| |
Deutsch

2015 Honda Project 2&4

Honda Project 2&4 Concept, 2015
Honda Project 2&4 Concept, 2015
Honda Project 2&4 Concept, 2015
Honda Project 2&4 Concept, 2015
Honda Project 2&4 Concept, 2015
Honda Project 2&4 Concept, 2015
Bilder: Honda
Bewertung:  10    -0    +10
HONDA PROJECT 2&4 POWERED BY RC213V TO DEBUT AT FRANKFURT: A COMBINATION OF GLOBAL CREATIVITY AND CRAFTSMANSHIP
В рамках Франкфурта компания Honda показала, что бывает, когда автопроизводитель полностью развязывает руки своим дизайнерам. Гоночный болид "Формулы-1" середины прошлого века, спортбайк и висящее над землей кресло водителя – все это воплотилось в проекте Honda 2&4.

Honda 2&4, по замыслу создателей, - это гибрид мотоцикла и автомобиля, обладающий исключительной маневренностью. На родство как с двухколесным, так и четырехколесным транспортом как раз и указывает название.

Проект является победителем глобального конкурса японской марки, в котором приняли участие более 80 специалистов из всех дизайн-студий «Хонды». Дизайнеры черпали вдохновение от гоночного болида Honda RA272, на котором осенью 1965 года Ричи Гинтер принес заводскому коллективу японской марки первую победу в Формуле-1 на Гран-при Мексики.

Облик получился спортивный и крайне спартанский, а главная и крайне необычная изюминка дизайна – кресло водителя, которое буквально висит над дорогой фактически вне кузова машины. Создатели решили, что так водитель будет максимально вовлечен в процесс вождения, ощутит свободу, которую может подарить только двухколесный спортбайк, и сможет в полной мере оценить недюжинные скоростные способности 2&4. При этом прокатиться вместе с водителем не получится: концепт одноместный.

Прототип оснастили модернизированной версией четырехцилиндрового мотора объемом 999 кубических сантиметров, который используется на спортбайке Honda RC213V в гоночной серии MotoGP. Двигатель развивает более 215 лошадиных сил (при 13000 оборотах в минуту) и 118 Нм крутящего момента (при 10500 оборотах в минуту). Агрегат сочетается с шестиступенчатым «роботом» с двумя сцеплениями.

В «Хонде» пока ничего не говорят о возможности серийного производства Project 2&4. Товарный автомобиль смог бы составить конкуренцию мелкосерийным спорткарам BAC Mono, KTM X-Bow и Ariel Atom.


- Winner of Honda's 'Global Design Project' to debut at the Frankfurt Motor Show

- Cabin-less structure features a floating seat design for immersive driving experience

- Powered by Honda's MotoGP RC213V engine, modified to run on public roads

'Honda Project 2&4 powered by RC213V', the winning entry from Honda's 'Global Design Project', will make its global debut at the 66th Frankfurt Motor Show at stand B11 in Hall 9.0.

Embodying the concept of 'creative craftsmanship', Honda Project 2&4 celebrates Honda's position as the world's leading engine manufacturer, providing engines to 28 million people per year across two- and four-wheel automotive, power equipment, marine and aerospace applications.

An example of the continuous effort by Honda to design an ever-more immersive driving experience, Honda Project 2&4 brings together the brand's unique capabilities in two- and four-wheel mobility. Featuring the RC213V competition motorcycle engine, which has been modified to run on public roads, Honda Project 2&4 provides the freedom of a motorcycle and the manoeuvrability of a car.

Its exceptional power unit, developed for the world-class MotoGP motorcycle racing series and specially tuned for the public road, is a 999 cc V-4 four-stroke unit and conforms to Honda's 'The Power of Dreams' guiding philosophy that inspires innovation and originality. Peak power output is over 215 PS at 13,000 rpm, while peak torque of over 118 Nm is delivered at 10,500 rpm. Transmission is provided by a six-speed DCT gearbox.

Inspired by the global creativity of one 'Team Honda'

Over 80 designers and creators participated in the in-house 'Global Design Project' competition, which is part of Honda's initiative to inspire creativity as one 'Team Honda'.

