|
2009 Infiniti Essence
Images: Infiniti
Celebrating the brand’s 20th anniverasry, the Infiniti Essence Concept is an extreme sportscar with a 592-hp hybrid powertrain and rear-wheel-drive which represents a design and technology statement, with styling cues that will be adopted on future production models.
Released at the 2009 Geneva Auto Show, the Infiniti Essence is a sport-luxury RWD hybrid coupe. Besides a 435hp VQ37 twin turbo engine, the Essence has a starter-generator which adds 158hp to the mix for a total of 593hp and dubbed "3D Drive". The starter-generator propels the Essence on electric power at low speeds, drawing on a lithium-ion battery pack stored in the trunk. The electric motors are smaller than conventional but the new design is twice as powerful. The Essence does not use a torque converter but has two seperate clutches for the gas and electric powered motors. The exterior of the vehicle is based on a design philosophy called "Dynamic Adeyaka" and utilizes razor sharp lines which contrast to the concave sweeps. The A-pillars utilize sideview cameras while external lighting is LED-based. The interior features an asymmetrical cabin which is divided into two areas separated by a large curving console between the seats that sweeps around to merge with the centre of the dashboard, in effect, creating a cocoon like environment. The interior is rounded out with leather, brushed aluminum and chronometer-style dials.
Японский производитель люксовых автомобилей Infiniti привез на 79-й автомобильный салон в Женеве концептуальное двухместное купе Essence. Отметим, что модель показана публике впервые, ранее компания публиковала лишь тизеры Essence. Длина нового автомобиля составляет 4,7 м. Концепт оснащен гибридной установкой, состоящей из 440-сильного бензинового двигателя V6 объемом 3,7 л с двойным турбонаддувом и электромотора мощностью 160 л.с., работающего от литиево-ионной батареи, расположенной в багажнике. Крутящий момент агрегата равен 500 Нм. Расход топлива в комбинированном цикле у этого заднеприводного купе составляет 8 л/100 км, а выброс CO2 в атмосферу равен 190 г/км.
Решетка радиатора Infiniti Essence обрамлена тонкими полосками из нержавеющей стали, но в остальном отделка практически отсутствует: нет решеток, воздухозаборников и даже противотуманок. Минимализм дизайна модели проявляется и в отсутствии ручек дверей – они открываются с помощью кнопок, утопленных в дверные панели, а боковые зеркала и вовсе заменены на мини-камеры, установленные на передних стойках.
Source: www.conceptnissan.com; www.autonews.ru
|
|
|