| |
Deutsch

1999 Bugatti EB 18/3 Chiron (ItalDesign)

Bugatti EB 18/3 Chiron (ItalDesign), 1999
Bugatti EB 18/3 Chiron (ItalDesign), 1999
Bugatti EB 18/3 Chiron (ItalDesign), 1999
Bugatti EB 18/3 Chiron (ItalDesign), 1999
Bugatti EB 18/3 Chiron (ItalDesign), 1999
Bugatti EB 18/3 Chiron (ItalDesign), 1999
Bugatti EB 18/3 Chiron (ItalDesign), 1999
Bugatti EB 18/3 Chiron (ItalDesign), 1999
Bugatti EB 18/3 Chiron (ItalDesign), 1999
Bugatti EB 18/3 Chiron (ItalDesign), 1999
Bilder: Volkswagen AG.
Bewertung:  39    -17    +56
An authentic Bugatti, capable of combining the dual vocation of the celebrated saloon manufacturer and ultra-prestigious sports cars.
The 18/3 Chiron, dedicated to the legendary motorsport driver Louis Chiron, is a two-seater coupè powered by a 6300 cc, 18 cylinder, 555 hp mid rear engine.

On the eve of the new Millennium, historical European automotive manufacturers realised a need to anchor themselves to their own cultural values. The Bugatti project, started in 1993, is an authentic dip into the history of great classic cars.

Retro references to the brand tradition gave rise to an authentic Bugatti for 2000, combining the two attributes of the French manufacturer: an extremely luxurious saloon and out-and-out sportiness.

www.italdesign.it


Bugatti’s Veyron will almost certainly become the worlds fastest and most extravagantly engineered production motorcar. Set to weigh in with a £650,000 price tag, the 252mph Veyron will use a W16 8-litre engine with four turbochargers and an unprecedented 987bhp – enough to propel it from 0-186mph in just 14 seconds. The brainchild of Ferdinand Piech, the ex-VW Chairman was instrumental in acquiring Bugatti from Romano Artioli in 1998. But with a final version not set to debut until the Geneva Salon in March 2005, it will have been six years since Piech’s dream began.

The new Bugatti supercar project started with the Ital Design 18.3 Chiron prototype of early 1999, this car debuting at that years Detroit Motor Show. A hugely exotic mid-engined supercar with an awesome W18 engine and exquisite styling - it unsurprisingly stole all the headlines. Finished in ubiquitous French Racing Blue, the Chiron was the third exercise Ital Design undertook for VW since the German firms acquisition of the marque, previous EB118 and 218 prototypes having been lavish super-saloons before Ferdinand Piech commissioned the worlds ultimate supercar. A superbly executed one-off, the Chiron was a stunning creation, a very clean design and Bugatti through and through. However, despite its unquestionable success, the next development and the first Veyron was styled by Piech’s good-friend, Hartmut Warkuss, at Volkswagen’s in-house studio.

www.qv500.com


С моделью EB 18/3 Chiron в Bugatti впервые обратились к теме гиперкара. Третий концепт, созданный в сотрудничестве с тогдашним шеф-дизайнером Volkswagen Хартмутом Варкусом, не был похож на своих предшественников. Концепт показали на автосалоне во Франкфурте в 1999 году. Название Chiron, использованное в первый, но не последний раз, было данью памяти бывшему гонщику Bugatti Луи Широну.

motor.ru


Концерн Volkswagen выставил новую модель Bugatti - уже третью за год! Только публика разобралась с принципами маркировки EB 118 и EB 218, как появилась EB 18/3 Chiron. Пока - концепт спортивного автомобиля.

С приставкой "Chiron" все понятно - машина названа в честь гонщика Луиса Александра Широна, выступавшего за команду Bugatti в двадцатых-тридцатых годах.

С индексом "18" - тоже нет вопросов. На машине установлен 18-цилиндровый мотор с тремя рядами цилиндров - такой же, как на EB 218, но подвергшийся небольшой модернизации. Рабочий объем 6255 см куб., давление турбонаддува от 11,4 до 13,06 бар, максимальная мощность 555 л.с., крутящий момент 650 Нм. Компоновка автомобиля (в отличие от EB 218) - среднемоторная, привод полный.

Поскольку 18/3 Chiron - всего лишь концепт, его подробных технических данных не имеется. Известно только, что кузов (совместная с ItalDesign разработка) выполнен из композитного материала на основе углеродного волокна. Длина автомобиля 4420 мм, высота 1150 мм. Колея 1657 мм спереди и 1648 мм сзади. Колеса 20-дюймовые, передние обуты в резину 265/30, задние пошире - 335/30. Максимальная скорость, как и положено суперкару, - свыше 300 км/час.

Что такое "дробь три" в индексе - остается загадкой. Но по большому счету это не так важно. Интереснее другое - очевидные намерения Volkswagen вернуть Bugatti в гонки Le Mans. Это вполне может произойти уже в 2002 году.

