Aspark Owl (2020)

Aspark Owl (2020)
Aspark Owl (2020)
Aspark Owl (2020)
Aspark Owl (2020)
Aspark Owl (2020)
Aspark Owl (2020)
Aspark Owl (2020)
Aspark Owl (2020)
Aspark Owl (2020)
Aspark Owl (2020)
Aspark Owl (2020)
Aspark Owl (2020)
Aspark Owl (2020)
Aspark Owl (2020)
Aspark Owl (2019)
Aspark Owl (2019)
Aspark Owl (2019)
Aspark Owl (2019)
Aspark Owl (2019)
Aspark Owl (2019)
Aspark Owl (2019)
Aspark Owl (2019)
Aspark Owl (2019)
Aspark Owl (2019)
Aspark Owl (2019)
Aspark Owl (2019)
Aspark Owl (2019)
Aspark Owl (2019)
Aspark Owl (2017)
Aspark Owl (2017)
Aspark Owl (2017)
Aspark Owl (2017)
Aspark Owl (2017)
Aspark Owl (2017)
Aspark Owl (2017)
Aspark Owl (2017)
Aspark Owl (2017)
Aspark Owl (2017)
Aspark Owl (2017)
Aspark Owl (2017)
Иллюстрации: Aspark
Рейтинг:  0    -1    +1
After years of teasing, the Aspark Owl is finally here, and the Japanese electric hypercar claims to be the quickest in the world with the ability to hit 60 miles per hour (96 kilometers per hour) in just 1.69 seconds. This is possible thanks to four electric motors making a total of 1,985 horsepower (1,480 kilowatts) and 1,475 pound-feet (2,000 Newton-meters) of torque.
Компания Aspark, основным бизнесом которой является подбор персонала, показала на автосалоне в Дубае серийную версию электрического гиперкара Owl. Первый японский автомобиль такого класса получил силовую установку мощностью более 2000 лошадиных сил и бешеную динамику — 60 миль в час (97 километров в час) он набирает за 1,69 секунды.

На пути к серийному производству Aspark Owl обзавелся обычными боковыми зеркалами со встроенными камерами, боковым остеклением со стороны водителя с опускаемой центральной секцией, активным задним крылом, которое поднимается на 150 километрах в час, и довольно продуманным салоном. Шасси гиперкара с зонами деформации в виде сот изготовлено из углепластика и нержавеющей стали и весит 120 килограммов. Панели кузова — армированный углеволокном полимер — добавляют еще 60 килограммов. Общая масса — 1900 килограммов при высоте в 99 сантиметров.

Франкфуртский концепт «Совы» обладал мощностью всего в 435 сил, прототип был 1000-сильным, но серийный вариант форсировали вдвое — до 2012 лошадиных сил (2000 Нм). Это сделало японский гиперкар самой мощной серийной машиной в мире. Он превзошел Pininfarina Battista, Rimac C_Two (у обоих 1900 сил и 2300 Нм) и даже недавнего лидера — Lotus Evija (2000 сил и 1700 Нм).

Силовая установка Aspark Owl состоит из четырех синхронных электромоторов на постоянных магнитах и 800-вольтовой тяговой батареи на 64 киловатт-часа. В пике аккумулятор, являющийся частью силовой структуры шасси, выдает 1300 киловатт энергии, а наполнить его от 44-киловаттного терминала можно за 80 минут. От перегрева и перезарядки батарею защищает фирменная система, анализирующая параметры каждой отдельной ячейки.

С места до 60 миль в час (97 километров в час) полноприводный Aspark Owl разгоняется за 1,69 секунды (с дорожными шинами). Правда, перед этим, так же как и «Римаку», японскому гиперкару нужно проехать 30,5 сантиметра; набор 300 километров в час займет 10,6 секунды. В последнем случае Lotus Evija окажется быстрее, ведь он достигнет этой отметки уже через девять секунд. Максимальная скорость Owl — 400 километров в час. Запас хода — 450 километров.

