| |
Deutsch

2017 Toyota Fine-Comfort Ride

Toyota Fine-Comfort Ride Concept, 2017
Toyota Fine-Comfort Ride Concept, 2017
Toyota Fine-Comfort Ride Concept, 2017
Toyota Fine-Comfort Ride Concept, 2017
Toyota Fine-Comfort Ride Concept, 2017
Toyota Fine-Comfort Ride Concept, 2017
Toyota Fine-Comfort Ride Concept, 2017
Toyota Fine-Comfort Ride Concept, 2017
Toyota Fine-Comfort Ride Concept, 2017
Toyota Fine-Comfort Ride Concept, 2017
Toyota Fine-Comfort Ride Concept, 2017
Toyota Fine-Comfort Ride Concept, 2017
Toyota Fine-Comfort Ride Concept, 2017
Toyota Fine-Comfort Ride Concept, 2017
Toyota Fine-Comfort Ride Concept, 2017
Toyota Fine-Comfort Ride Concept, 2017
Toyota Fine-Comfort Ride Concept, 2017 - Interior
Toyota Fine-Comfort Ride Concept, 2017 - Interior
Toyota Fine-Comfort Ride Concept, 2017 - Interior
Toyota Fine-Comfort Ride Concept, 2017 - Interior
Toyota Fine-Comfort Ride Concept, 2017 - Interior
Toyota Fine-Comfort Ride Concept, 2017 - Interior
Toyota Fine-Comfort Ride Concept, 2017 - Interior
Toyota Fine-Comfort Ride Concept, 2017 - Interior
Toyota Fine-Comfort Ride Concept, 2017 - Interior
Toyota Fine-Comfort Ride Concept, 2017 - Interior
Toyota Fine-Comfort Ride Concept, 2017 - Interior
Toyota Fine-Comfort Ride Concept, 2017 - Interior
Toyota Fine-Comfort Ride Concept, 2017 - Interior
Toyota Fine-Comfort Ride Concept, 2017 - Interior
Toyota Fine-Comfort Ride Concept, 2017 - Interior
Toyota Fine-Comfort Ride Concept, 2017 - Interior
Toyota Fine-Comfort Ride Concept, 2017 - Interior
Toyota Fine-Comfort Ride Concept, 2017 - Interior
Bilder: Toyota
Bewertung:  4    -0    +4
Toyota Launches "Fine-Comfort Ride" Concept Vehicle
Concept demonstrates further possibilities for fuel cell vehicles
На грядущем автосалоне в Токио Toyota собирается представить целое семейство новых прототипов, большая часть из которых развивает идею альтернативных силовых установок. Один из них - концепт Fine-Comfort Vehicle, в котором интересна не столько силовая установка, сколько необычный тип кузова.

Необычный прототип под названием Fine-Comfort Vehicle внешне больше всего напоминает семейный компактвэн, однако, по версии разработчиков, это попытка переосмыслить концепцию премиального седана, и достигается это если не за счет внешности, то за счет внутреннего убранства и компоновки интерьера.

У прототипа очень короткие свесы и очень длинная колесная база: при общей длине кузова более чем в 4,8 метра колеса расположены буквально по углам кузова. Это положительно сказывается на объеме салона. Fine-Comfort Vehicle рассчитан на шесть человек, каждому пассажиру положено комфортабельное кресло с массой регулировок, а компоновка салона легко трансформируется в массе различных комбинаций. У кузова нет центральной стойки, а двери - сдвижные, как на минивэне, что заметно облегчает процесс посадки и высадки.

Убранство интерьера весьма футуристично: практически вся передняя панель представляет собой один длинный дисплей; еще один монитор встроен прямо в необычное рулевое колесо. К тому же здесь есть проекция на стекла - не только на ветровое, но и на боковые.

Концепт-кар укомплектовали электрическими двигателями, встроенными в колеса. Энергию они получают от топливных ячеек, где она вырабатывается во время химической реакции между водородом и кислородом. Точных технических характеристик не приводится, однако заявлено, что автомобиль способен проезжать без дозаправки порядка 1 000 километров, а полный цикл водородной заправки будет занимать не более трех минут.

