| |
Deutsch

1995 Renault Initiale

Renault Initiale, 1995
Renault Initiale, 1995
Renault Initiale, 1995
Renault Initiale, 1995
Renault Initiale, 1995
Renault Initiale, 1995
'Look at me' style shines from every angle.
'Look at me' style shines from every angle.
Renault Initiale, 1995
Renault Initiale, 1995
Renault Initiale, 1995
Renault Initiale, 1995
View from the side with special, Lous Vuitton-designed suitcases. A special for the Initiale.
View from the side with special, Lous Vuitton-designed suitcases. A special for the Initiale.
The huge V-shaped rear door opens high.
The huge V-shaped rear door opens high.
Special Argos-like front headlights.
Special Argos-like front headlights.
Here's the heart of the car: 3.5 litres, 282 kW (392 HP).
Here's the heart of the car: 3.5 litres, 282 kW (392 HP).
Renault Initiale, 1995 - Interior
Renault Initiale, 1995 - Interior
Turn the ignition key and the instrument panel unfolds.
Turn the ignition key and the instrument panel unfolds.
Massive seats for the passengers.
Massive seats for the passengers.
Bilder: Renault
Bewertung:  35    -5    +40
Z06
Unveiled at the eighth Paris Automobiles Classiques and Louis Vuitton competition in Paris.

A clear expression of Renault’s ambitions in the luxury car bracket, and a sign of its intentions to return to the fundamental tenets of the French coach-building tradition - luxury and refinement, power with distinction. Initiale is first and foremost an elegant and original car underpinned by advanced technological development and innovative design.

The Initiale was developed for production and became the Renault Vel Satis, launched in 2002.


Initiale was a design study of a luxury car. Patrick Le Quement features:
"Passenger space treated like a living area, two lightning wells, four armchairs, panoramic glazed roof, central console for showing films and video clips on laser disc, opening dashboard with controls for hi-fi system, air conditioning, driving aids and telephone, permanent all wheel drive plus advanced braking and suspension systems."

Initiale is powered by a 3,5 litre V10 engine coupled to an automatic clutch and sequential six speed gearbox.


"Люксовый" автомобиль от Рено. Роскошь в оснащении, начиная от анатомических кожанных сидений с кожанными подлокотниками и закнчивая экслюзивной hi-fi стерео-видео системой. Автомобиль приводиться в движение фантастическим 10-ти цилиндровым двигателем объемом 3,5 литра.


Все ведь помнят одну из самых спорных машин современности — Renault Vel Satis, выпускавшуюся с 2002 по 2009 годы? Так вот изначальная задумка была еще смелее!

Представленный в 1995 году большой хэтчбек Initiale поражал не только дизайном, но еще и технической начинкой: под капотом у него — формульный V10. Серийный Vel Satis получит только «четверки» и «шестерки».
Quelle: www.conceptcar.co.uk; KATRIINA’S RENAULT CENTER; auto.mail.ru
Andere Renault
1899 Renault Type B Coupe, 1964 Renault R8 Coupe (Ghia), 1965 Renault 16, 1972 Renault 5, 1972 Renault Alpine A310 Special (Coggiola), 1979 Renault Le Car Van (Heuliez), 1981 Renault Alpine GTA (Heuliez), 1981 Renault Eve, 1983 Renault Gabbiano (ItalDesign), 1983 Renault Vesta, 1984 Renault Espace, 1987 Renault Vesta II, 1988 Renault Megane (Coggiola), 1990 Renault Laguna, 1991 Renault Scenic (Coggiola), 1992 Renault Reinastella, 1992 Renault Twingo, 1992 Renault Zoom, 1993 Renault Racoon, 1994 Renault Argos, 1994 Renault Espace F1, 1994 Renault Long Cours (Heuliez), 1994 Renault Ludo, 1994 Renault Modus, 1995 Renault Evado, 1995 Renault Initiale, 1995 Renault Next, 1996 Renault Fiftie, 1997 Renault Pangea, 1998 Renault Espider (Sbarro), 1998 Renault Vel Satis, 1998 Renault Zo, 1999 Renault Avantime, 2000 Renault Koleos, 2000 Renault Operandi, 2001 Renault Talisman, 2002 Renault Ellypse, 2002 Renault Megane II, 2003 Renault Be Bop Sport Concept, 2003 Renault Be Bop SUV Concept, 2004 Renault Fluence, 2004 Renault Modus, 2004 Renault Trafic Deck’Up, 2004 Renault Wind, 2005 Renault Egeus, 2005 Renault Zoe, 2006 Renault Altica, 2006 Renault Koleos , 2006 Renault Nepta, 2006 Renault Twingo , 2007 Renault Clio Grand Tour, 2007 Renault Kangoo Compact, 2007 Renault Laguna Coupe, 2008 Renault Megane, 2008 Renault Megane Trophy, 2008 Renault Ondelios , 2008 Renault Sand’up, 2008 Renault ZE, 2009 Renault Fluence Z.E. Concept, 2009 Renault Kangoo Z.E. Concept, 2009 Renault Samsung eMX, 2009 Renault Twizy Z.E. Concept, 2009 Renault Zoe Z.E. Concept, 2010 Renault DeZir, 2010 Renault Sandero Stepway, 2011 Renault Captur, 2011 Renault Frendzy, 2011 Renault R-Space, 2011 Renault Samsung SM7, 2012 Renault Alpine A110-50, 2012 Renault DCross, 2013 Renault Initiale Paris, 2013 Renault Twin’Run, 2013 Renault Twin’Z, 2014 Renault EOLAB, 2014 Renault Kwid, 2015 Renault Alaskan, 2015 Renault Coupe Corbusier, 2016 Renault Trezor, 2017 Renault RS 2027 Vision, 2017 Renault Symbioz, 2018 Renault Arkana, 2018 Renault EZ-GO, 2018 Renault EZ-Pro, 2018 Renault EZ-Ultimo, 2018 Renault K-ZE, 2020 Renault Kiger, 2020 Renault Megane eVision, 2020 Renault Morphoz, 2021 Renault 5 Prototype, 2021 Renault Mobilize EZ-1 Prototype, 2022 Renault 4Ever Trophy, 2022 Renault R5 Turbo 3E, 2022 Renault Scenic Vision, 2023 Renault H1st vision, 2023 Renault Niagara
Relevante Artikel:
Патрик Ле Кеман — хозяин дизайна фирмы Renault
Н. Розанов
Журнал «АВТОМОБИЛИ», 8-2001
Megane II — новая грань разумного риска
Н. Розанов
Журнал «АВТОМОБИЛИ», 2-2003
Kommentare
Вл. С.
Sonntag, 8. Januar 2012
Безумно красиво. Геометрический дизайн. Малая кривизна поверхностей. Восхитительные, чудесные, сказочные задние фонари. Реновцы ,видимо, одни из первых ощутили стагнацию биодизайна. И как приятно, что много позднее вторая лагуна была решена в этом ключе.
Diskutieren
Autor
E-mail
Kommentieren