За остановку с трехзначных скоростей отвечают углерод-керамические роторы с 10-поршневыми суппортами спереди и четырехпоршневыми сзади. Подвеска — гидравлическая: предусмотрена автоматическая и ручная регулировка клиренса в диапазоне 80-160 миллиметров. У «Совы» есть четыре ездовых режима: для города, дождя/снега, спортивный и «максимальное ускорение». Также в списке значится обширный перечень ассистирующих систем, климат-контроль, медиасистема, четыре дисплея и бесключевой доступ.

Сборку Aspark Owl наладят в Турине, на заводе Manifattura Automobili Torino. Тираж гиперкара ценой 2 900 000 евро ограничат 50 экземплярами. Первые поставки клиентам запланированы на второй квартал 2020 года. Заказы уже принимаются.

motor.ru - 12 Ноября 2019


Японская компания Aspark хочет установить новый рекорд Нюрбургринга для электромобилей. Для этого она хочет использоваться собственную разработку — гиперкар Owl, который способен разгоняться до 100 километров в час менее чем за две секунды.

Дебют прототипа Aspark Owl состоялся в 2017 году на автосалоне во Франкфурте. Двухдверку высотой всего 99 сантиметров и массой 850 килограммов оснастили двумя электромоторами, суммарная мощность которых составила 435 лошадиных сил и 764 Нм крутящего момента. Для их питания использовались не только тяговые батареи, но и суперконденсаторы.

Годом позже компания изменила спецификацию и предсерийная машина получила четырехмоторную силовую установку суммарной мощностью 1166 сил и 885 Нм момента. Во время тестов на полигоне в префектуре Тотиги электрогиперкар разогнался с нуля до «сотни» за 1,921 секунды.

Сейчас рекорд «Северной петли» в классе электромобилей принадлежит китайскому гиперкару Nio EP9. Он оснащен четырьмя электромоторами, в сумме выдающими 1360 сил и 1480 Нм момента, и может разгоняться до «сотни» за 2,7 секунды. Нюрбургринг машина проехала за 6 минут 45,90 секунды, что на одну секунду медленнее хардкорного Lamborghini Aventador SVJ.

Показать лучшее время на «Северной петле» также намерен Volkswagen. В компании считают, что их спортпрототип I.D. R, установивший рекорд «Пайкс-Пика», способен улучшить время Nio. В настоящее время Volkswagen работает над усовершенствованием аэродинамического обвеса машины.

motor.ru - 29 Января 2019


Гиперкар Owl японской компании Aspark, претендующий на звание самого быстрого серийного автомобиля в мире, на тестовом полигоне в префектуре Тотиги разогнался с нуля до «сотни» за 1,921 секунды.

Таким образом, Owl превзошел время быстрейшего электрокара Нюрбургринга —1360-сильного Nio EP9, которому на ускорение до ста километров в час требуется 2,7 секунды и 850-сильного дрэгового Dodge Challenger SRT Demon — 2,3 секунды.

Работа на гиперкаром Owl велась с 2014 года силами нескольких сотрудников японской консалтинговой компании. Публичный дебют прототипа состоялся в 2017 году на автосалоне во Франкфурте. Особенностью Owl стала его высота — 99 сантиметров.

Выставочный экземпляр суперкара оснащался двумя электромоторами, суммарная отдача которых составляла 435 лошадиных сил и 764 Нм крутящего момента (мощность силовой установки тестовой машины — более 1000 лошадиных сил). Масса автомобиля — 850 килограммов. Для питания моторов используется не только аккумуляторы, но и суперконденсаторы, которые помогают при кратковременном разгоне.

Фирма Aspark намерена выпустить всего 50 экземпляров гиперкара Owl. Цена каждого автомобиля составит 460 миллионов иен (247 миллионов рублей).

motor.ru - 14 Февраля 2018


Японская компания Aspark планирует в ближайшее время представить самый быстрый автомобиль в мире. Производитель, о котором ранее ничего не было известно, утверждает, что машина сможет набирать «сотню» менее чем за две секунды.