Премьера прототипа Fine-Comfort Vehicle должна состояться на автосалоне в Токио, который откроется в конце октября.


Toyota City, Japan, October 18, 2017―Toyota Motor Corporation (Toyota) has launched the "Fine-Comfort Ride," a fuel cell vehicle (FCV) that envisions mobility in a low-carbon society with advanced utilization of hydrogen and renewable energy. The Fine-Comfort Ride proposes "a new form of the premium saloon" by employing a flexible layout unique to electric-powered vehicles and a large amount of available electric power using hydrogen as an energy source.

Toyota pursued further possibilities of FCVs through the development of the Fine-Comfort Ride. It offers excellent environmental performance by discharging no CO2 or substances of concern (SoC) while in operation, together with the convenience of a generous cruising range with a hydrogen refueling time of about three minutes. The characteristics of the Fine-Comfort Ride are as follows:

Exterior

- Adopts a diamond-shaped cabin that narrows towards the rear, while being wider in all dimensions from the front to the center of the vehicle, maximizing the space of the second row seats and aerodynamic performance.
Utilizes a flexible layout unique to electric-powered vehicles, adopts an in-wheel motor, positions the wheels at the very corners of the vehicle, and utilizes a body underside cover, thereby achieving high running stability and quietness suited to a premium saloon.

Interior

- In adopting the concept of "wearing comfort (being wrapped in comfort)," the vehicle embodies future mobility that provides additional value other than movement to the passengers and is not simply just a "ride."
- The Agent function and the touch display are arranged around the driver and passenger seats. The seats allow for flexible adjustment according to posture, and the displays allow the driver and passengers to freely access information. The seat layout can be flexibly adjusted, so Fine-Comfort Ride can be used as individual space or as a communication space for individuals.

