 |
1991 Chrysler 300
Chrysler 300 Concept, 1991
Chrysler 300 Concept, 1991
Chrysler 300 Concept, 1991
Chrysler 300 Concept, 1991
Chrysler 300 Concept, 1991
Chrysler 300 Concept, 1991
Chrysler 300 Concept, 1991
Chrysler 300 Concept, 1991
Chrysler 300 Concept, 1991
Chrysler 300 Concept, 1991
Chrysler 300 Concept, 1991 - Suicide doors
1991 Chrysler 300 Concept - Interior
Chrysler 300 Concept, 1991 - Design Sketch
Chrysler 300 Concept, 1991
Chrysler 300 Concept, 1991
Chrysler 300 Concept, 1991
Chrysler 300 Concept, 1991
Images: Concept Car Central; Chrysler Corporation
Chrysler, more than any other U.S. automaker, has reached back into the past for its show cars. This 1990 Chrysler 300 concept sedan tried to recapture the flavor of Exner's 1950s Ghia cars, especially in the Italianate grille. Modern 300 also played off Chrysler's big performance cars of that same era. It even had suicide rear doors and faux quad lamps.
THE 1991 CHRYSLER 300 four-door concept car recalls the original Chrysler 300 series and other classics from the 1960s. Built in a 126-inch wheelbase, the rear-wheel drive Chrysler 300 is powered by an 8-liter V-10 "Copperhead" engine mated to a 4-speed automatic transmission. Features include air conditioning vents in the performance driver's seat, a combination television/video cassette recorder/cellular phone and separate headphones for rear seat passengers, functional rear-hinged back doors, and three levels of interior lighting.
THE FUNCTIONAL REAR-HINGED DOORS on this 1991 Chrysler 300 concept car allow for easy entrance and exit. As a safety feature, the front door must be opened before the rear door will open; there are no fixed B-pillars. The cockpit-style driver's compartment contains a performance driver's seat, instrument cluster, and contoured steering wheel all in black; the rest of the interior is tan. The rear-wheel drive Chrysler 300 is built on a 126-inch wheelbase and is powered by an 8-liter V-10 "Cooperhead" engine mated to a 4-speed manual transmission.
THE 1991 CHRYSLER 300 concept car conveys power, sophistication, and luxury. A guaranteed head-turner, Chrysler 300's lineage is traced back to the Chrysler 300 luxury performance series of the 1960s. The boattail-shaped rear end of the 126" wheelbase car features an active aero spoiler. Chrysler 300's front track is 65" and the rear track 63"; the front tires are 275/40R19, the rear tires are 335/40R20.
Чаще всего громкие автомобильные имена из прошлого присваивают каким-либо шоу-карам или перспективным моделям. В 1991 году на Детройтском автосалоне был представлен концепт Chrysler 300 - футуристический спортседан округлых форм при очень длинной базе, с 10-цилиндровым двигателем и распашными дверьми.
В 1989 году компания Dodge представила прототип суперкара Viper, а в 1992-м вывела монстра на рынок. Безумная «гадюка» задумывалась как идеологический преемник великой и ужасной Shelby Cobra, не походила ни на один автомобиль в Штатах и за их пределами и стала мечтой адептов грубой детройтской силы всех возрастов. Идеальная топ-модель! В компании Chrysler посмотрели на успех коллег и призадумались, каким бы мог стать их суперавтомобиль? Шоу-кар Chrysler 300 1991 года интересен не столько обтекаемым кузовом, сколько целостностью и необычностью образа. Перед нами роскошный седан Viper с ностальгическим названием в честь «мускулистой» линейки пятидесятых-шестидесятых годов!
В основу концепта, заставляющего вспомнить о золотых временах Детройта, легла модифицированная и растянутая пространственная силовая структура бешеного родстера. Двигатель V10 мощностью 385 лошадиных сил, взятый у одного из ранних прототипов, сочетался с четырехступенчатым автоматом, который гораздо лучше подходил образу большого четырехдверного автомобиля, чем механическая коробка передач.
Фотографии не отображают истинного размаха этого гиганта длиной 5245 мм и с колесной базой, равной 3198 мм. Элементы оформления кузова и интерьера прямо и без лишних реверансов доносят до зрителя идею сплава седана и спорткара, доводя трактовку до симбиоза противоречий.
Плавные стремительные линии боковин сочетаются с задними suicide doors, открывающимися против направления движения как у Rolls-Royce, а роскошные кресла разделяет огромный центральный тоннель, переходящий в центральную консоль и панель приборов, тем самым создавая эффект суперкаровского кокпита. Среди интересных особенностей экспериментального седана числится ранняя версия бесключевого доступа — в салон можно было попасть с помощью магнитной карты.
Source: Chrysler Design Public Relations; Манас Иксанов - m43.narod.ru; motor.ru
|
|
 |