|
English
|

1998 Buick Signia

Buick Signia, 1998
Buick Signia, 1998
Buick Signia, 1998
Buick Signia, 1998
Buick Signia, 1998
Buick Signia, 1998
Buick Signia, 1998
Buick Signia, 1998
Buick Signia, 1998
Buick Signia, 1998
Buick Signia, 1998
Buick Signia, 1998
Buick Signia, 1998
Buick Signia, 1998
Buick Signia, 1998
Buick Signia, 1998
Buick Signia, 1998
Buick Signia, 1998
Buick Signia, 1998 - Interior
Buick Signia, 1998 - Interior
Buick Signia, 1998 - Interior
Buick Signia, 1998 - Interior
Buick Signia, 1998
Buick Signia, 1998
Buick Signia, 1998
Buick Signia, 1998
Buick Signia, 1998
Buick Signia, 1998
Buick Signia, 1998
Buick Signia, 1998
Buick Signia, 1998
Buick Signia, 1998
Buick Signia, 1998
Buick Signia, 1998
Buick Signia, 1998
Buick Signia, 1998
Buick Signia, 1998
Buick Signia, 1998
Buick Signia, 1998
Buick Signia, 1998
Images: www.auto.com
Rating:  0    -15    +15
Концепт впервые показан на NAIAS 1998 в Детройте.
This is a concept multiple-activity vehicle that offers the versatility of a van or sport utility while retaining the comfort, convenience and safety of a premium family sedan (it’s based on Park Avenue architecture). Signia is taller, somewhat wider, and significantly shorter than the Park Avenue. It also has higher seats and roof as well as inset rocker panels for easier passenger access. Cargo space is enhanced by independently folding seats and a powered rear floor that extends 15 inches out the back. Large rear doors, with 90-degree opening range, also provide easy cargo access. A hinged, composite-plastic hatch functions as sunroof and outside cargo carrier and is removable for transport of bulky items. Infrared sensors detect objects in the blind spot and trigger warnings displayed in the outside rearview mirrors. In front of the driver’s seat are reconfigurable head-up and head-down animated color displays. The remote keyless entry fob can be used to provide Personal Choice settings for seat positions, climate controls, entertainment sound systems and the tilt and telescoping steering wheel. The engine is a 240-horsepower supercharged 3800 Series II V-6. An innovative hybrid all-wheel-drive system controls torque based upon wheel speed sensors monitoring traction needs. The color is described as metallic-ochre.


«Buick» не то что минивэнов, обычных универсалов не делает. Не странно ли при нынешнем спросе? Для Штатов — ничуть. Этой престижной марке вроде бы на «сараи» размениваться не положено. Когда-то того же мнения придерживались и в Штутгардте и, оказалось, зря. Во Флинте решили судьбу не испытывать, зря не упрямиться и не упорствовать — и показали в Детройте универсал «Signia», к производству, впрочем, не предназначенный, но примечательный во всех отношениях. Фирменную принадлежность выдает разве что традиционно овальная облицовка радиатора. На кузове смело можно ставить клеймо «Made in Japan», а на интерьере — «Made in Italy». Под капотом, правда, чистокровный «янки» — V6 в 3.8 л мощностью 240 л.с. от роскошного седана «Park Avenue», у которого также позаимствован и передний мост. А вот сзади — новшество: электромоторы в колесах, автоматически подключающиеся, например, в случае пробуксовки. (Каким образом будут запитываться электромоторы, пока неизвестно.) Гигантское заднее стекло-дверца при необходимости снимается вовсе. Нажав кнопку, можно удлинить грузовую площадку на 40 см и, сложив заднее сиденье, превратить «Signia» в подобие пикапа.
Source: www.welovebuicks.com; Владимир Матвейчук, журнал "Автомобили" 1998, "Мечты Большой тройки"
Discuss this car
Author
E-mail
Add your comments