| |
Deutsch

Mercedes Benz “Blue Wonder” racing-car transporter (1954)

Mercedes Benz “Blue Wonder” racing-car transporter (1954)
Mercedes Benz “Blue Wonder” racing-car transporter (1954)
Mercedes Benz “Blue Wonder” racing-car transporter - Rudolf Uhlenhaut (Germany Testing, 1955)
Mercedes Benz “Blue Wonder” racing-car transporter - Rudolf Uhlenhaut (Germany Testing, 1955)
Test drives on the Hockenheimring, 1955. Mercedes-Benz racing car transporter “Blue Wonder” carrying a W 196 R Monoposto Formula One racing car.
Test drives on the Hockenheimring, 1955. Mercedes-Benz racing car transporter “Blue Wonder” carrying a W 196 R Monoposto Formula One racing car.
Test driving at Hockenheimring in 1955. The multiple world champion Juan Manuel Fangio and “The Blue Wonder” racing car carrier from Mercedes-Benz with a W 196 R Formula 1 racing car on its loading platform.
Test driving at Hockenheimring in 1955. The multiple world champion Juan Manuel Fangio and “The Blue Wonder” racing car carrier from Mercedes-Benz with a W 196 R Formula 1 racing car on its loading platform.
Mercedes-Benz racing car transporter “Blue Wonder” carrying a W 196 R Monoposto Formula One racing car.
Mercedes-Benz racing car transporter “Blue Wonder” carrying a W 196 R Monoposto Formula One racing car.
Mercedes Benz “Blue Wonder” racing-car transporter (1954)
Mercedes Benz “Blue Wonder” racing-car transporter (1954)
Mercedes Benz “Blue Wonder” racing-car transporter (1954)
Mercedes Benz “Blue Wonder” racing-car transporter (1954)
Mercedes Benz “Blue Wonder” racing-car transporter - 1955 Monaco Grand Prix, Circuit de Monaco
Mercedes Benz “Blue Wonder” racing-car transporter - 1955 Monaco Grand Prix, Circuit de Monaco
Mercedes Benz “Blue Wonder” racing-car transporter (1954)
Mercedes Benz “Blue Wonder” racing-car transporter (1954)
Mercedes Benz “Blue Wonder” racing-car transporter carrying 300 SLR (W 196 S)
Mercedes Benz “Blue Wonder” racing-car transporter carrying 300 SLR (W 196 S)
Mercedes Benz “Blue Wonder” racing-car transporter (1954)
Mercedes Benz “Blue Wonder” racing-car transporter (1954)
Mercedes Benz “Blue Wonder” racing-car transporter (1954)
Mercedes Benz “Blue Wonder” racing-car transporter (1954)
Mercedes Benz “Blue Wonder” racing-car transporter (1954)
Mercedes Benz “Blue Wonder” racing-car transporter (1954)
Two racing transporters with box body based on the Mercedes-Benz O 3500 lined up behind the Blue Wonder racing transporter at the Swedish Grand Prix in August 1955.
Two racing transporters with box body based on the Mercedes-Benz O 3500 lined up behind the Blue Wonder racing transporter at the Swedish Grand Prix in August 1955.
Mercedes Benz “Blue Wonder” racing-car transporter (1954)
Mercedes Benz “Blue Wonder” racing-car transporter (1954)
Mercedes Benz “Blue Wonder” racing-car transporter (1954)
Mercedes Benz “Blue Wonder” racing-car transporter (1954)
Grand Prix of Kristianstad, 1 August 1955. Mercedes-Benz racing car transporter “Blue Wonder” carrying the winner's 300 SLR (W 196 S) on its loading platform.
Grand Prix of Kristianstad, 1 August 1955. Mercedes-Benz racing car transporter “Blue Wonder” carrying the winner's 300 SLR (W 196 S) on its loading platform.
Mercedes Benz “Blue Wonder” racing-car transporter with 190SL
Mercedes Benz “Blue Wonder” racing-car transporter with 190SL
Mercedes Renntransporter - Replica
Mercedes Renntransporter - Replica
Mercedes Renntransporter - Replica - Рама, двигатель, радиатор, топливный бак – все было скрыто под элегантной металлической обшивкой. Удлиненные крылья плавно перетекали в погрузочную платформу. Между передним и хвостовым отсеком крепились два запасных колеса.
Mercedes Renntransporter - Replica - Рама, двигатель, радиатор, топливный бак – все было скрыто под элегантной металлической обшивкой. Удлиненные крылья плавно перетекали в погрузочную платформу. Между передним и хвостовым отсеком крепились два запасных колеса.
Mercedes Renntransporter - Replica
Mercedes Renntransporter - Replica
Mercedes Renntransporter - Replica
Mercedes Renntransporter - Replica
Mercedes Renntransporter - Replica
Mercedes Renntransporter - Replica
Mercedes Renntransporter - Replica
Mercedes Renntransporter - Replica
Mercedes Renntransporter - Replica
Mercedes Renntransporter - Replica
Mercedes Renntransporter - Replica
Mercedes Renntransporter - Replica
Mercedes Renntransporter - Replica
Mercedes Renntransporter - Replica
Mercedes Renntransporter - Replica
Mercedes Renntransporter - Replica
Mercedes Renntransporter - Replica
Mercedes Renntransporter - Replica
Mercedes Renntransporter - Replica - Когда уставший после гонки болид забирался на кузов транспортера, для него все заканчивалось. Обтекаемая кабина грузовика чуть накрывала нос спорт-кара, направляя мощные потоки ветра поверх монокока.
Mercedes Renntransporter - Replica - Когда уставший после гонки болид забирался на кузов транспортера, для него все заканчивалось. Обтекаемая кабина грузовика чуть накрывала нос спорт-кара, направляя мощные потоки ветра поверх монокока.
Mercedes Renntransporter - Replica
Mercedes Renntransporter - Replica
Mercedes Renntransporter - Replica
Mercedes Renntransporter - Replica
Mercedes Renntransporter - Replica - Болид пристегивался цепями за ступицы.
Mercedes Renntransporter - Replica - Болид пристегивался цепями за ступицы.
Mercedes Renntransporter - Replica
Mercedes Renntransporter - Replica
Mercedes Renntransporter - Replica
Mercedes Renntransporter - Replica
Mercedes Renntransporter - Replica
Mercedes Renntransporter - Replica
Mercedes Renntransporter - Replica
Mercedes Renntransporter - Replica
Bilder: Daimler AG
Bewertung:  15    -0    +15
Mercedes Renntransporter - The Fastest Racing Car Hauler in the World
As well as its Silver Arrows, the Mercedes-Benz racing team had another vehicle that caused a sensation within its ranks in 1955: a super-fast racing-car transporter that was built as an one-off based on a 300 S model from 1954 onwards. In 1955, it provided high-speed transport between the race track and the factory, for example if a racing car required last-minute changes or if one of the Silver Arrows was involved in an accident and needed to be repaired as quickly as possible in time for the next race. The blue high-speed transporter blazed a trail across Europe with its silver load on board. This extremely fast commercial vehicle with sports car genes was christened “Blue Wonder”. The chassis of the Mercedes-Benz 300 S was supplemented by a forward-positioned cab with sleek lines comprising many parts taken from the 180 model. From the cab to the fully clad rear end, the racing-car transporter appeared to have been cast from a single mould. The usual separation between the cab and the load area was scarcely visible. The fast car transporter was powered by the three-litre six-cylinder engine with direct injection that also featured in the 300 SL sports car. At the end of its active service, the original transporter was used for road tests before being scrapped in 1967. In 2001, after seven years of rebuilding work, Mercedes-Benz Classic unveiled an authentic reconstruction of the racing-car transporter.