The objective of the annual contest between Honda design studios is to challenge team and project members to share one goal and achieve high targets.

Honda Project 2&4 is an example of what this stimulating challenge can generate thanks to the differing qualities of each participant. Conceived by Honda's motorcycle design studio in Asaka and designed in collaboration with the automobile design studio in Wako, Honda Project 2&4 seeks to create an intense driving experience by combining the most thrilling elements of riding a motorcycle with the most engaging characteristics of driving a car. The result not only showcases the creativity flowing through Honda's design studios, but also challenges expectations of the future of mobility.

Conceived for immersive driving thrills

Drawing on Honda's racing heritage, the body design and engine position has been inspired by the legendary Honda RA272 of 1965. The structure reveals the core frame and functional parts of the car, much as would be more customary for a bike, and is similarly compact. Overall length is 3,040 mm, width 1,820mm and height 995 mm. A resulting weight of just 405 kg maximises the impact of the power of the mid-mounted engine which, together with the low centre of gravity, ensures an exceptionally high level of responsiveness.

The exhilarating feeling created from the open cockpit is significantly enhanced by the driver's seat, uniquely suspended just above the road. The 'floating seat' design places the driver as close to the action as possible, evoking the freedom of a bike and completing the immersion provided by Honda Project 2&4's extreme performance, 14,000 rpm red line and unique engineering.
Quelle: auto.vesti.ru; motor.ru; Honda Press Release
Andere Honda
1970 Honda Hondina (Zagato), 1984 Honda HP-X (Pininfarina), 1991 Honda EP-X, 1991 Honda FS-X, 1993 Honda EVX, 1993 Honda FSR, 1995 Honda Argento Vivo (Pininfarina), 1995 Honda SSM (Pininfarina), 1997 Honda J-MJ, 1997 Honda J-MW, 1997 Honda J-VX, 1997 Honda J-WJ, 1998 Honda MV-99, 1999 Honda FCX, 1999 Honda Fuya-Jo, 1999 Honda Neukom, 1999 Honda Spocket, 2001 Honda Bulldog, 2001 Honda Dualnote, 2001 Honda Model X, 2001 Honda Unibox, 2003 Honda ASM, 2003 Honda HSC, 2003 Honda IMAS, 2003 Honda Kiwami, 2004 Honda SUT, 2005 Honda Civic Concept, 2005 Honda Civic SI, 2005 Honda FCX, 2005 Honda Sports 4, 2005 Honda WOW, 2006 Honda Civic, 2006 Honda Civic Type-R, 2006 Honda GRX, 2006 Honda Remix, 2006 Honda Step Bus, 2007 Honda Accord Coupe, 2007 Honda Accord Tourer, 2007 Honda CR-Z, 2007 Honda Puyo, 2007 Honda Small Hybrid Sports, 2008 Honda FC Sport, 2008 Honda Insight, 2008 Honda OSM, 2008 Honda Pilot, 2009 Honda EV-N, 2009 Honda P-NUT, 2009 Honda Skydeck, 2010 Honda 3R-C, 2010 Honda New Small Concept, 2010 Honda Odyssey, 2011 Honda AC-X, 2011 Honda EV-STER, 2011 Honda Micro Commuter, 2012 Honda Concept C, 2012 Honda Concept S, 2012 Honda NSX, 2013 Honda Concept M, 2013 Honda FCEV, 2013 Honda Gear, 2013 Honda Urban SUV, 2014 Honda Civic Type R, 2014 Honda Concept B, 2014 Honda FCV, 2014 Honda Spirior, 2014 Honda Vision XS-1, 2015 Honda BR-V, 2015 Honda Civic, 2015 Honda Concept D, 2015 Honda Project 2&4, 2015 Honda Tourer Active Life, 2016 Honda Civic Type R, 2017 Honda NeuV, 2017 Honda Sports EV, 2017 Honda Urban EV, 2019 Honda e Prototype, 2019 Honda Tomo (IED), 2020 Honda SUV e:concept, 2021 Honda SUV e:prototype, 2022 Honda e:N2, 2023 Honda Prelude
Diskutieren
Autor
E-mail
Kommentieren