The joy of fuel cells

- The Fine-Comfort Ride boasts quietness and smooth running and also makes full use of the large amount of electricity provided by hydrogen as its energy source. The interior features a full range of equipment, and the car can achieve a cruising range of approximately 1,000 km (JC08 test cycle).
Quelle: auto.vesti.ru; motor.ru; Toyota Press Release
Andere Toyota
1957 Toyota Proto, 1961 Toyota Toyopet X, 1962 Toyota Publica Sports, 1966 Toyota Concept, 1967 Toyota 2000GT, 1969 Toyota EX-1, 1969 Toyota EX-II, 1969 Toyota EX-III, 1970 Toyota Commuter, 1970 Toyota EX-7, 1971 Toyota RV-1, 1971 Toyota SV-1, 1972 Toyota RV-2, 1973 Toyota ESV, 1973 Toyota EV2, 1973 Toyota F101, 1977 Toyota CAL-1, 1977 Toyota F110, 1979 Toyota CX-80, 1979 Toyota Family Wagon, 1981 Toyota EX-11, 1981 Toyota F120, 1981 Toyota SV-2, 1982 Toyota MX-1, 1983 Toyota FX-1, 1983 Toyota MX-2, 1983 Toyota Palette, 1983 Toyota SV-3, 1983 Toyota TAC3, 1985 Toyota AXV, 1985 Toyota FXV, 1987 Toyota AXV-II, 1987 Toyota EV-30, 1987 Toyota FXV-II, 1987 Toyota GTV, 1989 Toyota 4500GT, 1989 Toyota RAV-Four, 1991 Toyota Avalon, 1991 Toyota AXV-III, 1991 Toyota AXV-IV, 1991 Toyota Fun Runner, 1993 Toyota AXV-V (I.DE.A), 1993 Toyota Raum, 1994 Toyota Funcruiser, 1995 Toyota FLV, 1995 Toyota Moguls, 1995 Toyota MR-J, 1995 Toyota Prius, 1997 Toyota e.com, 1997 Toyota Funcargo, 1997 Toyota Funcoupe, 1997 Toyota Funtime, 1997 Toyota MR-S, 1999 Toyota Celica Cruising Deck, 1999 Toyota HV-M4, 1999 Toyota NCSV, 1999 Toyota Opa, 1999 Toyota Open Deck, 1999 Toyota Will Vi, 1999 Toyota XYR, 2001 Toyota DMT, 2001 Toyota ES3, 2001 Toyota FXS, 2001 Toyota Ist, 2001 Toyota POD, 2001 Toyota RSC, 2001 Toyota VM180 (Zagato), 2001 Toyota Voltz, 2001 Toyota Will-VC, 2002 Toyota ccX (Coggiola), 2002 Toyota UUV, 2003 Toyota CS&S, 2003 Toyota Fine-N, 2003 Toyota Fine-S, 2003 Toyota FJ Cruiser, 2003 Toyota NLSV, 2003 Toyota PM, 2004 Toyota Alessandro Volta (ItalDesign), 2004 Toyota FTX, 2004 Toyota MTRC, 2004 Toyota Sportivo Coupe, 2005 Toyota Endo, 2005 Toyota Estima Hybrid, 2005 Toyota Fine-X, 2005 Toyota FSC, 2005 Toyota FT-SX, 2005 Toyota i-Swing, 2005 Toyota i-Unit, 2006 Toyota Auris space, 2006 Toyota Aygo Sport, 2006 Toyota F3R, 2006 Toyota Urban Cruiser, 2007 Toyota 1/X, 2007 Toyota FT-HS, 2007 Toyota FT-MV, 2007 Toyota Hi-CT, 2007 Toyota Hybrid X, 2007 Toyota iQ, 2007 Toyota i-Real, 2007 Toyota RiN, 2008 Toyota A-BAT, 2009 Toyota FT-86, 2009 Toyota FT-EV, 2009 Toyota FT-EV II, 2010 Toyota FT-CH, 2011 Toyota FCV-R, 2011 Toyota FT-86 II, 2011 Toyota Fun Vii, 2012 Toyota Camatte, 2012 Toyota Dear Qin, 2012 Toyota FT-Bh, 2012 Toyota NS4, 2012 Toyota Yundong Shuangqing, 2013 Toyota Camatte57s, 2013 Toyota Corolla Furia, 2013 Toyota FCV, 2013 Toyota FV2, 2013 Toyota i-Road, 2013 Toyota JPN Taxi Concept, 2013 Toyota ME.WE, 2014 Toyota Camatte Sport, 2014 Toyota C-HR, 2014 Toyota FT-1, 2014 Toyota FT-1 Graphite, 2014 Toyota Urban Utility, 2015 Toyota Camatte Hajime, 2015 Toyota C-HR, 2015 Toyota FCV Plus, 2015 Toyota KIKAI Concept, 2015 Toyota S-FR, 2016 Toyota 86 Shooting Brake, 2016 Toyota Camatte Capsule, 2016 Toyota Setsuna, 2016 Toyota uBox (CU-ICAR), 2017 Toyota Concept-i, 2017 Toyota Concept-i Ride, 2017 Toyota Fine-Comfort Ride, 2017 Toyota FT-4X, 2017 Toyota FT-AC, 2017 Toyota GR HV, 2017 Toyota i-TRIL, 2017 Toyota Tj Cruiser, 2018 Toyota GR Supra Racing, 2019 Toyota e-4me, 2019 Toyota e-Care, 2019 Toyota e-Racer, 2019 Toyota e-Trans, 2019 Toyota LQ, 2021 Toyota Aygo X Prologue, 2021 Toyota Toyota bZ4X, 2022 Toyota bZ Compact SUV, 2022 Toyota C-HR Prologue, 2023 Toyota Baby Lunar Cruiser, 2023 Toyota bZ FlexSpace, 2023 Toyota bZ Sport Crossover, 2023 Toyota EPU, 2023 Toyota FT-3e, 2023 Toyota FT-Se, 2023 Toyota Kayoibako, 2023 Toyota Land Cruiser Se
Diskutieren
Autor
E-mail
Kommentieren