После окончания Второй мировой войны, в 50-х годах 20 века компания Mercedes начала восстанавливать свою гоночную репутацию. Созданные в то время автомобили 300SL Gullwing W198 и 300SLR W196 стали достойными наследниками "серебряных стрел".

Воодушевленные победами, которые одержали эти автомобили на гоночных трассах, в компании решили, что перевозить болиды к месту проведения соревнований нужно не просто на грузовиках или фурах, а на специальном транспорте. С этого момента началась история Mercedes-Benz Renntransporter, получившего прозвище "Голубое чудо" (Blue Wonder).

Автомобиль был создан в 1954 году. Единственным требованием, которое было предъявлено к его конструктору, была высокая скорость передвижения и возможность перевозки гоночных автомобилей.

В результате, Mercedes-Benz Renntransporter собрал в себя элементы многих серийных легковых и, даже, спортивных моделей того времени - основой стала растянутая платформа от купе Mercedes-Benz 300S W188, кабина сделана с использованием кузовных элементов от Mercedes-Benz 180 W120, а под капотом расположилась 192-сильная рядная инжекторная "шестёрка" от купе Mercedes-Benz 300SL Gullwing.

Однако страшная катастрофа на марафоне Ле-Ман 1955 года поставила крест на всех гоночных проектах компании Mercedes. Поэтому и уникальный грузовичок остался без работы. Некоторое время он служил выставочным образцом в США, а потом использовался уже самой компанией для проведения тест-драйвов. Но в 1967 году указом руководителя экспериментального цеха компании, Mercedes-Benz Renntransporter был разрезан на металлолом.

В 90-х годах два мастера взялись за восстановление автомобиля. Но главная проблема была в том, что чертежей не существовало - в свое время этот автомобиль был собран из подручных материалов практически "на коленке". На всю работу ушло 8 лет, и сейчас Mercedes-Benz Renntransporter находится в музее компании.
Quelle: www.mercedesclass.net
Kommentare
Mark Athon
Samstag, 5. März 2016
Sweet!
Diskutieren
Autor
E-mail
Kommentieren