Михаил Васильев - "ТРЕТИЙ ЗА ГОД" (Журнал "Мотор" 10-1999)
Designschmiede: ItalDesign
1968 Alfa Romeo 33 Iguana (ItalDesign), 1968 Bizzarrini Manta (ItalDesign), 1969 Abarth 1600 (ItalDesign), 1970 Porsche Tapiro (ItalDesign), 1971 Alfa Romeo Caimano (ItalDesign), 1971 Volkswagen Karmann Cheetah (ItalDesign), 1972 Lotus Esprit (ItalDesign), 1972 Maserati Boomerang (ItalDesign), 1973 Audi Karmann Asso di Picche (ItalDesign), 1974 Hyundai Pony Coupe (ItalDesign), 1974 ItalDesign Medici 1, 1974 Maserati Coupe (ItalDesign), 1976 Alfa Romeo New York Taxi (ItalDesign), 1976 BMW Karmann Asso di Quadri (ItalDesign), 1976 ItalDesign Medici 2, 1977 BMW M1 (ItalDesign), 1978 ItalDesign M8, 1978 Lancia Megagamma (ItalDesign), 1979 Isuzu Asso di Fiori (ItalDesign), 1980 Fiat Panda 4x4 Offroader/Strip (ItalDesign), 1980 Lancia Medusa (ItalDesign), 1981 DeLorean DMC 12 (ItalDesign), 1982 ItalDesign Capsula, 1982 Lamborghini Marco Polo (ItalDesign), 1982 Lancia Orca (ItalDesign), 1983 Renault Gabbiano (ItalDesign), 1984 Ford Maya (ItalDesign), 1984 ItalDesign Marlin, 1984 ItalDesign Together, 1984 Lotus Etna (ItalDesign), 1984 Saab 9000 (ItalDesign), 1985 Ford Maya II EM (ItalDesign), 1985 Ford Maya II ES (ItalDesign), 1986 ItalDesign Machimoto, 1986 ItalDesign Orbit, 1986 Oldsmobile Incas (ItalDesign), 1988 ItalDesign Asgard, 1988 ItalDesign Aspid, 1988 ItalDesign Aztec, 1989 Seat Proto T (ItalDesign), 1989 Subaru SVX (ItalDesign), 1990 Bugatti ID 90 (ItalDesign), 1990 Jaguar Kensington (ItalDesign), 1990 Seat Proto C (ItalDesign), 1990 Seat Proto TL (ItalDesign), 1991 BMW Nazca C2 (ItalDesign), 1991 BMW Nazca M12 (ItalDesign), 1992 BMW Columbus (ItalDesign), 1992 Fiat Cinquecento (ItalDesign), 1992 ItalDesign Biga, 1993 BMW Nazca C2 Spider (ItalDesign), 1993 Bugatti EB 112 (ItalDesign), 1993 ItalDesign Lucciola, 1994 Fiat Firepoint (ItalDesign), 1994 Lexus Landau (ItalDesign), 1995 Daewoo Bucrane (ItalDesign), 1995 Lamborghini Cala (ItalDesign), 1996 ItalDesign Formula 4, 1996 ItalDesign Formula Hammer, 1996 ItalDesign Formula Legram, 1997 Alfa Romeo Scighera (ItalDesign), 1997 Alfa Romeo Scighera GT (ItalDesign), 1997 Volkswagen W12 Syncro (ItalDesign), 1998 Bugatti EB 118 (ItalDesign), 1998 ItalDesign Structura, 1998 Volkswagen W12 Roadster (ItalDesign), 1999 Bugatti EB 18/3 Chiron (ItalDesign), 1999 Bugatti EB 218 (ItalDesign), 2000 ItalDesign Touareg, 2000 Maserati Buran (ItalDesign), 2000 Seat Salsa (ItalDesign), 2001 Aston Martin 2020 (ItalDesign), 2001 Maserati 320S (ItalDesign), 2001 Volkswagen W12 Coupe Nardo (ItalDesign), 2002 Alfa Romeo Brera Concept (ItalDesign), 2002 Volkswagen Tarek Concept (ItalDesign), 2003 ItalDesign Moray, 2003 Maserati Kubang GT Wagon (ItalDesign), 2004 Alfa Romeo Visconti (ItalDesign), 2004 Toyota Alessandro Volta (ItalDesign), 2005 Alfa Romeo 159 (ItalDesign), 2005 Ferrari GG50 (ItalDesign), 2005 Mitsubishi Nessie (ItalDesign), 2006 Ford Mustang (ItalDesign), 2007 ItalDesign VAD.HO, 2008 ItalDesign Quaranta, 2008 SsangYong C200 (ItalDesign), 2009 ItalDesign Frazer-Nash Namir, 2010 Proton EMAS (ItalDesign), 2011 Volkswagen Gо! (ItalDesign), 2011 Volkswagen Tex (ItalDesign), 2011 Volkswagen Up! Azzurra Sailing Team (ItalDesign), 2012 ItalDesign Brivido, 2013 Audi Nanuk quattro (ItalDesign), 2013 ItalDesign Parcour, 2014 ItalDesign Clipper, 2015 ItalDesign GEA, 2016 ItalDesign GTZero, 2018 ItalDesign Zerouno Duerta, 2019 ItalDesign DaVinci, 2020 Nissan GT-R50 (ItalDesign), 2020 Voyah i-Land (ItalDesign), 2022 DeLorean Alpha5 (ItalDesign), 2022 Deus Vayanne (ItalDesign), 2023 ItalDesign Climb-E
Relevante Artikel:
2. Отцы и дети ITALDESIGN. (окончание)
Н. Розанов
Журнал "АВТОМОБИЛИ", 12-1999
Kommentare
typ
Freitag, 29. Februar 2008
chiron, veron - какая разница, дорого!
grom
Mittwoch, 15. April 2009
В программе TopGer BBC за 2005год очень хорошо её показали! Машинка конечно великолепный пример инженерного мастерства!
vadik
Mittwoch, 14. Juli 2010
это точно,но самое главное,что у неё самый редкий двигатель-v18,да ещё мощность для удачи-555 лошадей
Diskutieren
Autor
E-mail
Kommentieren