMI called “SYNAPTIQ”, a system that will make the driver and machine become one. It will enhance the driver’s passion and performance for racing and as well influence the design of the vehicle that will provoke the imagination.

INFINITI’s “SYNAPTIQ” human machine interface is the future vision of how people will be connecting with their vehicles in the year 2029. It is a holistic system which takes our current understanding of augmented reality, 3D hologram, and wearable technology to the next level. The I.U.I. will enhance the passion and performance of driving, as well as lead to a design that will provoke the human imagination. “SYNAPTIQ” is a holistic system encompassing the SYNAPTIQ S.U.I.T. (Sym- biotic User Interface Technology). The suit connects the driver’s thoughts through a spinal lock attachment into the pod; woven with synthetic muscles, the outfit suspends the pilot into the driving position. The suit both enhances and gives tactile resistance to the driver to simulate a physical inter- action with the machine. The liquid crystal ETFE canopies are enhanced with an augmented reality system that actively displays relevant information, such as the pilot’s vitals and vehicle dynamics. The information core of the INFINITI USER INTERFACE (I.U.I.) is a floating holographic projection that is extremely flexible and adaptive to each driver’s situation and needs. The pilot, who remains with the single fuselage pod, can seamlessly transfer among “SYPNATIQ’s” three chassis vehicle types while displaying the graphic user interface. The system will allow the driver to stay familiar with the interior environment with a user interface that seamlessly adapts to any driving or flying condition.
По материалам: motor.ru; laautoshow.com
Обсудить автомобиль
Автор
E-mail
Комментарий