|
English
|

1997 Daewoo Mya

Daewoo Mya, 1997
Daewoo Mya, 1997
Daewoo Mya, 1997
Daewoo Mya, 1997
Daewoo Mya, 1997
Daewoo Mya, 1997
Daewoo Mya, 1997
Daewoo Mya, 1997
Daewoo Mya, 1997
Daewoo Mya, 1997
Images: Daewoo; www.ritzsite.nl
Rating:  37    -7    +44
Gullwing doors, unless you're contracted to Mercedes-Benz, are design shorthand for 'we will NEVER build this'. Hence 1996's Daewoo Mya, ironically perhaps the best-looking concept here, was destined to be never more than a show ornament. It did, however, signify Daewoo's recognition that it needed something to compete against Hyundai's popular Coupé, but like the open-top Daewoo Joyster, revealed the following year, the promise was never delivered.


“Mya” выглядит впечатляюще, такие внешние данные устроили бы даже какого-нибудь “чистокровного” англичанина вроде TVR. Все при нем, и несущий кузов 2+2 (4280х1700х1330 мм) с дверцами типа “крыло чайки”, и внушительные аэродинамические приспособления, и 18-дюймовые колеса, и роскошный салон, в котором водительское кресло имеет 10 серворегулировок, а перед задними сиденьями (детскими, по логике вещей) установлена видеоприставка. Правда, за внешней агрессивностью кроется довольно заурядная начинка: платформа от “Leganza”, подвески — “MacPherson” впереди и многорычажные сзади, двигатель — 2,0-литровый 16-клапанный австралийского производства, мощностью 136 л.с. Спорить при такой родословной и “внешними данными” с “Hyundai Coupe” можно, но не более того.
Source: Simon Hacker/MSN Cars; Журнал "Автомобили" 10-97, Владимир Матвейчук
Comments
darewnoo
Saturday, May 26, 2012
Dark blue Mya comes from 1996, and the orange of 1998
luca
Thursday, June 28, 2012
è mooolto rotonda quest'auto.è MYA!
Discuss this car
Author
E-mail
Add your comments