О новинке пока известно мало: это будет карбоновый гиперкар под названием Owl, разработка которого ведется с 2014 года. Высота автомобиля составит 990 миллиметров. Купе получит электрическую силовую установку (технических подробностей о ней никаких нет) и сверхлегкие колеса из магниевого сплава.

Сейчас одним из самых быстрых серийных автомобилей в мире является дрэговый Dodge Challenger SRT Demon, который тратит на разгон с нуля до 96 километров в час 2,3 секунды. 1360-сильному электрокару из Китая Nio EP9 требуется 2,7 секунды, чтобы набрать первые сто километров. Электрокар Lucid Air достигает этой же отметки за 2,5 секунды, при этом его максимальная скорость достигает 380 километров в час.

Ожидается, что презентация гиперкара Aspark состоится 12 сентября на моторшоу во Франкфурте.

motor.ru - 4 Сентрября 2017


Press Release
November 12, 2019

The fastest accelerating car makes its debut


Summary

- The Owl is the fastest accelerating car in the world: 0-60 mph in 1.69 seconds
- The Owl is the first Japanese full-electric hypercar
- The Owl is the world most powerful electric hypercar: 4 PMSM produce 2012 horsepower (1480 kW)
- Great performaces but never shouty: design based on elegance, beauty, femininity
- From concept to production changes were made to improve style, to reach performance targets, and to meet the requirements of worldwide homologation
- Drive range 450 km with a top speed of 400 km/h
- Lithium ion battery with a total power of 1300 kW and a Battery Monitoring System to keep it under automatic control
- Chassis: carbon monocoque structure. Body: the highest quality of CFRP
- Three-level ground clearances and four driving modes
- Limited edition for 50 units

Aspark presents the production version of the Owl

The production version of the full-electric hypercar Owl has been finally unveiled today at Dubai International Motor Show by Masanori Yoshida, Aspark CEO.

Body, chassis and much of the components entirely made by top-level carbon fiber materials, extremely powerful four electric motors, a unique torque vectoring system, an exclusive battery system, and handmade premium interior: the full-electric hypercar Owl is a compendium of state-of-the-art technology, design and functionality, mixed with a genuine passion for beauty.

The fastest accelerating car in the world: 0-60 mph in 1.69 seconds

The most astonishing performance of the Owl is the acceleration: from 0 to 60 mph in 1.69 seconds*.

With 4 Permanent Magnet Synchronous Motors (PMSM) that produce 2012 horsepower (1480 kW) representing the most powerful e-motors ever made, the Owl has a unique battery pack for a range of up to 450 km. Top speed is 400 km/h.

Furthermore, the Owl has a height of 99 cm: it is probably the lowest road legal electric hypercar in the world.

Great performances but never shouty: design based on elegance, beauty, femininity

The Owl is an hypercar with great performances but never shouty or edgy, capable to convey femininity and luxury feel. In the exterior the volumes are soft, crossed with tensions which bring back all the astonishing power the Owl has.

Major changes from 2017 concept to production

Differences between the production version and the original concept presented at 2017 Frankfurt Motor Show are huge. These changes were made to improve style while keeping the original feminine and elegant design concept, to reach aggressive performance targets, and to meet the requirements of worldwide homologation.

External mirrors
First of all, two external mirrors with camera have been added. They perfectly mix with the charm of the car, maximizing its elegant appearance with their feminine shape. At the same time they ensure more safety and create the airflow in the right direction, helping to reach the perfomances of the Owl.

Side glass
The side glass now is more functional for the driver, thanks to a special know-how of window cutline – used among the others for Lamborghini Countach and McLaren Senna. The final shape is unique, the design is pure, clear, sexy.

Active rear wing
The spoiler is designed to operate automatically and also manually as soon as customer needs it. It automatically comes out at the speed of 150 km/h and increases the downforce in order to keep the car stability at high speed but also increases driver safety, cornering performance and so on. The spoiler stores automatically at the speed of 100 km/h.

Interior
The interior of the car evokes a modern concept of luxury. Every single element seems to be floaty and light but at the same time strongly dynamic. Elegant lines run along the driver and passenger sides to match with the exterior. Switches (turn on/turn off, high boost, etc.) now are on the ceiling: it seems to sit inside a cockpit.

