Packard Advertising Art by Alfred Garth Jones (1917)

Packard Twin-6 Ad (April, 1917) – Economy! – Illustrated by Alfred Garth Jones
Packard Twin-6 Ad (April, 1917) – Economy! – Illustrated by Alfred Garth Jones
Packard Twin-6 Ad (May, 1917) – Adventure! – Illustrated by Alfred Garth Jones
Packard Twin-6 Ad (May, 1917) – Adventure! – Illustrated by Alfred Garth Jones
Packard Twin-6 Ad (May, 1917) – Flowing! – Illustrated by Alfred Garth Jones
Packard Twin-6 Ad (May, 1917) – Flowing! – Illustrated by Alfred Garth Jones
Packard Twin-6 Ad (June, 1917) – Swinging! – Illustrated by Alfred Garth Jones
Packard Twin-6 Ad (June, 1917) – Swinging! – Illustrated by Alfred Garth Jones
Packard Twin-6 Ad (July, 1917) – A woman's choice! – Illustrated by Alfred Garth Jones
Packard Twin-6 Ad (July, 1917) – A woman's choice! – Illustrated by Alfred Garth Jones
Packard Twin-6 Ad (June–July, 1917) – Old methods were wasteful—so they had to make way for new – Illustrated by Alfred Garth Jones?
Packard Twin-6 Ad (June–July, 1917) – Old methods were wasteful—so they had to make way for new – Illustrated by Alfred Garth Jones?
Иллюстрации: National Geographic; Vanity Fair
Рейтинг:  0    -0    +0
Wood Engraving by Garth Jones
By 1915 Packard Motor Car Company had firmly established its reputation as the maker of one of the world's finest motorcars. The company had produced a string of finely engineered and well-constructed models since its inception in 1899. Originally founded in Warren, Ohio, the company blossomed when it moved to Detroit, Michigan in 1905. For 1905, Packard found its identity as it moved away from one and two-cylinder mid-engine machines and toward more refined four–cylinder offerings. In 1907, the company hit the peak of its four-cylinder product when the Model 30 was introduced.

Despite the great performance of the Model 30, Packard pushed on with a new six-cylinder car for 1912. The first Packard six would be known initially as just that -- the Six, later taking "the 48" as its name.

Packard, always looking to push things forward, began work on its most ambitious project to date. Under the capable leadership of the brilliant engineer Jesse Vincent, a plan to produce a twelve-cylinder automobile was hatched. Packard would harness their experience gained in building v-type aircraft and marine engines. The challenges of producing such an engine at the time were enormous, however, if successful, the twelve-cylinder engine would clearly place Packard at the forefront of the world's auto manufacturers.

By late 1915, production began on the model christened the "Twin Six." The name brought to mind Packard's six-cylinder experience and success. The resulting engine was a triumph. The smoothness, power, and flexibility were unheard of at the time. Those who were experienced with driving more conventional cars of the era were shocked by the smooth power and free-revving quality of these engines. Enzo Ferrari was so impressed with the smoothness of the Twin Six engine that he used it as inspiration for his own V-12 engines years later.

The motor was mounted in a chassis that was an evolution of Packard's previous models. The great performance of these cars did not warrant a major redesign for the Twin Six. The engine drove through the venerable and smooth shifting three-speed transaxle.


Компания Паккард основана Джеймсом Уордом Паккардом, инженером из города Уоррен, штат Огайо, который до этого занимался производством электроприборов. Первый автомобиль «Packard A» появился 6 ноября 1899 года. А с 1904 года компания Паккард, переехавшая в Детройт, занялась производством дорогих высококачественных автомобилей.

Компания значительно укрепила свою репутацию после прихода Джесси Винсента — выдающегося конструктора автомобильных двигателей. После рождественских праздников 1915 года Винсент представил проект первого в Америке двенадцатицилиндрового автомобиля Packard Twin-Six («Двойная шестерка»). О тщательности проработки конструкции этого автомобиля говорит тот факт, что в его оборудование были включены полотенца для вытирания рук после замены шин.

Packard Twin-Six намного опередил свое время и конкурентов, определив тенденции развития автомобилей высшего класса. Эта модель отличалась уникальным типом двигателя (V12, объем — 6,95 литров, мощность — 88 л.с.). Два чугунных шестицилиндровых блока цилиндров были установлены под углом 60 градусов на алюминиевом картере. Головки блоков имели Г-образную конфигурацию с легко доступными клапанами. Впервые в США применялись алюминиевые поршни. Укороченный коленчатый вал вращался в трех коренных подшипниках. Особенностью конструкции V-образного двигателя было размещение впускных и выпускных окон в сторону центра, трубопроводы размещались в развале блоков и проходили над двигателем. Двигатель «Twin-Six» прославился не только на шоссе, но и в воздухе. На базе доработанного мотора был создан хорошо известный авиационный двигатель «Либерти», прекрасно зарекомендовавший себя во время Первой Мировой войны.

За 9 лет производства, с 1915 по 1923 год, было выпущено 35046 автомобилей Packard Twin-Six. Их цена, в зависимости от типа кузова колебалась от 2750 долларов (за семиместный туристический автомобиль) до 4800 долларов (за империал-лимузин). Знаменитыми кузовными фирмами Америки, такими как Derham, Le Baron, Brewster и другими было построено множество заказных кузовов на шасси модели Twin-Six.

В 1920 году новый президент США Уоррен Хардинг (Warren Harding) на церемонии вступления в должность впервые сменил традиционного белого коня на белый автомобиль. Этим автомобилем был Packard Twin-Six.
По материалам: bonhams.com
Обсудить автомобиль
Автор
E-mail
Комментарий