The world most powerful electric hypercar

The Owl has the most powerful 4 electric motors ever made. They produce a total power of 1480 kW with 2012 horsepower. Overall torque is around 2000 Newton meters.

The Owl has almost three times more power than Formula-E cars and two times more than Formula 1 cars. The rotation of the motor should be the fastest in the world with 15000 rpm.

The unique Battery Monitoring System for a unique battery

The centrally mounted unique shape of the battery pack is specifically designed and developed for the Owl. It is integrated as one part of the chassis: its shape helps to increase the visibility of the car, which has an height of 99 cm only.

The lithium ion battery has a total power of 1300 kW. It can be charged within 80 minutes with 44 kW system (world-standard optimization). Aspark is working to increase the charging capability of the battery within year 2020.
The battery of the Owl has successfully passed a long series of safety tests as fire resistance, crush test, overcharge and over-discharge protection.

One of the strongest characteristic of the battery is the Battery Monitoring System, which continuously monitors the level of each cell and protects the battery from overcharge, over-discharge, overheat and more. This safety device keeps the battery system under automatic control.

Carbon monocoque structure for the chassis

The chassis of the Owl is one single piece of carbon monocoque structure, made with highest quality level of CFRP materials which significantly increases the stiffness.

The overall weight of the chassis is only 120 kg. Honeycomb features are used on the chassis in order to absorb the shock as much as possible and to increase the safety.

The highest quality level of CFRP for the body

The body of the Owl is completely made with the highest quality level of CFRP, which has an high stiffness, an extreme level of lightness and a great beauty. The overall weight of the body is 180 kg.

The Owl has stainless steel frames under the carbon roof and a combination of steel frames with high stiffness carbon roof: the maximum level of safety for the cockpit in case of vehicle overturn.

Three-level ground clearances

The Owl has a double wishbone hydraulic suspension system which allows the driver to adjust the ride height (automatically or manually when necessary) between 80 and 160 mm.

The first Japanese full-electric hypercar

“We were the first company to present the concept of a full-electric hypercar back in 2017. The first to present the production version at 2019 Dubai International Motor Show.
We will be the first to deliver a full-electric hypercar to customers in the second quarter of 2020. And I am really proud of this”, Aspark CEO Masanori Yoshida says during the presentation.

Limited edition

The production version of the Owl is limited to only 50 cars worldwide. Each one will be fully customizable, each one will be different from the other: exclusivity now has a real meaning.

Production is planned to take place in Turin, Italy in collaboration with Manifattura Automobili Torino, with the full support of Aspark engineering centres in the world.
Aspark plans to deliver the first set of the Owl by the second quarter of 2020.

Price of the base version is Euro 2,900,000. The Owl can be reserved with a reduced deposit of Euro 50,000.

Delivery and after-sales

“By accelerating the final stage of the Owl project in Italy and establishing a new legal subsidiary in Switzerland (Aspark Promotion AG) dedicated to the hypercar business, Aspark reinforces its international presence outside Japan”, Head of Sales and Communication Agshin Badalbayli underlines.

“We are not only delivering the premium level hypercars to our customers but we also take the full responsibility for after-sales, right level of warranty and full product liability. Additionally we are creating global sales and after-sales network of Aspark branded cars in order to reach our customers at the right moment and in the right place”.

The big challenge

“It was a big challenge to meet the aggressive targets of the Owl – Aspark CEO Masanori Yoshida says – but with the 14 years of automotive engineering know-how and with great support from our Japanese and Italian collaborators, we overcame all.“

“The world would be a more exciting place if there were more people thinking about exciting things. That’s why we will never give up our mission and we will keep to produce many exciting projects like Owl“, Yoshida declares.

Factory tours for media and visitors

Aspark would be happy to welcome potential clients and media representatives at Owl development and production centre which is based in Turin, Italy in the facility of its collaborator. Please keep in touch with us for requesting your visit.

*with road legal tyre and one foot rollout.
Обсудить автомобиль
Автор
E-mail
Комментарий